Subwoofer vraag [type gevraagd]

Pagina: 1
Acties:

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Allen,

Ik heb een "luidsprekerkist" gekregen waarvan ik weet dat deze op een versterker moet worden aangesloten om er echt mooi geluid uit te krijgen maar.. Ik heb totaal geen idee wat voor soort woofers er in zitten, er staat niks op (ook niet er in)en ik kan op google helemaal niks vinden behalve een plaatje van dat ding.

hierbij:
Afbeeldingslocatie: http://swansea.gumtree.com/posting_images/16/16261116__1195656471__1__1-4837dfa4d0f5efdf8fa692afda190e8a.__big__.jpg

Misschien dat jullie mij kunnen helpen? het is niet veel maar genoeg voor mij, alleen wil ik wel een juiste versterker hebben om hem aan te sturen, nu staat hij op mijn radio maar dat is ook niks. plus, ik wil die 2 kanalen die hij nu gebruikt vrijspelen voor mijn boxen achter.

Het zijn 2 x 8 inch woofers van het merk ??? aangezien precies dezelfde op internet staat ga ik er vanuit dat het geen zelfbouw is maar zonder informatie is het zoeken naar een naald in een hooiberg heb ik gemerkt :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

mr_petit

opperprutser

Da's geen subwoofer, maar een luidsprekerbox.
Ik zie de tweeters zitten.
Achterop zitten 1 of 2 aansluitplaatjes, met kleurtjes. Rood is + en zwart is -
Voor de rest heb ik geen flauw idee wat je precies wilt.
Wil je het apparaat verbouwen tot een sub (en een kast berekenen), en zoek je thiele/small parameters, of wil je iets anders....
Misschien kan je wat gerichtere vragen stellen, meer info geven wat en hoe je iets hebt aangesloten, wat er precies niet goed is en welke informatie je precies zoekt.
En wat bedoel je met '2 kanalen vrijspelen' :?

Het is overigens een el cheapo luidsprekerbox van een bouwmarkt oid, waarschijnlijk bedoeld voor car hifi (op je hoedenplank plaatsen) en waarschijnlijk ooit verpakt geweest in een doos met allerlei loze kreten als '500.000 WATT PMPO'

[ Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 21-02-2008 23:57 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat is er idd een van hooguit een paar tientjes (letterlijk)

kijk eens bij conrad.nl, daar verkopen ze ook wel die spullen. heb overigens geen hoge verwachtingen van de geluidskwaliteit hoor.. ik zou er iig niet speciaal een versterker voor gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boombox :) 4Ohm Speakers dus. Ik zou het afraden om deze op een 8Ohm versterker te plaatsen.

En idd, zeer goedkoop vaak bij de bouwmarkt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Die tweeters zijn loos en niet aangesloten..

Het is simpel. dit zijn 2 woofers/speakers hoe je het ook wilt noemen van 8 inch. aan allebij de kanten van de "luidspeakerbox" zitten +/- aansluitingen welke ik nu op 2 van de 4 kanalen van mijn autoradio heb aangesloten. deze zitten dan dus weer aan de woofers/speakers vast. aangezien ik merk dat de 50w rms (per kanaal) die mijn radio levert niet genoeg is om deze woofers/speakers aan te sturen wil ik een versterker kopen. een 2 kanaals wel te verstaan. hievoor moet ik weten wat het vermogen van die woofers/speakers zijn in watts. de rest van de nodige info heb ik denk ik al.

nou zoek ik me helemaal suf op internet maar kan verder niks vinden over deze kist. ik hoef geen hifi super zooi, met cheapass bouwmarkt zooi neem ik genoegen want het klinkt aardig. ik wil het alleen wel goed aansluiten.

Kortom. mijn vraag is dus wie o wie kan mij misschien vertellen wat voor soort spul hier in zit.

Dit vraag ik hier omdat deze kist op internet staat en ik dus vermoed dat deze kist geen zelfbouw is en daarom misschien meer mensen dat ding hebben staan.

ps. met die 2 kanalen bedoel ik de kanalen van mijn radio, ik heb namelijk 4 speakers (2 in deur 2 in hoedenplank) en als ik geen versterker gebruik voor de kist heb ik dus 2 kanalen voor 2 speakers minder, dit vindt ik zonde.

[ Voor 9% gewijzigd door pt0x op 22-02-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoiets ooit ook gebruikt op een verjaardagsfeestje op een 8 Ohm Akai versterker. Op een beetje hoog vermogen sloeg de versterker in beveiliging. Ik zou ze voor thuisgebruik dus afraden tenzij je een leuke autoradio thuis bouwen kan ( :+ ) ... Mijn broer heeft zoiets ook wel eens op z'n hoedenplank gehad (Opel GSI) en met een 2x200w versterker gaat zoiets aardig hard ja :P

Als de woofer low/midrange zijn, is het een beetje nutteloos om deze in te zetten voor een subwoofer. Je kan dan beter kijken voor een losse speaker zelf om zo lage tonen uit te fabriceren met een beetje juiste inhoud kast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
Als ik jou was zal ik ze eens open schroeven en even de specs hier posten daar kunnen we denk ik meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:08:
Ik heb zoiets ooit ook gebruikt op een verjaardagsfeestje op een 8 Ohm Akai versterker. Op een beetje hoog vermogen sloeg de versterker in beveiliging. Ik zou ze voor thuisgebruik dus afraden tenzij je een leuke autoradio thuis bouwen kan ( :+ ) ... Mijn broer heeft zoiets ook wel eens op z'n hoedenplank gehad (Opel GSI) en met een 2x200w versterker gaat zoiets aardig hard ja :P

Als de woofer low/midrange zijn, is het een beetje nutteloos om deze in te zetten voor een subwoofer. Je kan dan beter kijken voor een losse speaker zelf om zo lage tonen uit te fabriceren met een beetje juiste inhoud kast. :)
Hehe, het is voor in mijn auto. niet voor thuis, dacht dat dat wel duidelijk was :) anyway, 2x200w zeg je? leek mij eerlijk gezecht ook voldoende ja, enkel wilde ik dat even navragen hier dus.

Zoals je snapt heb ik niet veel ervaring met dit soort spul maar voor mijn gevoel klinkt het best, het hoeft niet hard of super hifi te zijn, maar een beetje extra bass is wel lekker. daarbij neemt dit niet super veel kofferbakruimte in en mijn binnenspiegel / achterruit trilt nu al nadat ik hem voluit zet, mijn radio zelf trekt het alleen niet zo :/

Ik zag een versterkertje van sony bij de mediamarkt voor 79 euro met 2 x 70w rms, dit zal dan toch wel ok zijn of niet ? (2x200w bedoel je waarschijnlijk geen rms toch?)
SmoothTweaker schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:16:
Als ik jou was zal ik ze eens open schroeven en even de specs hier posten daar kunnen we denk ik meer mee ;)
dit heb ik gedaan maar er staat niks op de woofers zelf, is het dan nogsteeds nuttig om dit te doen?
anders kwam ik er zelf denk ik wel uit

[ Voor 11% gewijzigd door pt0x op 22-02-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Openschroeven haal je weinig mee uit. Het zijn 2 woofers & 2 tweeters zonder enige filter aangesloten. Een beetje pittige versterker is voldoende overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:22:
Openschroeven haal je weinig mee uit. Het zijn 2 woofers & 2 tweeters zonder enige filter aangesloten. Een beetje pittige versterker is voldoende overigens.
Hierbij wel uitkijken tot waar je kan gaan. Je kan er wel een versterker op aansluiten maar goed luisteren tot wanneer die begint te vervormen.
Stonden er ook geen type nummers op die boxen?

[ Voor 13% gewijzigd door SmoothTweaker op 22-02-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je 80 euro gaat uitgeven voor wat bastonen kan je beter bij een vage winkel à la Remco een supergoedkope versterker en een supergoedkope sub kopen en zelf een kastje maken.

Hoe je er geholpen wordt is altijd een hele belevenis :P 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:32:
[...]

Hierbij wel uitkijken tot waar je kan gaan. Je kan er wel een versterker op aansluiten maar goed luisteren tot wanneer die begint te vervormen.
Stonden er ook geen type nummers op die boxen?
helemaal niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Piëzo krijg je niet snel kapot hoor... je trommelvlies er alleen wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 23-07 14:55

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is http://www.gigagood.com/ niks voor je :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

mr_petit schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:33:
Als je 80 euro gaat uitgeven voor wat bastonen kan je beter bij een vage winkel à la Remco een supergoedkope versterker en een supergoedkope sub kopen en zelf een kastje maken.

Hoe je er geholpen wordt is altijd een hele belevenis :P 8)7
Door (op zich niet onaantrekkelijke, in de zin van, zou het er wel een keer op kunnen, maar verwacht absoluut geen goed sprek) vrouwen toch meestal?

Maar ik zou daar lekker een oekiewoekie versterker kopen, 2-weg, denk dat je dan al het geluid krijgt wat je wil. Ik heb voor mijn eerste auto ook een losse versterker en subwoofer gekocht bij Remco (hoe fout :$ ) en herrie (want dat was het) kwam er voldoende uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ik heb denk ik nooit high end zooi gehoord maar het geluid in mijn auto is met die kist echt geen herrie te noemen, thuis heb ik wel een leuke set staan van logitech op mijn TV (Z serie top model van een paar jaar oud) maar dit doet qua scherpte en kwaliteit "voor mij hoorbaar" echt niet onder.

Ik heb enkel geen zin om 1000en euro's uit te geven, eerst wilde ik een totaal bedrag van 500 euro spenderen maar dit vindt ik onzin, vandaag nog 13cm speakers van pioneer gekocht voor 80 euro. klinkt perfect!

Het lijkt hier alleen soms wel alsof je er op wordt aangekeken als je iets goedkoops koopt of krijgt.. en aangezien ik heb meegrekregen dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken wens ik hier ook niet op beoordeeld te worden wat naar mijn mening wel aardig gebeurt hier en op heel tweakers trouwens..

Ik ga lekker voor een versterkertje van 50 tot 70 euro ofzo en dan heb ik voor bijna niks toch een tof geluidje! wat sommige van jullie er van vinden kan me aan mijn reet roesten, vroeg het enkel voor advies. en voor de mensen die iets zinnigs hebben vermeld, bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Lucky-Shirt schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:12:
[...]

Door (op zich niet onaantrekkelijke, in de zin van, zou het er wel een keer op kunnen, maar verwacht absoluut geen goed sprek) vrouwen toch meestal?
Precies.
Je moet al precies weten wat je wilt, en voor de rest is het dolkomisch.
Die vrouwen zijn echt lachen, alleen het concept al.

Ze zijn overigens ook goedkoop (de spullen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

pt0x schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:54:
Ik heb denk ik nooit high end zooi gehoord maar het geluid in mijn auto is met die kist echt geen herrie te noemen, thuis heb ik wel een leuke set staan van logitech op mijn TV (Z serie top model van een paar jaar oud) maar dit doet qua scherpte en kwaliteit "voor mij hoorbaar" echt niet onder.

Ik heb enkel geen zin om 1000en euro's uit te geven, eerst wilde ik een totaal bedrag van 500 euro spenderen maar dit vindt ik onzin, vandaag nog 13cm speakers van pioneer gekocht voor 80 euro. klinkt perfect!
Tja, sorry maar je leest echt gewoon niet :) Lees nog even een keer goed de reply van mr_petit.
Het lijkt hier alleen soms wel alsof je er op wordt aangekeken als je iets goedkoops koopt of krijgt.. en aangezien ik heb meegrekregen dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken wens ik hier ook niet op beoordeeld te worden wat naar mijn mening wel aardig gebeurt hier en op heel tweakers trouwens..
Mensen willen gewoon graag ervoor zorgen dat je wat leuks krijgt voor je geld. En een aantal mensen is het met elkaar eens dat wat mr_petit zegt voor maar een tientje meer stukken beter is.

Trouwens, er is eens een test geweest en de meeste autoradio's leveren niet meer dan 15w per kanaal in de praktijk. Ik durf verder te wedden dat je met 200w de spreekspoelen van die dingen helemaal verbrand als je er een 50hz sinusje op zet :P Ten derde, 200w is maar 6db luider dan 50w; je hebt 10db meer nodig om het als 2 keer zo hard te ervaren. Betekent tevens 10 keer zoveel vermogen. Ik hoor je met allerlei vermogens strooien en krijg de indruk dat je geen idee hebt wat het eigenlijk zegt dus ik zet het even in perspectief voor je :)

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 23-02-2008 01:00 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
JT schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:57:
[...]

Tja, sorry maar je leest echt gewoon niet :) Lees nog even een keer goed de reply van mr_petit.

[...]

Mensen willen gewoon graag ervoor zorgen dat je wat leuks krijgt voor je geld. En een aantal mensen is het met elkaar eens dat wat mr_petit zegt voor maar een tientje meer stukken beter is.

Trouwens, er is eens een test geweest en de meeste autoradio's leveren niet meer dan 15w per kanaal in de praktijk. Ik durf verder te wedden dat je met 200w de spreekspoelen van die dingen helemaal verbrand als je er een 50hz sinusje op zet :P Ten derde, 200w is maar 6db luider dan 50w; je hebt 10db meer nodig om het als 2 keer zo hard te ervaren. Betekent tevens 10 keer zoveel vermogen. Ik hoor je met allerlei vermogens strooien en krijg de indruk dat je geen idee hebt wat het eigenlijk zegt dus ik zet het even in perspectief voor je :)
Ik heb ook geen idee wat waar overal mee te maken heeft qua geluid, daarom kom ik ook hier om advies in te slaan e.d. maar ik merk hier dat er toch een paar mensen zijn die hun nek daarvoor optrekken en zoiets hebben van "pff koop maar eerst goeie shit, want zo helpen we je niet aangezien dit niet interessant is" En daarmee bedoel ik niet Mr_petit aangezien ik deze reactie ook in overweging heb genomen!

en dat is ook niet erg, enkel gebeurt dat extreem vaak op tweakers en daar wordt ik een beetje moe van, daarom kan je het wellicht offtopic noemen maar ik meld dit gewoon even, het is zeker niet bedoeld als een flame want zoals ik al eerder vertelde, ik heb ook wat gehad aan de reacties hier.
Wat ik alleen wil mededelen is dat niet iedereen verstand heeft van alles wat hier op tweakers is te lezen, maar wel gewoon normaal geholpen wil worden.

anyway. ik ga een klein cheap versterkertje kopen nu waarmee dat ding wel aan te sturen valt, iemand heeft er even een blik op geworpen van het weekend en die vertelde mij dat een versterker zeker zal zorgen voor voller geluid maar dat ik gewoon een kleintje moet hebben. Deze jongen vertelde mij ook het verhaal over de 4x50w van een radio wat helemaal geen 4x50w is eigenlijk. grappig :)

thanks voor je reactie

[ Voor 6% gewijzigd door pt0x op 25-02-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
en dan ga ik nu een hele gekke vraag stellen ^^ (dont shoot haha)

Stel, ik koop 2 8" woofers voor in die kist, dan moet ik dat zeker helemaal gaan berekenen he?
en als ik dat niet doe wat is dan de consiquentie? kut geluid? boem? als het niet kan, heb ik van de zomer misschien een leuk hobby iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je het niet berekend, kan je minder geluiddruk krijgen, een verminderde belastbaarheid, en 'boomiger geluid' (holle slappere bas).
Ook is de kans groot dat het orginele kastje van behoorlijk dun hout is gemaakt (pak 'm beet 12 mm spaanplaat) en weinig verstevigingen bevat. Dat gaat ook van de kwaliteit van het geluid af en kan zelfs rammelende bijgeluiden geven.
Ook is 8" een beetje klein voor een sub die wat geluiddruk moet geven, en 2 speakers zijn vaak duurder dan 1 van 1 of 2 maatjes groter, maar dat rekensommetje kan jezelf ook maken.

Als je een losse versterker koopt moet er wel een low pass filter opzitten, maar dat spreekt voor zich.
een 18 dB/oktaaf filter is voor subs beter dan een 12 dB/okt filter, en een 6dB/okt filter is echt af te raden (er komen dan teveel middentonen door je sub en die ga je met die flanksteilheid echt horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
mr_petit schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:49:
Als je het niet berekend, kan je minder geluiddruk krijgen, een verminderde belastbaarheid, en 'boomiger geluid' (holle slappere bas).
Ook is de kans groot dat het orginele kastje van behoorlijk dun hout is gemaakt (pak 'm beet 12 mm spaanplaat) en weinig verstevigingen bevat. Dat gaat ook van de kwaliteit van het geluid af en kan zelfs rammelende bijgeluiden geven.
Ook is 8" een beetje klein voor een sub die wat geluiddruk moet geven, en 2 speakers zijn vaak duurder dan 1 van 1 of 2 maatjes groter, maar dat rekensommetje kan jezelf ook maken.

Als je een losse versterker koopt moet er wel een low pass filter opzitten, maar dat spreekt voor zich.
een 18 dB/oktaaf filter is voor subs beter dan een 12 dB/okt filter, en een 6dB/okt filter is echt af te raden (er komen dan teveel middentonen door je sub en die ga je met die flanksteilheid echt horen).
Ok thanks, hoop termen waar ik nog nooit van gehoort heb maar wel duidelijk. ga ik maar gewoon een nieuwe maken van de zomer denk ik, zoveel geld hoeft het duidelijk niet te kosten. de nadelen van wat ik eerder wilde zijn mij duidelijk.

de kist is trouwens van MDF, neem aan dat dit in de toekomst ook het beste materiaal is.. maar daar kan ik op 12vhifi ook wel wat over vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MDF ja, 18mm is voldoende. Veel mensen roepen 22, maar 18 met wat bracing (versteviging van binnen door een balkje bijv van de voorkant naar achterkant te plaatsen) werkt veel beter. En als je 1 woofer gebruikt in een kist van 30l ofzo dan boeit het niet eens. 18mm, altijd wel goed.

Zo een beetje alle versterkers, ook de cheape, hebben wel een lowpass 12db/octaaf filter. Op zich boeit het niet eens zo heel erg voor jou wat het is, als het maar minimaal 12 is :P Meer is beter.Lowpass filter zorgt er iig voor dat je woofer echt alleen bas weergeeft en dat er geen stemmen uit komen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ik zat te denken aan de Sony XM-ZR602

- Vermogen: 2x60 W rms / 1x 130W rms gebrugd
- High Pass Filter (off / 80Hz ~ -18dB)
- Frequentie bereik: 5Hz-50kHz (+0/-3dB)
- S/N: 97 dB
- Total Harmonic Distortion (1 kHz) <0.005 %
- High level input
- MOSFET voeding
- Bass Boost
- Afmetingen: BxHxD (mm) 321 x 55 x 200

High Pass Filter wordt op engelse sites vertaald naar Low Pass :?
Iig, daar geven ze aan dat het idd 18db is. Wel aardig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

High pass is juist dat ze de bas weg filteren dus dat is heel wat anders :P Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Sony maar voor dit geld kan je de volgende wel nemen: Klik! Deze heeft een low-pass filter van 18db/octaaf. Voor 50 euro ga je niet beter krijgen denk ik, dan moet je echt gaan kijken naar C-merken.

Wat kost dat ding waar jij het over hebt?

En als je het dan wilt af maken met een A-merk kan je deze Lanzar sub voor een leuke prijs, maar totaal komt dan wel een eindje over wat het andere zou kosten. Althans, ik vind het het dik waard, maar jij moet beslissen of je die 40 euro ofzo extra wilt uitgeven ;)

[ Voor 38% gewijzigd door JT op 25-02-2008 17:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
JT schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:59:
High pass is juist dat ze de bas weg filteren dus dat is heel wat anders :P Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Sony maar voor dit geld kan je de volgende wel nemen: Klik! Deze heeft een low-pass filter van 18db/octaaf. Voor 50 euro ga je niet beter krijgen denk ik, dan moet je echt gaan kijken naar C-merken.

Wat kost dat ding waar jij het over hebt?

En als je het dan wilt af maken met een A-merk kan je deze Lanzar sub voor een leuke prijs, maar totaal komt dan wel een eindje over wat het andere zou kosten. Althans, ik vind het het dik waard, maar jij moet beslissen of je die 40 euro ofzo extra wilt uitgeven ;)
Ik ben gister naar de mediamarkt geweest en heb een JBL CS60.2 gekocht. goedkoop ding en eventueel ook nog een 150w rms kist op aan te sluiten van JBL die daar te koop is als dit niks is (en daar lijkt het nu wel op). deze heb ik gehoort en klinkt toch wel veel mooier.

Dit omdat ik nu de dingen waar jullie het over hadden begin te begrijpen. het geluid is heel laag maar ook na configuratie zit je elk nummer te kutten om de sub config goed te krijgen omdat je niet "alleen" lage tonen hoort maar ook middentonen en dat klinkt gewoon niet, de kist wordt goed aangestuurd nu maar de kwaliteit van dat ding is nu echt goed merkbaar, had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn! die speakers zijn gewoon echt knudde met een beetje vermogen haha.

Bedankt voor de info JT, na jouw reactie heb ik toch het vermoeden dat ik een betere keuze heb gemaakt qua versterker ook al is het voor die prijs allemaal waarschijnlijk niet echt heel mooi spul.
Deze was trouwens 60 euro. en in de auto had ik alleen een zekering nodig voor bij mijn accu, de kabels lagen er al.

2 kanaals versterker
Vermogen: 2x 60W RMS op 4 ohm
Vermogen: 1x 160W RMS op 4 ohm
Frequentiebereik: 10Hz - 27kHz
Bass boost: 0 +6dB op 45Hz
Variabel HPF + LPF (30Hz - 320Hz)
Ingangsgevoeligheid: 100mV 6V

[ Voor 7% gewijzigd door pt0x op 26-02-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

60 euro is een mooie prijs voor zo een amp. En goed om te horen dat je nu begint te begrijpen dat het ook echt beter kan :P

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1