Heb sinds kort eindelijk het VPN werkend naar mijn werk, alleen werkt de DNS nog niet. Ik kan wel verbinden met de IP's, maar niet met de bijbehorende namen, wat prettig zou zijn. Nu heb ik uiteraard al de DNS settings bekeken in OSX van het VPN en daar verschijnt ook een DNS server IP adres, alleen vermoed ik dat ik nog een domein moet toevoegen. Het netwerk draait op het domein [naam].local, maar noch [naam].local als [naam] werken en ik weet er eerlijk gezegd te weinig van om aan te kunnen wijzen waar het probleem ligt. Als ik daar direct op het netwerk zit (intern) heb ik geen enkel probleem, dus het is daadwerkelijk een VPN probleem.
Nu heb ik op Google al het een en ander gezocht en blijkt dat OSX zeer strikt is met betrekking tot DNS, maar ik kan niet echt een oplossing ontrafelen.
Heeft er hier iemand een idee?
EDIT: Lachen, als ik XP draai in VMWare Fusion lukt het wel. Ik doe dus iets fout in Leopard, maar wat?
Nu heb ik op Google al het een en ander gezocht en blijkt dat OSX zeer strikt is met betrekking tot DNS, maar ik kan niet echt een oplossing ontrafelen.
Heeft er hier iemand een idee?
EDIT: Lachen, als ik XP draai in VMWare Fusion lukt het wel. Ik doe dus iets fout in Leopard, maar wat?
[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-02-2008 18:43 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.