Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een eenmanszaak en werk zonder server. Wat ik wel doe is al mijn bestanden dagelijks back-uppen bij de KPN ( back-up service).
Nu is mijn vraag de volgende. Stel ik verlies al mijn mailtjes die ik heb ontvangen incl. de bijbehorende attachments. Welk bestand moet ik dan weer vanuit de server van KPN downloaden en installeren?

Dit speelt bijvoorbeeld met name ook zodra ik een totale crash heb van mijn laptop en ik genoodzaakt ben een volledige clean install te doen.

Iemand suggesties? Ik heb nog geen geld voor een systeembeheerder of IT bedrijf :-)

Dank en groet,
Daduk

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met exporteren naar een geheel lege map op bijv. je bureaublad kom je al een eind. Deze map zou je daarna kunnen verplaatsen naar een externe dienst zoals die van KPN.

In geval van een probleem kun je dan het omgekeerde doen en het e.e.a. weer importeren.

ARME AOW’er

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
Extra > Opties > Geavanceerd > Onderhoud > Archiefmap

Daar staat het pad waar alles opgeslagen wordt. Onder andere de accounts en volgens mij ook wat settings. Daar vind je ook de map Local Folders en die zul je moeten hebben, in die mappen staan namelijk alle mails als losse .eml bestanden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The Realone schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:30:
Extra > Opties > Geavanceerd > Onderhoud > Archiefmap

Daar staat het pad waar alles opgeslagen wordt. Onder andere de accounts en volgens mij ook wat settings. Daar vind je ook de map Local Folders en die zul je moeten hebben, in die mappen staan namelijk alle mails als losse .eml bestanden.
Maar omdat er ook nog een Streaming database achter hangt (de .edb files en journals) kun je het beste de hele folder meenemen in je backup.

Overigens zijn vragen met betrekking tot mailclients - en dus ook Windows Mail - beter op z'n plek in Officesuites en -software zoals ook in de forum omschrijvingen is terug te vinden :)

Ik verplaats je topic daar naartoe.

[WOS] > > > [OFF]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Dank voor jullie tips!

Moet ik gewoon de hele inhoud van Windows Mail ( Extra > Opties > Geavanceerd > Onderhoud > Archiefmap) naar een voor mij bekende locatie (bijv. bureaublad) verplaatsen?

Tot op heden werd alles onder AppData>Local>Microsoft>WindowsMail geplaatst en ik ben bang dat ik alle data en mappen verplaats naar een nieuwe plek, windows mail ineens kuren zal vertonen oid. Of is dit onzin?

Het ultieme doel is om alle reeds ontvangen bestanden en in de toekomst te ontvangen bestanden in een volledig nieuwe map te doen die ik dan back-up en inderdaad weer kan downloaden als het ooit fout mocht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Doe nu eens de exportmethode, die pakt alle mappen en bestanden in een enkele keer. Geen gepruts, geen gezoek maar simple as that.

Je zou dit even kunnen doen met beide methodes en eventuele verschillen zoeken en/of uitvinden wat je makkelijker vindt.

In Mail>Bestand>Exporteren>Berichten of contactpersonen (dat laatste is van minder belang.)

De archiefmap verplaatsen is totaal iets anders want verplaatsen isw géén kopie maken maar het hele zooitje op een andere plaats zetten en dat wil je immers niet.

"Mijn" Vista-methode werkt wél precies zoals je wilt.

[ Voor 71% gewijzigd door Guardian Angel op 22-02-2008 12:35 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb de export methode van Guardian Angel gebruikt en dit doet inderdaad precies wat ik wil.
Simpel en doeltreffend!

Dank voor de reacties en alle tips!

Daduk
Pagina: 1