[XP] Ongewenst kopieeren tijdens selecteren van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Tijdens het uitzoeken en sorteren van mijn foto's en mp3's heeft Windows (XP Pro in mijn geval) soms wel eens de nare eigenschap om opeens de geselecteerde bestanden te kopieeren.

Nou zal dat komen doordat als ik bij het selecteren de "Control" toets ingedrukt hou en met mn muis de gewenste bestanden selecteer er af en toe perongeluk naast of dubbelklik waardoor XP gaat kopieeren...

Is deze vreselijke optie uit te zetten...?

Via google en tweakers kwam ik op gerelateerde onderwerpen (dat je bestanden kan beveiligen tegen kopieeren) maar ik wil dus alleen het kopieeren uit zetten tijden het selecteren op bovenstaande manier, de kopieer functies van Ctrl-C enzo mogen uiteraard gewoon blijven.

Is dit via het register aan te passen of is hier een simpelere oplossing voor...?

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:00:
Tijdens het uitzoeken en sorteren van mijn foto's en mp3's heeft Windows (XP Pro in mijn geval) soms wel eens de nare eigenschap om opeens de geselecteerde bestanden te kopieeren.

Nou zal dat komen doordat als ik bij het selecteren de "Control" toets ingedrukt hou en met mn muis de gewenste bestanden selecteer er af en toe perongeluk naast of dubbelklik waardoor XP gaat kopieeren...

Is deze vreselijke optie uit te zetten...?
Dus als ik het goed begrijp:

Je eigen sleephandeling zorgt voor (volgens jou) ongewenst gedrag, en daarom wil je de metakey ctrl+ functie (die werkt als bedoeld) onmogelijk maken?

Je kan kiezen: of de ctrl+ functie niet meer gebruiken, of het paard niet achter de wagen spannen en gewoon opletten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
Het komt door het te lang inhouden van de muisknop. Zodra je control ingehouden hebt en dan klikt selecteer je een bestand. Maar beweeg je de muis er dan ook nog eens bij zonder te knop los te laten, dan veranderd je actie van selecteren in die van kopieren. Dus moet je klikken en dan pas verder naar het volgend bestand gaan. Maw: Rieleks en doe rustig aan.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

niet de verkenner gebruiken maar een 3th-party verkenner gebruiken :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
alt-92 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:03:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:

Je eigen sleephandeling zorgt voor (volgens jou) ongewenst gedrag, en daarom wil je de metakey ctrl+ functie (die werkt als bedoeld) onmogelijk maken?
Ja ik wil gewoon kunnen selecteren en dat kopieer commando (wat je dus blijkbaar met de muis activeert) uitzetten.
Ascathon schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:12:
Het komt door het te lang inhouden van de muisknop. Zodra je control ingehouden hebt en dan klikt selecteer je een bestand. Maar beweeg je de muis er dan ook nog eens bij zonder te knop los te laten, dan veranderd je actie van selecteren in die van kopieren. Dus moet je klikken en dan pas verder naar het volgend bestand gaan. Maw: Rieleks en doe rustig aan.
Ja dit is precies het probleem :), ik weet niet precies hoe je dat kopieeren activeert (sleepen, perongeluk dubbel of ernaast klikken)...

Gewoon rustig aan doen is idd de beste oplossing maar helaas gebeurt het me te vaak en daarom vroeg ik mij af of dat is uit te zetten tijdens het selecteren...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:14:

Ja dit is precies het probleem :), ik weet niet precies hoe je dat kopieeren activeert (sleepen, perongeluk dubbel of ernaast klikken)...
De ctrl metakey (en niet alleen in Windows maar ook in Linux distro's met een desktop environment) vat jouw 'verplaatsing' op als een kopieer actie omdat je de Ctrl knop ingedrukt houdt..

Dat is normaal Drag & Drop UI gedrag, zelfs Gnome doet dat:
http://docs.sun.com/app/docs/doc/817-3848/6mjdpedip?a=view

Knop gewoon op tijd loslaten dus.

Wat je eventueel wel kan proberen is met behulp van TweakUI (onder Mouse sensitivity > Drag) een lekker hoog getal kiezen zodat de copy trigger veel later wordt aangeroepen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qBp49LNlxNjFLoN2AIriRYum/full.png

(Ja, mijn graphics chip op m'n laptop is b0rken - ik weet het...)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 22-02-2008 14:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ken het verschijnsel en het kan best irritant zijn. Maar het probleem ligt toch echt aan de gebruiker. Gewoon was rustiger klikken is de oplossing. Of bv TotalCommander gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
alt-92 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:35:
[...]

Wat je eventueel wel kan proberen is met behulp van TweakUI (onder Mouse sensitivity > Drag) een lekker hoog getal kiezen zodat de copy trigger veel later wordt aangeroepen.
Das op zich wel een mooie. Als je wilt kopieren met slepen (ALS, ctrl c, v ftw) dan ben je bijvoorbeeld toch 2 seconden bezig voordat je muis in het andere venster staat. (oh, het gaat met afstand, nog beter, idee blijft hetzelfde)

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 22-02-2008 14:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of blijf van de muis af (altijd een goed idee :+ ) en gebruik spatie+pijltjes ipv. muisknop+balletje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1