Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
je zou dan beter een 4 Gig CF kunnen kopen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ja, zo kan ik het ookTo_Tall schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:20:
met X wordt het wel lastig.
je zou dan beter een 4 Gig CF kunnen kopen.
DSL heeft X in zich...
Ik heb een hele hoop van die dingen, het is echter een uitdaging om een linux distro op 32MB te krijgenThinkPadd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:50:
Koop een 128MB stick en je komt al een stuk verder. En die dingen hoeven echt niet veel te kosten, aangezien je 1GB tegenwoordig al voor 9,95 hebt.
Gewoon, eigenlijk X draaiend krijgen, met firefox...Mar2zz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:54:
Kan je niet die oude DSL aanpassen? daar zal toch wat meuk inzitten die je niet wilt gebruiken. Wat wil je allemaal kunnen met die linux (buiten het tientje besparen voor 1 gig stick)?
Niet om te gebruiken, maar toch zou ik het leuk vinden...
En de 35MB file, is genaamd KNOPPIX, zonder extensie, en valt naar het schijnt redelijk moeilijk aan te passen, bovendien weet ik niet hoe te unpacken...
Je hebt ook een kernel en modules nodig ed..
[ Voor 23% gewijzigd door BoAC op 21-02-2008 20:04 ]
als je firefox van dsl afgooit, kom je al een heel eind...
Verder kun je met gentoo ook iets kleins maken: Compileren in een uclibc-chroot, welke alles in een 2e root installeert, en weglaat wat niet nodig is om te kunnen draaien. Vervolgens die 2e root inpakken in een (gecomprimeerd) bestandssysteem, kernel bakken, klaar.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
De uitdaging is inderdaad wel leuk, en ik denk dat het je met de nodige tijd wel zou moeten lukken. Het is wellicht wel handig om eerst een kale installatie te doen (die zal wel groter zijn dan 32MB) en die dan te strippen. Ontdoen van onnodige helpfiles ofzo wellicht.
Kan je denk ik wel een kans mee hebben als je een distro als Debian of Slackware installeert, die zijn erg stripbaar.
Saved by the buoyancy of citrus

Een lid van het Gentoo forum is bezig met poly-p-ux. Unpacked blijkbaar maar 6.6 MiB. Nog weinig packages, maar wellicht wel grappig om in de gaten te houden. Ik heb ook wel het idee dat hij hulp op prijs stelt. Hij is van plan kdrive (xfree86) te gaan gebruiken, dus vooral voor oude pc's (waar hij zich op richt) is dit een leuk distrootje.
Ja, dit is het logo van poly-p-ux (zie de website)
[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 21-02-2008 21:04 ]
0.0
Klopt, maar dan moet ik wel de KNOPPIX image kunnen uitpakken, en ik heb nog niet echte een simpele manier gevonden om dat te doen...Tja, installeer dsl op een harde schijf of grotere usb en ga dingen weggooien en kijk of het blijft werken. zit ook mailclient enzo in, mediaplayer etc, dat kan je al weggooien dus. als je klaar bent heb je een kleinere dsl. Hardcore doorgaan tot je 32 mb over hebt...
Trouwens, je moet niet strippen tot je exact 32MB over hebt, met een goede compressie kan er al heel wat gebeuren...
Oeps, ja, had ik nog niet overwogen, DSL vanaf USB 1.1Een 32MB USB-stick zal ook vast wel niet USB2.0 zijn, en ik zou weinig lol hebben in een OS draaien vanaf USB1.1
De uitdaging is inderdaad wel leuk, en ik denk dat het je met de nodige tijd wel zou moeten lukken. Het is wellicht wel handig om eerst een kale installatie te doen (die zal wel groter zijn dan 32MB) en die dan te strippen. Ontdoen van onnodige helpfiles ofzo wellicht.
Kan je denk ik wel een kans mee hebben als je een distro als Debian of Slackware installeert, die zijn erg stripbaar.
Nu ja, als ik toch het OS ga draaien vanuit het RAM geheugen, door de image te unpacken in een ramdisk, gaat het lekker snel
En nu ben ik SLAX aan het downloaden, een mini-distro, met KDE en gebaseerd op Slackware.
Kan ik behoorlijk wat uit strippen...
Kan binnenkort misschien ook wel interessant worden, alleen is dit echt nog in het beginstadium...[afbeelding]
Een lid van het Gentoo forum is bezig met poly-p-ux. Unpacked blijkbaar maar 6.6 MiB. Nog weinig packages, maar wellicht wel grappig om in de gaten te houden. Ik heb ook wel het idee dat hij hulp op prijs stelt. Hij is van plan kdrive (xfree86) te gaan gebruiken, dus vooral voor oude pc's (waar hij zich op richt) is dit een leuk distrootje.
offtopic:
Ja, dit is het logo van poly-p-ux (zie de website)
[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-02-2008 21:24 ]
schiet echt niet op hoor, USB 1.1
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
als het een beetje comprimeerbaar is (wat me toch wel het geval lijkt, nooit echt gedaan gek genoeg
nou weet ik alleen niet hoe lastig het is om die uiteindelijke kernel direct die RAMdisk te laten pakken.
als het kan (waarschijnlijk wel) is het alleen niet zomaar een kwestie van een paar regeltjes script. je nieuwe kernel zal nl. wel proberen om al je mem te pakken (en knalt er natuurlijk subsequent uit
eerlijk gezegd, gezien hoe je hier ongeveer te werk gaat, gaat dat niet lukken dus laat die suggestie maar varen
uit DSL valt zoiezo al wel een boel te slopen, die moet wel naar 32meg terug kunnen. gewoon op een stikkie installeren en zoveel mogelijk zooi eruit gooien. firefox, bijvoorbeeld. ik zie dat je zegt dat je die er in wilt houden? vergeet het maar. da's je grootste space hog en dillo doet het ook perfect (wel voor zo'n toepassing iig
verder kun je inderdaad de mail client eruit smijten (hebben we gmail voor) evenals de text editor, IM client, VOIP client, spreadsheet editor en PDF reader (alhoewel je die er wellicht in wil laten, kwestie van smaak denk ik...) aangezien van vrijwel alles wel webbased versies zijn
ook de sql server (like, WTF doet dat in zo'n distro?!?
middagje werk, maar dan heb je het ook gewoon. je kunt alleen niet verwachten iets zwaars als firefox met zo'n size eis te kunnen draaien IMO.
Ik draai het hier op een informatie zuil en het is bloedsnel. De 256 MB flash disk wordt on boot naar het geheugen gekopieerd. Dit is inderdaad traag (8 seconden oid), maar daarna umount hij de hele flash disk en draait alles uit geheugen (op een VIA 800 MHZ, 512 MB).SKiLLa schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:47:
Ik heb DSL weleens vanaf een USB 1.1 (64MB) memorystick gedraaid ... * gaap * zZzz * ...
schiet echt niet op hoor, USB 1.1
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
een kale debian zonder X was met debian 3.0 al minstens 100 MB. heb dit eens op een hp vectra gezet met een 128 MB hardeschijf, via net-install.
erg traag en meteen vol.
op een schijf met wat meer ruimte heb ik het ook eens op gezet, en daar X op gezet ( pentium 100) was erg traag. X paste er op, en nog een lichtgewicht window manager..
het is iig een uitdaging en ik wens je veel succes.
misschien is feather linux nog wel iets om te proberen, of om mee te starten, toms root boot disk dat is een distro op 1 floppy. maar die is dan ook vrij basaal, en kent geen X. ik heb ook geen idee of je dat kunt uitbreiden.
misschien is anders de distro die je pc in een router omtovert nog wat. draait ook vanaf floppy en is gebaseerd op debian, en dus kan daar vast makkelijk andere packages op gezet worden. ik bedoel niet monowall, maar die andere
Klopt, maar hij gaat gaat voor goud.Petervanakelyen schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:21:
Kan binnenkort misschien ook wel interessant worden, alleen is dit echt nog in het beginstadium...
Dan kun je vast wel je 12 MiB image aan de TS geven.BCC schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:20:
Ik draai het hier op een informatie zuil en het is bloedsnel. De 256 MB flash disk wordt on boot naar het geheugen gekopieerd. Dit is inderdaad traag (8 seconden oid), maar daarna umount hij de hele flash disk en draait alles uit geheugen (op een VIA 800 MHZ, 512 MB).
Wikipedia: Universal Serial Bus disagrees.engelbertus schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:11:
ik dacht 11 mbit btw..
[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 22-02-2008 00:15 ]
0.0
Zal wel zien wat ik er allemaal uit sloop, maar zou toch graag Firefox erin willen houden...iceheart schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 23:14:
de TS heeft het al over gebruik van een RAMdisk e.d., dus uiteindelijk zal de totale footprint wel niet zo'n issue zijn
als het een beetje comprimeerbaar is (wat me toch wel het geval lijkt, nooit echt gedaan gek genoeg) zou je in een ultrakaal OSje op kunnen starten, vandaar een RAMdisk aanmaken, decomprimeren naar je RAMdisk, daadwerkelijke kernel inladen etc.
nou weet ik alleen niet hoe lastig het is om die uiteindelijke kernel direct die RAMdisk te laten pakken.
als het kan (waarschijnlijk wel) is het alleen niet zomaar een kwestie van een paar regeltjes script. je nieuwe kernel zal nl. wel proberen om al je mem te pakken (en knalt er natuurlijk subsequent uit)
eerlijk gezegd, gezien hoe je hier ongeveer te werk gaat, gaat dat niet lukken dus laat die suggestie maar varen
uit DSL valt zoiezo al wel een boel te slopen, die moet wel naar 32meg terug kunnen. gewoon op een stikkie installeren en zoveel mogelijk zooi eruit gooien. firefox, bijvoorbeeld. ik zie dat je zegt dat je die er in wilt houden? vergeet het maar. da's je grootste space hog en dillo doet het ook perfect (wel voor zo'n toepassing iig)
verder kun je inderdaad de mail client eruit smijten (hebben we gmail voor) evenals de text editor, IM client, VOIP client, spreadsheet editor en PDF reader (alhoewel je die er wellicht in wil laten, kwestie van smaak denk ik...) aangezien van vrijwel alles wel webbased versies zijn
ook de sql server (like, WTF doet dat in zo'n distro?!?) de mediaplayer en de hele xbase meuk eruit en je bent echt de 32 wel voorbij
middagje werk, maar dan heb je het ook gewoon. je kunt alleen niet verwachten iets zwaars als firefox met zo'n size eis te kunnen draaien IMO.
Euh, als ik vragen mag, wat voor script / andere dingen heb je gedaan om DSL te starten vanuit een ramdisk ?Ik draai het hier op een informatie zuil en het is bloedsnel. De 256 MB flash disk wordt on boot naar het geheugen gekopieerd. Dit is inderdaad traag (8 seconden oid), maar daarna umount hij de hele flash disk en draait alles uit geheugen (op een VIA 800 MHZ, 512 MB).
Dat zou mij al een heel stuk vooruit helpen...
Heb je de DSL documentatie wel eens gelezenPetervanakelyen schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:24:
Euh, als ik vragen mag, wat voor script / andere dingen heb je gedaan om DSL te starten vanuit een ramdisk ?
Dat zou mij al een heel stuk vooruit helpen...
http://damnsmalllinux.org/wiki/index.php/Cheat_Codes
DSL Cheatcode: toram
Als je serieus wat met DSL moet je echt even de documentatie lezen. Dat scheelt je een hoop frustratie en onberip.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat had ik al een hele tijd door, maar was deze code vergeten, omdat ik sinds kort gebruik maak van SLAX, welke cheatcode copy2ram heeft. Daarom werkte dit natuurlijk niet met DSLBCC schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:38:
[...]
Heb je de DSL documentatie wel eens gelezen? Dit staat op pagina 1, maar goed:
http://damnsmalllinux.org/wiki/index.php/Cheat_Codes
DSL Cheatcode: toram
Als je serieus wat met DSL moet je echt even de documentatie lezen. Dat scheelt je een hoop frustratie en onberip.
Toch bedankt !
Tinygentoo zou je ook nog kunnen proberen, maar of dat op 32MB pas, vermoed ik niet.
[ Voor 20% gewijzigd door eghie op 22-02-2008 23:17 ]