Advies Home Cinema Set gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09-2025
Recent heb ik een Samsung LE-40R82B LCD-Tv aangeschaft, waar ik over de beeldkwaliteit zeer te spreken ben. Echter vind ik het geluid dat uit de speakers komt niet voldoen in verhouding met de kwaliteit van het beeld.

Vanwege die reden gaat mij voorkeur dan uit naar externe speakers en dit dan direct in de vorm van een Home cinema set (5.1). Bij deze zou ik graag willen dat het geluid, bij het kijken van tv-kanalen, ook gewoon uit de speakers van de cinema set komt. Helaas weet ik niet of dit mogelijk is bij het aanschaffen van een home cinema set (dvd speler + 5.1 set) of dat je hier speciaal een versterker/ontvanger voor nodig hebt die het (geluid)signaal van de tv weer doorstuurt naar de boxen.

De voorkeur gaat uit naar het merk Samsung en wil +/- €300 besteden. Mijn oog is gevallen op de volgende set van samsung:

Samsung Home Theater HT-TX35R ongeveer €350

AV-Receiver:
Kanalen 5.1
Radio Radiotuner met 15 zenderpresets, RDS
Versterker
5x 133 Watt per kanaal, 3 Ohm, 75 dB signal-to-noise ratio
1x 135 Watt voor subwoofer
Frequentiebereik 20 Hz tot 20 kHz
Uitvoering 1 x CD-speler, DVD-speler
Features Timer
Decoder Stereo, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, dts
Ingangen
1 x StereoCinch
1 x optisch
Uitgangen
1 x HDMI
1 x componenten (3x Cinch)
1 x VideoCinch
Overige Aansluitingen
1 x SCART
1 x USB

Afbeeldingslocatie: http://www.rgbdirect.co.uk/Samsung/big/105236.jpg

De vraag die resteert is of ik gewoon tv kan kijken met deze set en via de boxen dan het geluid kan horen. Daarnaast, als iemand toevallig ervaring heeft met deze set, raad je mij dan deze aan of af? Of is er voor deze prijs zelfs iets beters te krijgen (dvd-speler + 5.1 set).

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
TV-geluid via de boxen kan gewoon ja.. er zullen ongetwijfeld verschillende manieren zijn maar zoals het bij mij is geregeld gaat het hartstikke goed.
Scart-kabel met een in/out switch en dan op de receiver aansluiten.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• AceAlpha
Juist, de receiver is dan gewoon de DVD speler en via dat kan ik dan gewoon lekker zappen met surround sound? :)

Daarnaast wou ik graag gebruik maken van de HDMI optie, dus eigelijk geen scart meer. Of is dit wel vereist voor het geluid?

[ Voor 36% gewijzigd door AceAlpha op 21-02-2008 23:17 ]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:31
De koptelefoon uitgang van je TV aansluiten op een audio in van je versterker. Of als je digitale tv hebt, de audio kabels aan de versterker hangen en de video kabel in je TV, met een scart kabel die aan de ene kant een scart heeft en aan de andere kant een witte, rode en gele tulp aansluiting.
Of zoals FeaR1986 zet, gewoon via de analoge uit van je TV.
Over de kabel zal je zowiezo nooit 5.1 geluid ontvangen, je versterker zal het stereogeluid dan over de 5 speakers en subwoofer verdelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Who Am I? op 22-02-2008 12:35 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:10

FeaR

In GoT we trust

De LE-40R82B heeft gewoon een analoge audio out.
Als je via die tulp (audio links/rechts) gewoon inplugt op de StereoCinch in van de surroundset die je wilt kopen heb je geluid via je boxen. Je zal er geen echt surround geluid uit halen omdat het analoog is. Als je digitale tv hebt kan het wel zoals hierboven wordt gezegd. Maar aangezien de set die je post wel beschikt over Dolby Pro Logic II is het mogelijk om 2.0 stereo geluid over te zetten in een soort van surround.

Wel het geluid van je tv dan uitzetten, want anders gaat het over beide kanalen en dat klinkt best raar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AceAlpha
Bedankt voor de reacties! :)

Echter resteren er nog twee vragen.

Weet iemand of de dvd-speler .srt ondertiteling ondersteund?
Het lukte mij helaas niet om hier iets over te vinden via google, wellicht dat ik het aan een winkelmederker zal moeten vragen al acht ik de kans klein dat hij het wel zou weten.

Is het niet gewoon mogelijk om de set aan te sluiten met een HDMI-kabel die dan ook zorgt dat het geluid uit de speakers komt bij het kijken van tv?

[ Voor 17% gewijzigd door AceAlpha op 22-02-2008 14:58 ]

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:01:
Maar aangezien de set die je post wel beschikt over Dolby Pro Logic II is het mogelijk om 2.0 stereo geluid over te zetten in een soort van surround.

Wel het geluid van je tv dan uitzetten, want anders gaat het over beide kanalen en dat klinkt best raar.
Wat is volgens jou dan 'echt' surround sound!
pro logic is ook zeer zeker echt surround sound.
center kanaal en achter zijn gematrixed in het stereo kanaal, wat bij een fatsoenlijke versterker echt perfect werkt.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AceAlpha schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:54:
Is het niet gewoon mogelijk om de set aan te sluiten met een HDMI-kabel die dan ook zorgt dat het geluid uit de speakers komt bij het kijken van tv?
Volgens mij niet.
Er staat namelijk alleen maar een HDMI-uitgang vermeld bij die set van Samsung.
Dus de dvd speler zendt dan beeld + geluid over HDMI naar je tv.
Maar je mist een HDMI-input, dus je kan sowieso geen signaal terugsturen naar je receiver via HDMI.

In je startpost staat duidelijk dat die set maar twee ingangen heeft:
- Optisch
- Stereo Cinch

Dus een van die twee moet je hebben om geluid je receiver IN te sturen en dat dan door de boxen te laten klinken.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:34:
[...]
Wat is volgens jou dan 'echt' surround sound!
pro logic is ook zeer zeker echt surround sound.
center kanaal en achter zijn gematrixed in het stereo kanaal, wat bij een fatsoenlijke versterker echt perfect werkt.
Echt surround noem ik dingen als DD5.1, DTS 5.1, DTS HD, DD True HD en dergelijke :)
Dolby Pro Logic vind ik hier thuis in ieder geval lang niet zo goed klinken als een van bovenstaande...

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 22-02-2008 17:37 ]

• AceAlpha
Juist, wederom bedankt voor de reactie mijn inzicht betreft het systeem is ietwat verhoogt. :)

Ik las overigens dat Blue-ray de oorlog heeft gewonnen. Hierbij bedacht ik dat het misschien verstandiger is om een versterker/ontvanger + 5.1 set te kopen en een aparte dvd-speler. Dit in verband met het feit dat ik dan gewoon de dvd-speler altijd kan wegdoen en de boxen kan blijven gebruiken met een Blue-ray speler.

Is het mogelijk om eventuele toekomstige aanschaf van de blue-ray speler aan te sluiten op av-reciever van de HT-TX35R set en vervolgens 5.1 geluid te verkrijgen via die set?

Verwijderd

AceAlpha schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:54:
Bedankt voor de reacties! :)

Echter resteren er nog twee vragen.

Weet iemand of de dvd-speler .srt ondertiteling ondersteund?
Het lukte mij helaas niet om hier iets over te vinden via google, wellicht dat ik het aan een winkelmederker zal moeten vragen al acht ik de kans klein dat hij het wel zou weten.

Als je dvd-speler ook Divx ondersteund, dan ondersteunt het ook .srt ondertiteling.

Ik zou het mis kunnen hebben hoor.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AceAlpha schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:59:
Juist, wederom bedankt voor de reactie mijn inzicht betreft het systeem is ietwat verhoogt. :)

Ik las overigens dat Blue-ray de oorlog heeft gewonnen. Hierbij bedacht ik dat het misschien verstandiger is om een versterker/ontvanger + 5.1 set te kopen en een aparte dvd-speler. Dit in verband met het feit dat ik dan gewoon de dvd-speler altijd kan wegdoen en de boxen kan blijven gebruiken met een Blue-ray speler.

Is het mogelijk om eventuele toekomstige aanschaf van de blue-ray speler aan te sluiten op av-reciever van de HT-TX35R set en vervolgens 5.1 geluid te verkrijgen via die set?
De set die jiij postte is de dvd-speler plus de receiver/versterker in één.
Dus je kan dan niet zo maar je dvd-speler weg doen aangezien je receiver daar aan vast zit.

Wel kan je altijd gebruik maken van de optische ingang van de TX35R. Mits de Blu-Ray speler natuurlijk een optische uit heeft (coaxiale uit zou ook kunnen, want dat kan je converteren door een adaptertje). Nadeel is dan wel dat je alleen DD5.1 en DTS 5.1 als geluid krijgt. Want nieuwe geluidsformaten als DTS HD en Dolby True HD zijn te groot om door een optisch kabeltje te gaan. Wil je dat laatste dan moet je toch echt een versterker zoeken die ten eerste die audio-formaten ondersteund en beschikt over HDMI in en uit (want HDMI heeft wel genoeg bandbreedte voor die nieuwe formaten).

Maar zoals gezegd zou het eventueel wel kunnen MITS de Blu-Ray speler natuurlijk een optische uitgang heeft. Maar dat zal wel aangezien Blu-Ray een van de nieuwste dingen op de markt is, dus uitgangen als HDMI, component en coaxiaal digitaal zullen er wel op zitten.

Als je een aparte dvd-speler + aparte receiver + aparte boxset koopt ben je wel meer feature-proof. Dan kan je makkelijker de dvd-speler of welk apparaat dan ook vervangen. En een losse receiver zal ook meer in en uitgangen hebben dan zo'n standaard Samsung-set wat het gebruiksgemak ook verhoogt. Tevens ben je met losse componenten vrij om te kiezen wat je wilt (dus bij wijze van spreken een Denon versterker, JBL boxen en een JVC dvd-speler). Je zit niet aan een merk vast, waardoor je de beste samenstellingen kan maken.
Nadeel is wel dat de prijs aanzienlijk hoger ligt dan bij zo'n standaard set (vergeet ook niet de kabels erbij te rekenen als je losse componenten koopt), maar daarvoor krijg je wel meer "vrijheid" en gebruiksgemak.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 22-02-2008 19:36 ]

• AceAlpha
Pff, volgens mij maak ik het mijzelf alleen maar moeilijk door de enorme keuzemogelijkheden |:(

Denk toch dat ik gewoon voor deze set ga, want veel meer dan €350 wil ik niet besteden en voldoet aan mijn wensen. Mocht het zijn dat iemand nog een goede versterker/receiver +5.1 set + dvd-speler als totaalpakket weet voor rond de €300 euro is hij bij deze uitgenodig het hier te melden :P.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AceAlpha schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:59:
Pff, volgens mij maak ik het mijzelf alleen maar moeilijk door de enorme keuzemogelijkheden |:(
En als je nu langs een audio-zaak gaat en daar alle speakers en versterkers/receivers op een rij ziet staan ben je helemaal de weg kwijt. Al ben je zo weer buiten als je maximaal €350,- uit wilt geven.

Maar denk dat je voor jouw wensen toch geen miskoop doet met die set.
Want het is dus mogelijk om de set aan te sluiten op je tv en zo het tv geluid uit de boxen van de TX35R te krijgen. En mocht je ooit nog een Blu-Ray speler halen is deze dus ook aan te sluiten door middel van de optische ingang (wellicht met een coaxiale converter a €19,-).
Dat je dan geen DD True HD en dergelijke af kan spelen maakt dan eigenlijk niet uit, want de versterker in de TX35R ondersteund die audioformaten toch niet :)

• AceAlpha
Dit gaat hem dan worden, zodra ik via een bron bevestigd krijg dat hij ook .srt ondertiteling afspeelt.

Nu zou ik graaag willen weten welke kabels ik nou precies nodig heb om tv-geluid door de boxen te laten komen. Want er werden een aantal mogelijkheden genoemd (via hoofdtelefoon plug, audio links/rechts) zit er verschil qua kwaliteit? En heeft iemand misschien een plaatje van de kabels voor deze beginneling O-)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aangezien je toch analoog geluid door gaat sturen maakt het niet uit of je via je hoofdtelefoon of door gewone analoge uit geluid uit zendt naar je receiver.

Aangezien je tv een analoge audio uit heeft en die TX35R een 1 x StereoCinch in kan je deze kabel halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.videosignaal.nl/images/tulp.jpg

Kruip maar eens achter je tv en je zal meteen zien waar je die kabel in moet pluggen.
Op de TX35R zal ook een zelfde aansluiting zitten en that's it.
Gewoon het rode stekkertje in het rode gaatje en het witte/zwarte stekkertje in het witte/zwarte gaatje.
In principe is er geen verschil met een hoofdtelefoon aansluiting, want ook dat is analoog stereo (alleen over een stekkertje in plaats van twee).
Maar ik zou niet met hoofdtelefoonaansluitingen gaan kloten als je (zoals gezegd) gewoon een Audio (L,R) out hebt :)

Edit:
Had even gekeken of ik pics uit de manual kon posten om het te verduidelijken.
Maar de manual van de tv is 100mb groot, dus dat laat ik even achter wege...

Kruip maar eens achter je tv en je ziet wel waar die kabels in moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 22-02-2008 22:44 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

• bartvl
  • Laatst online: 10:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hele nette aanbieding, echter zit er geen dvd-speler bij en wordt de totaalprijs dus toch redelijk hoger.

Life is not about specs, it is about joy!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bartvl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:50:
Hele nette aanbieding, echter zit er geen dvd-speler bij en wordt de totaalprijs dus toch redelijk hoger.
Een dvd-speler heb je tegenwoordig al voor een euro of €50,- dus zo veel zal de prijs niet stijgen.

En een Onkyo versterker is toch wel een wat beter merk dan Samsung.
Alleen de boxen die bij de Onkyo zitten vind ik persoonlijk wat klein en niet erg mooi vormgegeven in vergelijking met die Samsung set.

Daar staat tegenover dat je wel veel meer aansluitmogelijkheden hebt. De samsung had maar twee inputs: 1 x optisch en 1 x stereo cinch.
De Onkyo heeft 2 x HDMI, 3 x S-video, 2 x optisch en 2 x digitaal coaxiaal

• AceAlpha
Ik twijfel nu serieus om de onkyo set te kopen, helaas heb ik maar 45 min bedenktijd |:(

Grote kans dat het prutsboxen zijn en ik alsnog een 5.1 set moet kopen van rond de €200 daarnaast maakt de dvd-spel niet veel uit.

De kwaltiteit van de boxen is het enige waardoor ik twijfel, want de prijs is volgens mij echt super?

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Als ik je een advies mag geven:Koop de Onkyo set, vel betere versterker, veel meer aansluitmogelijkheden. Vooral dat laatste is zwaar onder de maat bij die alles in een setjes. Bovendien kun je een dvd speler met HDMI linken aan deze Onkyo en vervolgens de Onkyo met hdmi naar de tv:klaar

Hopelijk heb je hier nog wat aan. Aansluitmogelijkheden is toch wel een must:vaak wil je achteraf extra items aansluiten (ps3/xbox360/camcorder/blurayspeler/htpc) en dat gaat niet bij een alles-in-een!

[ Voor 20% gewijzigd door bramberk15 op 22-02-2008 23:44 ]

• AceAlpha
Echter heb ik niet veel nodig, ben blij als ik tv-geluid uit de speakers heb en daarnaast zou ik graag feature proof willen zijn ivm de blue-ray dvd.

Daarnaast moet ik ook extra dokken als de speakers me niet bevallen, waar ik bij de samsung set al veel positieve revieuws over heb gelezen :)

[ Voor 33% gewijzigd door AceAlpha op 22-02-2008 23:51 ]

• bramberk15
Dit zijn de boxen:
SKF-450AF 2-Way Bass Reflex Front Speakers
• 8 cm cone woofer
• 2 cm ceramic tweeter
• Magnetically shielded
• Impedance: 8 Ω
• Max. input power: 130 W
• Frequency response: 100 Hz–22 kHz
• WHD: 101 x 273 x 115 mm
• Weight: 1.0 kg

SKC-450AC 2-Way Bass Reflex Center Speaker
• 8 cm cone woofer x 2
• 2 cm ceramic tweeter
• Magnetically shielded
• WHD: 273 x 101 x 102 mm
• Weight: 1.5 kg

SKM-450AS Full-Range Bass Reflex Surround Speakers
• 8 cm cone woofer
• WHD: 101 x 273 x 115 mm
• Weight: 0.8 kg

SKW-450 Bass Reflex Powered Subwoofer
• 25 cm cone woofer
• Line Level Input
• Downfiring
• Max. output power: 230 W
• Frequency response: 25 Hz–150 Hz
• WHD: 270 x 508 x 399 mm
• Weight: 11.0 kg

Lijkt me toch beter dan die Samsung satellieten.

• bartvl
  • Laatst online: 10:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ík zou meer vertrowuen op Onkyo dan op Samsung, maar ja, je weet het nooit als je net kan luisteren.

Life is not about specs, it is about joy!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Nog 3 minuten. Ook ik zou voor de ibood gaan. uitleg evt later

• AceAlpha
Hmm veel iBood fans, maar ik moest ook even het kostenplaatje reëel houden. Daarnaast vond ik de Samsung set mooier + met de samsung tv zou het mooi ogen en ondersteunen ze beiden anynet+ :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heeft TS nu die Samsung set gekocht :?

• bramberk15
Lijkt erop. Ik blijf het raar vinden dat mensen een AUDIO set kopen omdat ie er mooi uitziet. Nu is dat natuurlijk wel een argument, maar wel een secundair argument. Primair draait het toch erom hoe een set klinkt en niet hoe ie eruit ziet. Zelfde geldt voor televisies, ook daar is het beeld primair en de kast eromheen secundair, alhoewel het daar mss iets meer mee weegt tov audio-apparatuur.

Ook snap ik dan niet waarom je uberhaupt om advies komt vragen. De mensen die reageren raden allemaal de Onkyo set aan, maar dan kies je toch de Samsung set 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door bramberk15 op 24-02-2008 11:11 ]

• AceAlpha
Het is inderdaad een secundair argument, maar daarnaast moest ik denken aan de kosten en de ondersteuning van anynet+, soort van syncho tussen Samsung apparaten.

Ik had echter ook maar 45 minuten bedenktijd om die set van Onkyo te kopen en daarnaast wist ik niks over de kwaliteit van de boxen, alleen de specs die vrijwel niks zeggen.

Daarnaast blijft het inderdaad bij advies, uiteindelijk ben ik toch eigenwijs en vrijwel altijd tevereden met m'n eigen keuzen waar langer over nagedacht is dan 45 minuten :p. Tevens kon ik uit het advies opmaken dat de Samsung set zou voldoen aan mijn eisen die ik in eerste instantie stelden.

Pagina: 1