Recent heb ik een Samsung LE-40R82B LCD-Tv aangeschaft, waar ik over de beeldkwaliteit zeer te spreken ben. Echter vind ik het geluid dat uit de speakers komt niet voldoen in verhouding met de kwaliteit van het beeld.
Vanwege die reden gaat mij voorkeur dan uit naar externe speakers en dit dan direct in de vorm van een Home cinema set (5.1). Bij deze zou ik graag willen dat het geluid, bij het kijken van tv-kanalen, ook gewoon uit de speakers van de cinema set komt. Helaas weet ik niet of dit mogelijk is bij het aanschaffen van een home cinema set (dvd speler + 5.1 set) of dat je hier speciaal een versterker/ontvanger voor nodig hebt die het (geluid)signaal van de tv weer doorstuurt naar de boxen.
De voorkeur gaat uit naar het merk Samsung en wil +/- €300 besteden. Mijn oog is gevallen op de volgende set van samsung:
Samsung Home Theater HT-TX35R ongeveer €350
AV-Receiver:
Kanalen 5.1
Radio Radiotuner met 15 zenderpresets, RDS
Versterker
5x 133 Watt per kanaal, 3 Ohm, 75 dB signal-to-noise ratio
1x 135 Watt voor subwoofer
Frequentiebereik 20 Hz tot 20 kHz
Uitvoering 1 x CD-speler, DVD-speler
Features Timer
Decoder Stereo, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, dts
Ingangen
1 x StereoCinch
1 x optisch
Uitgangen
1 x HDMI
1 x componenten (3x Cinch)
1 x VideoCinch
Overige Aansluitingen
1 x SCART
1 x USB

De vraag die resteert is of ik gewoon tv kan kijken met deze set en via de boxen dan het geluid kan horen. Daarnaast, als iemand toevallig ervaring heeft met deze set, raad je mij dan deze aan of af? Of is er voor deze prijs zelfs iets beters te krijgen (dvd-speler + 5.1 set).
Vanwege die reden gaat mij voorkeur dan uit naar externe speakers en dit dan direct in de vorm van een Home cinema set (5.1). Bij deze zou ik graag willen dat het geluid, bij het kijken van tv-kanalen, ook gewoon uit de speakers van de cinema set komt. Helaas weet ik niet of dit mogelijk is bij het aanschaffen van een home cinema set (dvd speler + 5.1 set) of dat je hier speciaal een versterker/ontvanger voor nodig hebt die het (geluid)signaal van de tv weer doorstuurt naar de boxen.
De voorkeur gaat uit naar het merk Samsung en wil +/- €300 besteden. Mijn oog is gevallen op de volgende set van samsung:
Samsung Home Theater HT-TX35R ongeveer €350
AV-Receiver:
Kanalen 5.1
Radio Radiotuner met 15 zenderpresets, RDS
Versterker
5x 133 Watt per kanaal, 3 Ohm, 75 dB signal-to-noise ratio
1x 135 Watt voor subwoofer
Frequentiebereik 20 Hz tot 20 kHz
Uitvoering 1 x CD-speler, DVD-speler
Features Timer
Decoder Stereo, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, dts
Ingangen
1 x StereoCinch
1 x optisch
Uitgangen
1 x HDMI
1 x componenten (3x Cinch)
1 x VideoCinch
Overige Aansluitingen
1 x SCART
1 x USB

De vraag die resteert is of ik gewoon tv kan kijken met deze set en via de boxen dan het geluid kan horen. Daarnaast, als iemand toevallig ervaring heeft met deze set, raad je mij dan deze aan of af? Of is er voor deze prijs zelfs iets beters te krijgen (dvd-speler + 5.1 set).
Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P