DNS problemen VPN

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Heb sinds kort eindelijk het VPN werkend naar mijn werk, alleen werkt de DNS nog niet. Ik kan wel verbinden met de IP's, maar niet met de bijbehorende namen, wat prettig zou zijn. Nu heb ik uiteraard al de DNS settings bekeken in OSX van het VPN en daar verschijnt ook een DNS server IP adres, alleen vermoed ik dat ik nog een domein moet toevoegen. Het netwerk draait op het domein [naam].local, maar noch [naam].local als [naam] werken en ik weet er eerlijk gezegd te weinig van om aan te kunnen wijzen waar het probleem ligt. Als ik daar direct op het netwerk zit (intern) heb ik geen enkel probleem, dus het is daadwerkelijk een VPN probleem.

Nu heb ik op Google al het een en ander gezocht en blijkt dat OSX zeer strikt is met betrekking tot DNS, maar ik kan niet echt een oplossing ontrafelen.

Heeft er hier iemand een idee?

EDIT: Lachen, als ik XP draai in VMWare Fusion lukt het wel. Ik doe dus iets fout in Leopard, maar wat? :+

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-02-2008 18:43 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Is die DNS-server van je werk of van internet?

Met welk protocol en hoe verbindt jij precies met andere systemen?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gebruik je de standaard OSX VPN client functionaliteit of specifieke VPN software onder OSX?

MS heeft de neiging om standaard al het verkeer over de dailup adapter / VPN verbinding te gooien. OSX doet dat standaard niet.
In de VPN instellingen (system preferences -> Network -> VPN) zit een advanced knop. Binnen 'Options' staat default 'Send all traffic over VPN' uit. Zet die eens aan en probeer het nog eens.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• armageddon_2k1
Q schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:29:
Is die DNS-server van je werk of van internet?

Met welk protocol en hoe verbindt jij precies met andere systemen?
De DNS-server van mijn werk kan ik niet vinden. Als ik naar de server wil met smb://[servernaam] lukt het in OSX niet, maar in XP in Fusion wel.
BlaTieBla schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:39:
Gebruik je de standaard OSX VPN client functionaliteit of specifieke VPN software onder OSX?
Ik gebruik de standaard OSX VPN client
MS heeft de neiging om standaard al het verkeer over de dailup adapter / VPN verbinding te gooien. OSX doet dat standaard niet.
In de VPN instellingen (system preferences -> Network -> VPN) zit een advanced knop. Binnen 'Options' staat default 'Send all traffic over VPN' uit. Zet die eens aan en probeer het nog eens.
Dat is equivalent aan "Use as default gateway" neem ik aan? Nouja, op XP staat die uit, maar toch even aangezet in OSX, maar maakt niks uit.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:25:
[...]

De DNS-server van mijn werk kan ik niet vinden. Als ik naar de server wil met smb://[servernaam] lukt het in OSX niet, maar in XP in Fusion wel.
Je kunt proberen om de DNS server van je werk toe te voegen maar als windows wel werkt, dan zou dat blijkbaar niet nodig zij. Ik zou het verder niet weten.

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:25:
Ik gebruik de standaard OSX VPN client
Probeer eens de Cisco VPN client.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 21:41 ]

• armageddon_2k1
Die is niet PPTP toch?

EDIT:
Allejezus, wat een gedoe om de VPN client van Cisco te kunnen downloaden. Het is me nog niet gelukt omdat ik onvoldoende rechten zou hebben op de site, zelfs na aanmaken van een account.

[ Voor 81% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-02-2008 14:18 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:37:
Die is niet PPTP toch?

EDIT:
Allejezus, wat een gedoe om de VPN client van Cisco te kunnen downloaden. Het is me nog niet gelukt omdat ik onvoldoende rechten zou hebben op de site, zelfs na aanmaken van een account.
Cisco VPN is meer voor Cisco PIX en ander aanverwante hardware. De client is ook voor IPSec en niet zo zeer voor PPTP (als dat ueberhaupt al kan). En je moet een CCO account hebben bij Cisco wil je dat soort software kunnen downloaden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1