Q6600 niet hoger te clocken

Pagina: 1
Acties:

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
ik heb een Intel Q6600 die ik maar niet stabiel krijg boven de 3,4GHz

het gaat trouwens op een B3 revision van de cpu.

ik heb een 620W voeding van coolermaster, kan gewoon de vcore aanpassen, en heb goede koeling...

iemand enig idee, gebruik gewoon standaard geheugen 800mhz op een 680i SLI bordje

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Uhm hoger voltage? En 3.4 is al best aardig voor een B3 lijkt me. Misschien kan hij gewoon niet hoger. Je bent ook niet duidelijk over welke koeling je precies gebruikt, anders toch iets extremers proberen zoals phase change of waterkoeling.

• SamStar
REDFISH schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:36:
Uhm hoger voltage? En 3.4 is al best aardig voor een B3 lijkt me. Misschien kan hij gewoon niet hoger. Je bent ook niet duidelijk over welke koeling je precies gebruikt, anders toch iets extremers proberen zoals phase change of waterkoeling.
heb al zitten pielen met voltage maar ging maar niet hoger dan 1,45

ik gebruik de zalman 9700 NT. temps zijn goed, heb mn systeem standaard op 3.2 geclocked

op idle 36 graden en op full load +/- 55 ongeveer

[ Voor 6% gewijzigd door SamStar op 21-02-2008 19:43 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 17:02

Krizzie

Progressive Music \o/

Een B3 is niet zo'n super clocker heb er zelf ook een op 3Ghz (Zalman 9500CU + 5 120mm fans op 12V) krijgt prime95 (op alle 4 de core's) hem al over de 60 graden heen.

Als je hoger wilt clocken zonder extremere koeling moet je een G0 kopen. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Je mag blij zijn dat je uberhaupt de 3,4 ghz haalt met die 680i, die chipset heeft namelijk quadcore issues, zoek maar es in de search.

Die van mij krijg ik maar tot 2,7 en dan nog niet 100% stabiel.

Alleen als je een Evga 680i SLI rev.A1 hebt die klokken wel beter.

welk mobo heb je? iets meer info zo welkom zijn

@ hier boven, ook met een G0 gaat hij het niet halen, enkele uitzonderingen daargelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 19:54 ]

• SamStar
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:50:
Je mag blij zijn dat je uberhaupt de 3,4 ghz haalt met die 680i, die chipset heeft namelijk quadcore issues, zoek maar es in de search.

Die van mij krijg ik maar tot 2,7 en dan nog niet 100% stabiel.

Alleen als je een Evga 680i SLI rev.A1 hebt die klokken wel beter.

welk mobo heb je? iets meer info zo welkom zijn

@ hier boven, ook met een G0 gaat hij het niet halen, enkele uitzonderingen daargelaten.
ik heb EVGA 680i SLI rev. A1 :)

Verwijderd

Ah oke, ja in dat geval ben ik het met krizzie eens, je eens orienteren voor een betere cooler, watercooling oid :P

Je kan ook aan je cpu limit zitten he, niet alle quads klokken tot 3.6 of hoger... al zou een b3 dat ook moeten kunnen, die van mij haalt dat wel, is ook een b3 en heb hem al aan de tand gevoelt bij een vriend van me :P, maja de 680i houd mij tegen .

Edit: wat je nog kan proberen eventueel, is je FSB voltage control, in je bios ietsje verhogen en dan nog eens testen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 20:06 ]

• SamStar
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:02:
Ah oke, ja in dat geval ben ik het met krizzie eens, je eens orienteren voor een betere cooler, watercooling oid :P

Je kan ook aan je cpu limit zitten he, niet alle quads klokken tot 3.6 of hoger... al zou een b3 dat ook moeten kunnen, die van mij haalt dat wel, is ook een b3 en heb hem al aan de tand gevoelt bij een vriend van me :P, maja de 680i houd mij tegen .
oke maar ik bedoel het booten van windows doet ie al niet eens meer, hij stopt gewoon met booten en valt dan uit, als ik op 3,6 zit ondanks vcore aangepast, dr is op dat moment nog niets te warm...

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier een Q6600 G0 op 3555mhz, 9x395mhz. Kom ook over die mogelijke OC wall heen. 9x400mhz krijg ik never nooit stabiel vreemd genoeg... Zit al op 1,55V dus hoger ga ik niet. 3,55Ghz is ook zat :P Bijna 50% overklok, niet slecht voor een quad core though :D

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, met 3.4GHz ben je al een behoorlijke mazzelp*k voor een B3 :)

@ Peakaboo, op die drivers moet je nog wel even wachten denk ik zo :+

• peakaboo
  • Niet online
Jejking schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 03:59:
Inderdaad, met 3.4GHz ben je al een behoorlijke mazzelp*k voor een B3 :)

@ Peakaboo, op die drivers moet je nog wel even wachten denk ik zo :+
LOL, je bent de 1e die er een opmerking over maakt :P Ach ik denk altijd dat het misschien helpt met eerder uitkomen ;) Die 8.2 bevallen me wel, laat 8.3 het werk afmaken! En dan nog CF-X whoo hoo baby!

Maar dit is een beetje offtopic:
Mijn Q6600 wordt load wel iets van richting de 70 graden, te wijten aan mn hoge vcore waarschijnlijk. Koeler Infinity Mugen, maar ik vermoed ook dat die shitty intel pootjes ruk zijn en niet meer goed klemmen, wat resulteert in minder druk op de CPU. Binnenkort maar eens bouten en moeren in duwen, veeeeel beter :)

Edit: Inmiddels wat getest, draait nu op 1,48V op 3582mhz (9x398). Ga nu wat gamen etc, checken of het stabiel blijft. Over de 70 graden kom ik nu iig niet meer heen, dus dat is safe.

[ Voor 37% gewijzigd door peakaboo op 22-02-2008 04:39 ]

Verwijderd

peakaboo schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 04:09:
[...]

LOL, je bent de 1e die er een opmerking over maakt :P Ach ik denk altijd dat het misschien helpt met eerder uitkomen ;) Die 8.2 bevallen me wel, laat 8.3 het werk afmaken! En dan nog CF-X whoo hoo baby!

Maar dit is een beetje offtopic:
Mijn Q6600 wordt load wel iets van richting de 70 graden, te wijten aan mn hoge vcore waarschijnlijk. Koeler Infinity Mugen, maar ik vermoed ook dat die shitty intel pootjes ruk zijn en niet meer goed klemmen, wat resulteert in minder druk op de CPU. Binnenkort maar eens bouten en moeren in duwen, veeeeel beter :)

Edit: Inmiddels wat getest, draait nu op 1,48V op 3582mhz (9x398). Ga nu wat gamen etc, checken of het stabiel blijft. Over de 70 graden kom ik nu iig niet meer heen, dus dat is safe.
Mhm, theoretisch zou je onder 75 graden moeten blijven maar in de praktijk als je core constant boven de 60 blijft draaien verminderd de houdbaarheid drastisch. Sommige mensen zijn het daarmee met me oneens, maar ik blijf bij m'n punt ! ;)

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
peakaboo schreef:
3,55Ghz is ook zat :P Bijna 50% overklok, niet slecht voor een quad core though :D
is helemaal nie zat! Go to the 4ghz grens >:) ;) haha nee hoor Daan dat is zeer netjes! maar ik denk dat het straks wel anders gaat worden met 8GB aan PC8000 (1000mhz) memory aan boord :*) :*)

@ SamStar
3,4ghz op een B3 ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen want dat is een mooie overklok :)

[ Voor 15% gewijzigd door MauSS op 22-02-2008 10:48 ]

A world without gadgets is no world ;)

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:56
De mijne loopt op 3Ghz (B3) zonder Vcore verhoging , een maat van me op 3.8Ghz Sedus vindk het nogal raar dat iedereen redeneert het is een B3 dus die clockt niet goed, Mits goede koeling en een iets of stabiel setje gaat ie goed.

[ Voor 66% gewijzigd door Nicklazzz op 22-02-2008 11:24 ]

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:19:
[...]

Mhm, theoretisch zou je onder 75 graden moeten blijven maar in de praktijk als je core constant boven de 60 blijft draaien verminderd de houdbaarheid drastisch. Sommige mensen zijn het daarmee met me oneens, maar ik blijf bij m'n punt ! ;)
Het voelt voor mezelf ook niet lekker aan als die cores richting de 70 of soms eroverheen gingen. Ik heb het voltage inmiddels aangepast en nu komen ze na 15 min full load test niet meer boven de 65 graden uit, wat ik al een stuk beter vind. Bovendien zie ik de CPU bijna nooit boven de 50-60% belast totaal.

Ik blijf ook bij mijn punt dat die koeler beter kan worden bevestigd vanwege die kl**** drukpootjes.
MauSS schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:44:
[...]

is helemaal nie zat! Go to the 4ghz grens >:) ;) haha nee hoor Daan dat is zeer netjes! maar ik denk dat het straks wel anders gaat worden met 8GB aan PC8000 (1000mhz) memory aan boord :*) :*)

@ SamStar
3,4ghz op een B3 ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen want dat is een mooie overklok :)
:D 4ghz is wel echt een mijlpaal, koeling wordt op dat punt echt superbelangrijk, je moet gewoon meer voltage gaan geven maar de temps stijgen wel razendsnel nu. ~3,6Ghz is wel ff goed zat voor nu, en ben al blij dat bij gaming hij nooit vastloopt met deze settings. Met mn E6850 kwam ik niet veel hoger (3,84ghz), maar dit is wel ff een overklok 'vanaf' 2,4ghz en niet 3ghz én het is een quad core.

[ Voor 35% gewijzigd door peakaboo op 22-02-2008 15:17 ]

Verwijderd

Ik @ jaloers mode ! Al die mooie cijfertjes en daar zit je dan met een Dell. Hoe meer ik lees, hoe meer ik neig te klikken op "Bestel" Case/Mobo... :P

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem en ik heb dan nog een dikke watercoolingset. Mijn B3 wilt gewoon niet hoger dan 3400mhz hoe hoog ik het voltage ook doe. Mijne is dan wel weer 50 graden stressed.

Succes er verder mee

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Mijn B3 (ES) is stock al 35 graden idle onder de tuniq tower.... load 53 graden.
B3's zijn monsters die allemaal dood moeten :+

Ik zou blij zijn met je clocks zo :) ik ga niet eens hoger als 3ghz, omdat de temps dan de pan uirijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door Extera op 22-02-2008 12:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1