Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS Voltage Boost Online

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Onlangs heb ik mijn APC Smart-UPS 700VA vervangen door een APC Smart-UPS 1000VA. Werkt allemaal prima, maar sinds kort geeft deze de volgende melding: VOLTAGE BOOST ONLINE. Het bijhorende ledje brand ook, wat het volgende betekend: This LED illuminates to indicate the UPS is compensating for a low utility voltage

De gegevens zijn hier te vinden:

http://gamergun.com/cgi-bin/multimon.cgi
http://gamergun.com/cgi-bin/upsfstats.cgi?host=127.0.0.1

Kan dit kwaad? En hoe kan ik dit oplossen? Verder zijn er geen problemen met de apparatuur hier, en alles draait ook vrolijk door. Ben alleen bang dat dit niet goed is voor de UPS en bijhorende apparatuur. Als iemand meer weet; laat 't aub weten.

B.v.d

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2008 21:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Harrie

NederVlaming

Volgens die gegevens komt er bij jou thuis slechts 213V uit de stopcontacten, ipv de 230V. Dit is te laag, en is je APC de voltage aan het boosten. Als je een multimeter hebt, moet je die eens in het stopcontact steken, want 213V lijkt me niet te kloppen (lees: de APC heeft dat waarschijnlijk mis, want 213V kan ik me niet voorstellen). Dus misschien is er wat mis met een of andere gelijkrichter in de APC?

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 21-02-2008 21:43 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik weet wel dat m'n pa eens gezegd heeft dat er in de keuken ook maar iets van net boven de 210V uit het stopcontact kwam. Inderdaad zeer laag. Heb wel een multimeter maar durf ik zo niet in een WCD te rammen, lol. Belletje naar de prik leverancier?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

213v kan best gebeuren hoor, beetje teveel belasting of veel kabelafstand bijv.
Al vind ik het nog niet eens zo heel erg laag, maar de omschakelgrens zit op 218volt dacht ik eens gelezen te hebben. Op zih is het niet zo'n ramp, je UPS is er juist voor dit soort taken, maar ik zou wel eens gaan kijken naar de oorzaak.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Dat heeft geen zin. Die kunnen dat niet vertellen.
Gewoon multimeter op 750v AC zetten en ff proberen. Niks engs aan.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deze UPS zal beneden de 208V gaan boosten. Dit kun je lager zetten, en je kan de gevoeligheid aanpassen.
Dit kun je aanpassen in apcupsd.conf

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 23:02
TommyGun schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:44:
Ik weet wel dat m'n pa eens gezegd heeft dat er in de keuken ook maar iets van net boven de 210V uit het stopcontact kwam. Inderdaad zeer laag. Heb wel een multimeter maar durf ik zo niet in een WCD te rammen, lol. Belletje naar de prik leverancier?
Ding op V AC zetten en groot genoeg bereik kiezen (400V ofzo) en kabels in muur rammen. Niks aan :+
Alleen oppassen dat je niet de stroom-meet ingangen van de meter gebruikt, anders blaas je de zekering in de meter op.
Vind 210 wel heel laag. Hier komt er 237V uit het stopcontact. Ik geloof dat de toegelaten afwijking maximum 5% van 230V is. (In België dan toch, in NL is dat mogelijk anders)

[ Voor 8% gewijzigd door VTOLfreak op 21-02-2008 21:53 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Harrie

NederVlaming

Op zich kan het geen kwaad volgens mij, de APC zal waarschijnlijk de spanning gelijk richten en met een convertor een nette spanning voor je pc maken. Volgens die data pagina output hij 245Volt, wat volgens mij nog wel oke is voor je pc.

Volgens de specs van de APC werkt hij met spanning van het net als die spanning tussen 160 en 285V is.

Input
Nominal Input Voltage
230V
Input Frequency
50/60 Hz +/- 3 Hz (auto sensing)
Input Connections
IEC-320 C14
Cord Length
1.83 meters
Input voltage range for main operations
160 - 285V
Input voltage adjustable range for mains operation
151 - 302V

Edit: ik lees net dit in de specs:

Output Voltage Note
Configurable for 220 : 230 or 240 nominal output voltage

Misschien dit ook eens op 230 zetten, want de 245 die hij nu output is ook wel wat hoog?

[ Voor 14% gewijzigd door Harrie op 21-02-2008 21:58 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nu is het wel zo dat we best veel op 1 groep hebben zitten.

We hebben in de garage namelijk een extra kamer gemaakt, alwaar ik slaap. Gezien deze kamer nog geen verwarming heeft gebruik ik een kachel van 1500 watt. Mijn server gebeuren (wat ook redelijk zwaar is) staat in de garage zelf. Helaas heb je dus het probleem dat dit alles op 1 groep zit, tesamen met de meterkast+overloop+kelder. Die stop wordt dus ook aardig warm, wat ik al eerder had ontdekt.

Nu hebben we de kachel even op een ander stopcontact en (uiteraard getest) andere groep aangesloten, en nu krijgt m'n UPS 215V - 218V binnen. (Wisselt zo nu en dan). Ik denk dat ik hier blij mee moet zijn, gezien de buren ook hooguit 220V trekken en wij in de keuken ook maar zoiets. (210V wat ik eerder zei was een foutje, ligt iets onder de 220V). Dus niet echt geweldig in deze wijk.

In ieder geval, de melding is verdwenen, de UPS 'boost' nu niet meer.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Harrie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:52:
Edit: ik lees net dit in de specs:

Output Voltage Note
Configurable for 220 : 230 or 240 nominal output voltage

Misschien dit ook eens op 230 zetten, want de 245 die hij nu output is ook wel wat hoog?
Mijn config is als volgt;

http://www.gamergun.com/files/1/apcupsd.conf

Ik kan die optie niet terug vinden? Misschien nog andere suggesties voor deze config?

245V klinkt idd wel wat eng, 230V zou beter zijn. (Nu boost ie niet dus kan nu geen kwaad).

B.v.d

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 21-02-2008 22:21 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TommyGun schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:19:
[...]

Mijn config is als volgt;

http://www.gamergun.com/files/1/apcupsd.conf

Ik kan die optie niet terug vinden? Misschien nog andere suggesties voor deze config?

B.v.d
Heb zelf een APC 1500, en heb gemerkt dat bij het boosten van het voltage niet hetzelfde output voltage van toepassing is als wanneer je vanaf batterijen draait.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Kanarie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Heb zelf een APC 1500, en heb gemerkt dat bij het boosten van het voltage niet hetzelfde output voltage van toepassing als wanneer je vanaf batterijen draait.
Je bedoeld dat deze optie niet bij het boosten geldt?
# UPS Output voltage when running on batteries
# The permitted values depend on your model as defined by last letter
# of FIRMWARE or APCMODEL. Some representative values are:
# D 115
# M 208
# A 100
# I 230 240 220 225 (default = 0 => not valid)
#OUTPUTVOLTS 230
Staat sowieso uit (zie de #) maar dat is de enige voltage optie die ik zie...

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Conform de voorschriften, o.a. NEN1010 laagspanningsinstallaties, mag er een maximale afwijking zijn van -5% t.o.v. de netspanning van 230V. Bij 230V kom je dan uit op 218,5V. De oorzaak van de te lage netspanning kan meerdere oorzaken hebben;
- te lage netspanning van het energiebedrijf, oftewel inkomend in de groepen kast is het al 218V. Hier is niks aan te doen, je kan een klacht indienen maar denk niet dat ze er wat aan doen. Eerst maar eens meten in de groepen kast of de oorzaak binnen is of dat het van buiten komt.
- belasting groep te hoog. Hier kan je wel wat aan doen, verwijder alle apparaten die warmte moeten genereren, koffieapp. tosti, droger, wasmachine enz. enz.
- te lange draden/te dunne aderdoorsnede. minimaal 2,5qmm en lengte maximaal +/- 25 meter als vuistregel in de woningbouw.

Genoeg huiswerk zo ;) , suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

keur0000 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:38:
Conform de voorschriften, o.a. NEN1010 laagspanningsinstallaties, mag er een maximale afwijking zijn van -5% t.o.v. de netspanning van 230V. Bij 230V kom je dan uit op 218,5V. De oorzaak van de te lage netspanning kan meerdere oorzaken hebben;
- te lage netspanning van het energiebedrijf, oftewel inkomend in de groepen kast is het al 218V. Hier is niks aan te doen, je kan een klacht indienen maar denk niet dat ze er wat aan doen. Eerst maar eens meten in de groepen kast of de oorzaak binnen is of dat het van buiten komt.
- belasting groep te hoog. Hier kan je wel wat aan doen, verwijder alle apparaten die warmte moeten genereren, koffieapp. tosti, droger, wasmachine enz. enz.
- te lange draden/te dunne aderdoorsnede. minimaal 2,5qmm en lengte maximaal +/- 25 meter als vuistregel in de woningbouw.

Genoeg huiswerk zo ;) , suc6
Volgens mijn bron mag het lichtnet +6%/-10% afwijken (243,8-207V). Dan valt deze spanning dus wel binnen de norm.

Ik heb hier thuis ook wel eens 213V RMS gemeten, als de spanning boven de 222V RMS komt is het hoog :o

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Het wisselt best flink, van 213V naar 218V en alles daar tussenin. Maar geen boost warnings meer. Wel vreemd, want nu zit er niet zoveel meer op die groep. Maar 't zal wel goed zijn zo. De afstand van splitsing naar de WCD is bij lange na geen 25 meter, ook niet met het gedeelte naar de meterkast erbij, maar de kabeldikte weet ik niet. Ga er morgen wel naar kijken, en met m'n pa eens de multimeter uitproberen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Bij ons was het ook erg laag, contact opgenomen met essent, die is langsgekomen en de spanning is verhoogd voor de hele buurt, een volle 10V...

Zou ze gewoon ee een belletje geven, nummer is gratis.
0800-9009 (voor heel nederland hetzelfde)

Wel eerst meten in de meterkast of je niet zelf het probleem bent, anders kan het duur worden, het is gratis zolang de storing niet bij je in huis zit.

[ Voor 24% gewijzigd door SA007 op 22-02-2008 12:49 ]

• MidiMaze
  • Laatst online: 20-11 21:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ach, dit is met een smart ups 3000...

http://midiserver.student.utwente.nl/xml/VoltageStats.xml

We dippen hier wel eens naar de 190 volt :( dan valt ook alle verlichting op de gang uit :(

blabla

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Harrie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:41:
Volgens die gegevens komt er bij jou thuis slechts 213V uit de stopcontacten, ipv de 230V. Dit is te laag, en is je APC de voltage aan het boosten. Als je een multimeter hebt, moet je die eens in het stopcontact steken, want 213V lijkt me niet te kloppen (lees: de APC heeft dat waarschijnlijk mis, want 213V kan ik me niet voorstellen). Dus misschien is er wat mis met een of andere gelijkrichter in de APC?
Hier, omgeving Ede komt de spanning regelmatig bij de 200V in de buurt, afgelopen woensdag zelfs zover dat de UPS ingreep:
code:
1
2
Wed Feb 20 10:31:39 CET 2008  Power is back. UPS running on mains.
Wed Feb 20 10:31:36 CET 2008  Power failure.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Helaas nog niks getest enzo wat betreft de spanning, nog niet aan toegekomen. Maar de spanning verschilt (volgens de UPS) van 210v tot 220v, is geen touw aan vast te knopen. Heb de BOOST niet meer voorbij zien komen overigens, ook niet bij 210v.

Zojuist wel weer 'n vreemde stroomuitval, 'n week geleden ook al. Gewoon pats de aardlek eruit, zonder enige aanleiding. Aardlek weer terugzetten en alles draait weer prima door. Ben benieuwd wat er mis is (de vorige keer was er niemand thuis) maar erg lastig om dat te achterhalen... geen hete stoppen en niemand die iets aan zet of wat dan ook. Gewoon uit het niets de aardlek eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 27-02-2008 19:59 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die aardlek gaat er niet voor niets uit.
Groep bijtrekken lijkt me het veiligste.

Dit kan gevaarlijk zijn...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:09:
Die aardlek gaat er niet voor niets uit.
Groep bijtrekken lijkt me het veiligste.

Dit kan gevaarlijk zijn...
Zojuist vloog de aardlek er weer uit, maar we hebben echt totaal geen idee van wat dit kan veroorzaken. Zoals ik hier vertelde hadden we aardig veel op 1 groep zitten, maar dat hebben we toen beter verdeeld na het elders aansluiten van mijn kachel. (Zoals aangegeven in die post).

Waarom ik dit opnieuw aanhaal? Die betreffende groep blijft handwarm, tov alle andere groepen die simpelweg koud zijn. Dat vind ik vreemd, gezien 't enige (redelijk) zware wat er nu aan die groep hangt mijn server brei is, maar dat schat ik op 350 / 400 watt dus dat kan nooit een warme stop veroorzaken. Verder wat lampjes en simpele stuff zoals 'n modem/laptop/harddisk. Niks spannends wat mij betreft.

Vreemde zaak #1 is dat, op naar #2; het springen van de aardlek;

Wat kan ik het beste doen om deze storing te achterhalen? Op het moment dat de aardlek eruit vliegt wordt er niks door ons handmatig ingeschakeld. Dat wil zeggen; geen lampen worden aangedaan, geen tv wordt aangezet of wat dan ook. De eerste keer dat dit gebeurde was er helemaal niemand thuis, dus óf het komt door een dip/piek in het netwerk die de (misschien te gevoelige?) aardlek eruit laat vliegen, óf door een of ander apparaat dat aangaat/meer energie gaat verbruiken/wat dan ook en dat daardoor de aardlek springt.

Als er nou één stop heet zou zijn op zo'n moment dat de aardlek eruit vliegt dan was het makkelijk op te lossen, gewoon kijken welke apparaten daaraan hangen en de eventuele boosdoener eruit gooien. (Een oude koelkast bijv). Nu zijn en blijven alle stoppen koud, op die enkeling na dus die altijd handwarm is, maar zeker niet heet. Conclusie; overbelasting kan het nooit zijn?

Het probleem met de aardlek is eigenlijk opgetreden 'n weekje of twee nadat ik die nieuwe UPS heb, maar is het paranoia om die te gaan verdenken? Ik bedoel; hij draait prima, en neemt de stroomuitval ook netjes op en alles daarachter blijft ook prima werken in zo'n geval. Wel is het zo dat de aardlek eruit vliegt als ik in één keer mijn stekkerdoos aangooi waar de UPS + hele handel aan hangt, maar dat is al vanaf dag 1 zo geweest, idem met mijn vorige UPS. Dat zo'n uitval gebeurd komt mijn inziens gewoon door de piek die dan wordt veroorzaakt, maar misschien dat dat ook 'n teken is dat de aardlek gewoon te gevoelig staat afgesteld?

B.v.d

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40

DukeBox

loves wheat smoothies

TommyGun schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:35:
Zojuist vloog de aardlek er weer uit, maar we hebben echt totaal geen idee van wat dit kan veroorzaken.
Heb je 1 aardlekschakelaar per groep of totaal ?
Die per groep zijn vaak op 18mA en die totaal op 30mA, geschakelde voedingen lekken altijd een heel klein beetje, en als je er veel in huis hebt (tegenwoordig is bijna alles geschakeld i.p.v. een trafo) is het mogelijk dat je in de buurt komt van die 18 per groep of 30 totaal.
Ikzelf heb dat probleem ook gehad, zijn nu naar een aardlek per groep gegaan en sindsdien geen problemen meer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:55:
[...]

Heb je 1 aardlekschakelaar per groep of totaal ?
Die per groep zijn vaak op 18mA en die totaal op 30mA, geschakelde voedingen lekken altijd een heel klein beetje, en als je er veel in huis hebt (tegenwoordig is bijna alles geschakeld i.p.v. een trafo) is het mogelijk dat je in de buurt komt van die 18 per groep of 30 totaal.
Ikzelf heb dat probleem ook gehad, zijn nu naar een aardlek per groep gegaan en sindsdien geen problemen meer.
Eén aardlekschakelaar voor het hele gebeuren. Er zitten echter 2 witte stoppen bij, die volgens een stickertje niet beveiligd worden door de aardlek. De andere (groene) stoppen worden wel beveiligd door de aardlek.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin eens met geschakelde voedingen er uit te trekken en kijken of hij er dan niet meer uitslaat.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:20:
Begin eens met geschakelde voedingen er uit te trekken en kijken of hij er dan niet meer uitslaat.
Uhm zoals? Beetje lastig om dingen 'n week oid uit te laten staan, gezien 't echt sporadisch is :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Probleem is nog elke week opgetreden (dat van de aardlek), en vandaag is er een electricien geweest. Bron van de storing; de UPS! :D Jeej :P Er moet dus een aparte groep komen voor mijn UPS + server prut, want dat spul (UPS) kun je het beste niet achter de aardlek hebben volgens hem (dit heeft ie vaker meegemaakt) dus die groep wordt dan ook 'onbeveiligd'.

Vraag me af hoe dat zit met brand + verzekering maar gezien onze wasmachine e.d. ook al standaard achter een 'onbeveiligde' groep zit maak ik me daar niet echt druk om. Binnenkort maar eens laten aanleggen dan, is dat ook weer opgelost.

Verwijderd

een onbeveiligde groep? volgens mij mag dat geeneens...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:27:
een onbeveiligde groep? volgens mij mag dat geeneens...
Nieuwbouw niet meer nee, maar omdat 't hier ook al zit (2 groepen standaard vanuit de bouw onbeveiligd) zal dat geen probleem zijn afaik. (Met onbeveiligd bedoel ik geen verbinding met de aardlekschakelaar he, wel 'n zekering uiteraard).

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 28-03-2008 10:36 ]

Verwijderd

volgens mij is een monteur tegenwoordig 'verplicht' om, als hij een nieuwe groep bijplaatst, om deze te beveiligen met een aardelkschakelaar...

sterker nog, volgens mij mag een monteur eigenlijk geen werk verrichten aan een meterkast die niet aan de huidige regels voldoet, dus als er iets aan moet gebeuren moet hij vervangen worden..

overigens weet ik niet helemaal zeker of dit wettelijke regels zijn of gedragsregels van bepaalde installatiebureaus

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ja klopt, bij alle aanpassingen moet de installatie worden gereviseerd naar de huidige rechtlijnen. Wil niet zeggen dat er geen beunhazen rondlopen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Is een erkend bedrijf, dus geen idee hoe dat zit. Als 't maar goed gebeurd. Kans dat er iets mee gebeurd (met server prut dus) is erg klein, en anders nog maar 'n brandblusser erbij kopen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 28-03-2008 10:59 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wissel anders eens een groep om? Kijken of de besteffende automaat nog steeds 'warm' blijft, als dat zo is is hij gewoon defect.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Alles is doorgemeten. En die groep blijft warm, hangt gewoon teveel aan. Indeling is echt wazig. Dus er moet sowieso 'n extra groep komen. Voor zowel de belasting als 't 'omzeilen' van dit probleem met de UPS.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TommyGun schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:37:
Beste mede Tweakers,

Onlangs heb ik mijn APC Smart-UPS 700VA vervangen door een APC Smart-UPS 1000VA. Werkt allemaal prima, maar sinds kort geeft deze de volgende melding: VOLTAGE BOOST ONLINE. Het bijhorende ledje brand ook, wat het volgende betekend: This LED illuminates to indicate the UPS is compensating for a low utility voltage

De gegevens zijn hier te vinden:

http://gamergun.com/cgi-bin/multimon.cgi
http://gamergun.com/cgi-bin/upsfstats.cgi?host=127.0.0.1

Kan dit kwaad? En hoe kan ik dit oplossen? Verder zijn er geen problemen met de apparatuur hier, en alles draait ook vrolijk door. Ben alleen bang dat dit niet goed is voor de UPS en bijhorende apparatuur. Als iemand meer weet; laat 't aub weten.

B.v.d
Die links doen het niet, kan dat kloppen?
MidiMaze schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:09:
Ach, dit is met een smart ups 3000...

http://midiserver.student.utwente.nl/xml/VoltageStats.xml

We dippen hier wel eens naar de 190 volt :( dan valt ook alle verlichting op de gang uit :(
Hoe krijg je zulke stats?
Smart-UPS 750 XL

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SNMP + MGRT

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

verkeerd gelezen

[ Voor 111% gewijzigd door realsoft op 29-03-2008 00:43 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• MidiMaze
  • Laatst online: 20-11 21:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Stats met NUT uitlezen en dan dumpen in RRD en daar ook de grafieken mee maken.

blabla

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zo, groep is erbij gekomen, werkt perfect :). Inkomende V lijn lijkt ook hoger te zijn nu, dus ik ben weer gelukkig :P

Pagina: 1