[2003] RAS/VPN server installeren lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 14:56
ik wil op een server 2003 ent de vpn mogelijkheid gaan installeren.
als ik de 'wizard deze server configureren' gebruik en wil dat de server een RAS-/VPN-server word krijg ik vrij snel daarna tijdens de installatie de volgende melding:

binnenkomende verbindingen in momenteel ingeschakeld op <SERVERNAME>. Schakel de voorziening uit en probeer het opnieuw als routering en RAS wilt configureren.

ik heb even de services gecontroleer en deze uit geschakeld. en de ook op uitgeschakeld gezet. vervolgens ook een reboot gedaan.
ik heb ook bij de software gekeken, onder de windows onderdelen. daar stond ook niks bij of aan van vpn of ras.
in mijn netwerk verbindingen is ook geen nieuwe verbinding aanwezig die binnenkomende verbindingen accepteerd. deze heb ik wel eerst aan gemaakt maar weer gewoon verwijderd omdat deze niet werkte.

weet iemand hoe is het kan oplossen zodat ik die melding nie meer krijg?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Vreemd... Echter op google zijn veel een aantal hits te vinden, waaronder deze:
I have managed to solve it.... Although the fax service was not running I noticed taht someone in the past had installed fax communicator so I disabled the modem and uninstalled the fax communicator software, did a reboot and now it will allow me to configure RRAS...

[ Voor 1% gewijzigd door SierdW op 21-02-2008 20:26 . Reden: niet veel hits, maar een aantal ]