[XP] taakbalk knoppen verdwenen, lege taakbalk erbij

Pagina: 1
Acties:

• azior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Beste Tweakers, ik zit sinds 5 minuten met een probleem.

Hoewel ik programma's open heb staan, staan er geen knoppen in mijn taakbalk. Ook is er een extra werkbalk bij, die helemaal leeg is. Bij deze werkbalk kan ik niet bij de opties komen, want de werkbalk is te smal om te rechtermuis klikken.

Hoe dit zo gekomen is weet ik niet helemaal. Ik heb een werkbalk toegevoegd en deze van mijn taakbalk geschoven. Tot zover ging het goed. Wat ik daarna deed weet ik niet meer.

Ik heb een screenshot toegevoegd om het te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.cuwaert.nl/taakbalkprobleem1thumb.jpg
volledig beeld
Helemaal onderaan de taakbalk zonder taakknoppen. Eer waren naast de zichtbare programma's nog een aantal geminimaliseerde programma's.
Daar net boven een werkbalkje zonder inhoud.

Afbeeldingslocatie: http://www.cuwaert.nl/taakbalkprobleem2thumb.jpg
volledig beeld
De screenshot laat uiteraard mijn cursor niet zien, maar hier probeer ik het extra werkbalkje te vergroten. Wanneer ik de muis loslaat "schiet" de werkbalk weer naar hoe het hierboven is.

Ik heb al op Google gekeken maar daar staat niet veel nuttigs.
  • Hier zeggen ze dat het aan een bepaald programma kan liggen. Ik heb geen nieuw programma geïnstalleerd in een paar dagen voordat ik dit probleem daarnet kreeg.
  • Een tip bij dit probleem is sfc /scannow. Hiervoor heb ik constant de installatie cd van windows nodig. Dit programmatje herkent de installatie cd alleen niet. De rest van het programma ziet geen fouten in windows
Ik ga zo in veilige modus opstarten, kijken of dat helpt.

Update:
Normaal opnieuw opstarten heeft in ieder geval weinig zin. De taakbalk is net als de extra werkbalk heel erg smal, waardoor ik daar helemaal niets mee kan. Gelukkig weet ik wel hoe ik Firefox moet starten...

Update 2:
In veilige modus zijn de taakbalk en de extra werkbalk hetzelfde als normaal. Alleen mijn administrator account is gewoon normaal. Het is dus (gelukkig) gebruikergebonden. Alleen waar zou ik precies deze instellingen terug kunnen vinden? Ergens in docs&settings bij local settings/app data? In de registry? In zo'n fancy msc? Kan ik het herstellen zonder system recovery?

[ Voor 18% gewijzigd door azior op 21-02-2008 22:17 . Reden: update 2 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Taak/startbalk ontgrendelen en dan op het randje gaan staan totdat er een pijltje komt en dan de hele boel naar beneden schuiven ;) en dan weer vergrendelen ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je al een reboot geprobeerd???
dat verhelpt in een heel groot deel van de gevallen de kleinste problemen

idd en taakbalk ontgrendelen is ook wel handig om te proberen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• azior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2023
Zoals in update2 staat: de taakbalk is nu ook zo smal als de andere. Ik kan daar dus ook geen eigenschappen instellen. Ontgrendelen kan dus niet, ook omdat hij niet vergrendelt is, hij is gewoon "leeg".

Rebooten heb ik ook gedaan zoals in updates 1 en 2 gezegd. Dit heeft het eigenlijk erger gemaakt.

Omdat de administrator in veilige modus dus wel de taakbalk ziet ga ik maar gewoon mijn account verwijderen en een nieuwe account maken.

Als er iemand nog een oplossing heeft voordat ik mijn account verwijder: ik zie het graag!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09

ThaDude

Hang Loose

We hebben hier vanochtend exact hetzelfde probleem, al een oplossing gevonden anders dan profiel verwijderen?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Je kunt deze evt proberen van kellys-korner-xp.com:

Klikkerdeklik

Het is een .reg bestand, dus opslaan en vervolgens uitvoeren en rebooten.
(je kunt het gedownloade bestand rechtsklikken en bewerken, dan kun je zelf even nagaan wat er in het .reg bestandje staat, voor je het uitvoert)

Werkt dat niet, dan werkt dit wellicht nog:

Taskbar repair tool plus

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 08:48 ]

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09

ThaDude

Hang Loose

Mijn dank is groot!

Klikkerdeklik werkte niet, maar deze wel :) :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Pagina: 1