Toon posts:

Scythe Infinity SCINF-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help

Mijn ooit zo rustige Scythe Infinity SCINF-1000 geeft na installatie van een extra HD ( WD 500 ) en een nieuwe voeding ( Coolermaster Real Power 520 Watt ) hoor ik constant de Fan

SpeedFan geeft aan dat de Fan op 1221 Toeren draait en de temperaturen zijn :
Processor ( E6750 ) 19 graden
Mob 42 graden
HD's ± 38 graden ( 2x 320 GB + 1x 500 GB )

Wie kan mij uitleggen hoe ik de fan kan temperen ?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Hoe heb je de fan aangesloten? Als het op je moederbord zit, dan heb je groter kans dat je de fan gewoon met speedfan kan regelen. Echter moet je er niet van uit gaan dat je processor 19 graden is, brakke temp sensor lijkt me de oorzaak daarvan.

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis

Ik heb hem aangesloten op mijn Gigabyte GA P35 DS3 ( http://tw.giga-byte.com/P...rview.aspx?ProductID=2748 ) , het dichts bij de koeler.

Ik ben een leek met SpeedFan , Everest geeft aan dat de processor 21 graden is.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:24:
Ik heb hem aangesloten op mijn Gigabyte GA P35 DS3 ( http://tw.giga-byte.com/P...rview.aspx?ProductID=2748 ) , het dichts bij de koeler.

Ik ben een leek met SpeedFan , Everest geeft aan dat de processor 21 graden is.
Bij speedfan de fan even wat lager zetten en dan kijken of hij wat langzamer gaat draaien, dat is toch niet zo heel moeilijk? Als dat werkt kan je hem gaan aanpassen op de temperatuur. Overigens is 21 graden ook niet helemaal jofel, pak coretemp er eens bij.

[ Voor 1% gewijzigd door Tomfish op 21-02-2008 21:23 . Reden: kromme zin weggehaald ]

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 09:24
Ik heb misschien een nuttige suggestie, heb dit probleem ook gehad, bleek dat de airflow tussen mijn TuniqTower120 en mn achterste outtake case-fan niet echt lekker lag, wat een ratelend geluid (volgens mij veroorzaakt door resonantie) opleverde. Probleem opgeloste door stekker van de outtakefan los te trekken, krijg dus binnenkort een nieuwe case, zal dan alles op mekaar afstemmen.

Ik weet dat dit niet verklaart waarom het gebeurt is nadat de nieuwe hdd is geinstalled, maar het probleem deed zich bij mij ook niet altijd voor!

PS: temperatuur meten met coretemp!

Verwijderd

Topicstarter
Snorro

De Coretemps zijn

Core #0 35°
Core #1 35°

In de BIOS staat de CPU temp op 25°

Morgen ga ik mij nieuwe XFX 8800 GT installeren en ga dan eens alles nalopen
Pagina: 1