• dwinzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-02 14:25
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb 7 maanden geleden een HIS HD2900XT a 359,- nu blijkt deze inmiddels defect en moet vervangen worden. De RMA is inmiddels goedgekeurd en krijg als voorstel dat ik een HIS HD3870 ICEQ3 terug zou krijgen echter hier ben ik het niet mee eens. Dit is in mijn mening een mid range kaart van € 225,- en geen high end. Dus mijn vraag is kan en mag dit? Aangezien ik een jaar garantie heb en in mijn mening er een gelijk waardig produkt van dezelfde prijsklasse ter vervanging zou moeten worden aangeboden

Alvast bedankt!

Groeten,
Dwinzz

Verwijderd

'Gelijkwaardig' betekent niet 'in prijs gelijk'. Als er zeven maanden na aanschaf kaarten op de markt zijn die grofweg gelijk presteren en grofweg dezelfde features hebben, dan kun je niet zeiken over het prijverschil. Je hebt immers de prestaties waar je zeven maanden geleden 359 eu voor betaalde.

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Maar qua prestatie komen ze dicht bij elkaar. De 2900xt is inmiddels "verouderd"
Ik krijg de 3870 die je door RMA kreeg, dan mag je mijn 2900xt hebben ;)

Verwijderd

Die HD3870 is zelfs sneller dan je 2900...dus ik snap je probleem niet :P

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
De videokaart is qua prestaties gelijk. Je krijgt een DX10.1 kaart terug die ook nog zuiniger is. Als klant hoort jij weer een gelijkt waardig product of het geld terug te krijgen. In dit geval hebben ze een gelijk waardig product geleverd.

Ik vind dit ook niet zo erg netjes van wege het prijs verschil tussen het nieuwe en het oude terwijl de His HD2900XT nog op een aantal adressen leverbaar is. Misschien even contact opnemen en vragen wat de dagwaarde van een His HD2900XT is (ik schat zo €275,- omdat ze nog voor +/- €340,- in de pricewatch staan.)

• Depep
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik zou niet klagen, de HD3870 is sneller, zuiniger, koeler, stiller, heeft dx10.1 ondersteuning, etc. Oftewel, het is een hele vooruitgang

edit: beetje spuit 11, het was goed bedoeld ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Depep op 21-02-2008 17:55 ]

specs

Verwijderd

Zoals boven mij al is gezegd, zijn de prestaties nagenoeg gelijk en is deze zelfs zuiniger, met meerdere / betere functies. Als je reviews leest en meer over deze kaart opzoekt kom je er al gouw achter dat hij in games vrijwel evensnel is als je oude kaart. De keuze is aan jou :)

Hier even een link met wat performance tests in verscheidene programma's en games met de HIS HD2900XT en HD3870:

Klik

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik zou mn handen dichtknijpen als ik zoiets krijg aangeboden , en dan ook nog een iceq versie

• dwinzz
  • Laatst online: 26-02 14:25
mmmmm als ik de reacties zo zie ben ik idd beter uit met deze kaart. Bedankt voor de reacties allemaal, zeer gewaardeerd!!!

Dan koop ik er denk nog een bij en ga crossfire draaien. :P Dan heb ik ongeveer dezelfde prestaties van een X2 van wat ik heb gezien in diverse reviews. :9

[ Voor 21% gewijzigd door dwinzz op 21-02-2008 19:08 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

THE_FIREFOX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:52:
Ik vind dit ook niet zo erg netjes van wege het prijs verschil tussen het nieuwe en het oude terwijl de His HD2900XT nog op een aantal adressen leverbaar is. Misschien even contact opnemen en vragen wat de dagwaarde van een His HD2900XT is (ik schat zo €275,- omdat ze nog voor +/- €340,- in de pricewatch staan.)
Wanneer een produkt gewoon nog binnen het eerste jaar garantie valt mag er volgens mij niet eens met dagwaarden gerekend worden. Het is gewoon het aankoop bedrag terug of een gelijkwaardig produkt leveren. In dit geval is het wel duidelijk TS moet gewoon voro de aangeboden kaart gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51
Mja, wetten zijn een ding. Wat deze winkel doet is gewoon erg netjes en als beide partijen met de oplossing eens zijn, wat zou je dan nog moeilijk gaan doen? Dit is gewoon een hele nette oplossing. Heb zelf gewoon HD 3870 gekocht en HD 2900XT verpatst. Nog geen moment spijt van...

• THE_FIREFOX
_Dune_ schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:10:
[...]

Wanneer een produkt gewoon nog binnen het eerste jaar garantie valt mag er volgens mij niet eens met dagwaarden gerekend worden. Het is gewoon het aankoop bedrag terug of een gelijkwaardig produkt leveren. In dit geval is het wel duidelijk TS moet gewoon voro de aangeboden kaart gaan.
Dus je vind het normaal als iets binnen een korte periode stuk gaat dat je iets terug krijgt wat minder waard is. Het mag wel het zelfde leveren qua prestaties.

Bijv. 500 watt Top A merk voeding (75 eu?) gaat binnen een halve jaar stuk, Je stuurt hem op en krijgt een 500 watt B merk zoals sweex, qtec als voorstel terug. Beide zijn 500 watt (qua vermogen toch het zelfde?) maar je heb toch voor dat Top A model en merk betaald wat 50 euro duurder is.

Voorstel van videokaart is prima, maar er moet ook iets aan het verschil worden gedaan. Ze lachen bij die webwinkel kapot als de HIS HD2900XT door de leverancier gecrediteerd word. Ze hebben op z'n minst 50 euro extra winst.

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03 20:44
Dit is een goeie oplossing. Je gaat er op vooruit.
-sneller
-minder stroomverbruik
-nieuwe features

gr,

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:52:
[...]

Dus je vind het normaal als iets binnen een korte periode stuk gaat dat je iets terug krijgt wat minder waard is. Het mag wel het zelfde leveren qua prestaties.

Bijv. 500 watt Top A merk voeding (75 eu?) gaat binnen een halve jaar stuk, Je stuurt hem op en krijgt een 500 watt B merk zoals sweex, qtec als voorstel terug. Beide zijn 500 watt (qua vermogen toch het zelfde?) maar je heb toch voor dat Top A model en merk betaald wat 50 euro duurder is.

Voorstel van videokaart is prima, maar er moet ook iets aan het verschil worden gedaan. Ze lachen bij die webwinkel kapot als de HIS HD2900XT door de leverancier gecrediteerd word. Ze hebben op z'n minst 50 euro extra winst.
Een 500 watt B-merk is geen gelijkwaardige vervanger voor een 500 watt A-merk. Je voorbeeld is simpelweg mank. Het prijsverschil is niet ontstaan omdat de vervangende kaart op enig vlak minder is (kwaliteit, prestatie, etc) dan de te vervangen kaart, maar simpelweg omdat de prestaties van de te vervangen kaart 7 maanden geleden duurder waren dan te hederdage.

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Een 500 watt B-merk is geen gelijkwaardige vervanger voor een 500 watt A-merk. Je voorbeeld is simpelweg mank. Het prijsverschil is niet ontstaan omdat de vervangende kaart op enig vlak minder is (kwaliteit, prestatie, etc) dan de te vervangen kaart, maar simpelweg omdat de prestaties van de te vervangen kaart 7 maanden geleden duurder waren dan te hederdage.
Ik ben eens over het voorbeeld, kon even niet snel een goede voorbeeld verzinnen. Maar heb jij wel een idee wat de winkel terug krijg als die HD2900XT bij hun leverancier crediteerd? Meer als de inkoop prijs van de HD3870. Ze stoppen nu het verschil mooi hun zak. Dat verschil moet ook terug naar de klant anders is het pure diefstal.

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Ik ben eens over het voorbeeld, kon even niet snel een goede voorbeeld verzinnen. Maar heb jij wel een idee wat de winkel terug krijg als die HD2900XT bij hun leverancier crediteerd? Meer als de inkoop prijs van de HD3870. Ze stoppen nu het verschil mooi hun zak. Dat verschil moet ook terug naar de klant anders is het pure diefstal.
Praat nou niet zulke onzin. Het enige wat juridisch voor de TS speelt is zijn overeenkomst met de verkoper, wat de verkoper verder met zijn eigen leverancier regelt gaat hem niets aan. Zolang de verkoper maar zijn verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst nakomt jegens de klant; als hij een vergelijkbaar alternatief kan aanbieden kan hij op die manier gewoon aan zijn verplichten voldoen.

Ondanks dat "het is diefstal" natuurlijk hét argument bij uitstek is om je mening kracht bij te zetten, is het juridisch gezien natuurlijk reinste onzin..

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Maar in dat geval krijg je een slechter product terug.
In dit geval krijg je dus wel een gelijkwaardig product terug, wat nieuwer is, energiezuiniger, stiller en ja, dan ook goedkoper.
Ik snap het probleem niet echt, mensen proberen hier altijd gewoon een slaatje uit te slaan.
Je kan echt niet verwachten dat je de volle pond terug krijgt, dan zou de winkel waarschijnlijk veel verlies draaien en jij een veel betere kaart kunnen kopen (bijna een HD3870X2).
Om het allemaal gewoon eerlijk af te handelen doen ze het zo, vind ik persoonlijk gewoon een goede oplossing, je hebt gewoon een product dat even goed functioneert als je vorige.

http://specs.tweak.to/15535

• THE_FIREFOX
tjtristan schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:16:
[...]

Maar in dat geval krijg je een slechter product terug.
In dit geval krijg je dus wel een gelijkwaardig product terug, wat nieuwer is, energiezuiniger, stiller en ja, dan ook goedkoper.
Ik snap het probleem niet echt, mensen proberen hier altijd gewoon een slaatje uit te slaan.
Je kan echt niet verwachten dat je de volle pond terug krijgt, dan zou de winkel waarschijnlijk veel verlies draaien en jij een veel betere kaart kunnen kopen (bijna een HD3870X2).
Om het allemaal gewoon eerlijk af te handelen doen ze het zo, vind ik persoonlijk gewoon een goede oplossing, je hebt gewoon een product dat even goed functioneert als je vorige.
Ik probeer er geen slaatje eruit te slaan en ik heb in de webwinkel gewerkt waar ik mee heb gemaakt dat er klanten waren die om het half jaar met hun "kapotte hd's/videokaarten" kwamen aan zetten, echter werkten het prima. Normaal kregen ze de dagprijs terug zodat voor iets meer een grotere en beter konden halen maar we hadden zulke gevallen snel in de gaten en was de bijna gratis upgrade afgelopen.

Maar ik heb zonet in de pricewatch gekeken en zie dat de HIS HD2900XT waarschijnlijk EOL is/gaat (Sinds donderdag zijn bijna alle webshops verdwenen die het kunnen leveren).
Kuch :X de winkel krijgt dan waarschijnlijk de HD3870 van de leverancier terug en dan is het geen diefstal. Wat ik zei was alleen op toepassing als de videokaart nog leverbaar is en dat is in dit geval niet. 8)7

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

je hebt +- 360 betaald, dus heb je in mijn ogen binnen de garantietermijn recht op een product wat in dezelfde prijsklasse valt, ongeacht wat er nu op de markt verschenen is...garantie is er niet voor niets
THE_FIREFOX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:52:

natuurlijk ook onzin, je betaald voor een product met de wetenschap dat als er binnen de garantieperiode een defect plaatsvindt, je voor het volle pond vervanging terugkrijgt, 360 euro betaald en binnen de garantietermijn defect, betekent een kaart voor +- 360 terug, punt uit.

nog een edit*: er wordt hier door meerdere mensen aangekaart dat de prestaties van de kaarten gelijk zijn, nogal wiedes als je het over een revisie hebt. Dit is echter geen excuus om hem dan maar een gelijkwaardige kaart aan te smeren, dat is gewoon geldklopperij! hoe krom klinkt dit: ha die klant koopt product A bij ons voor 360 euro, na 7 maanden is er kaart B op de markt die evengoed presteert maar 160 euro goedkoper is, dan geven we hem toch gewoon kaart B en stoppen we de winst in onze zak?

[ Voor 84% gewijzigd door Guumuus op 23-02-2008 21:03 ]

The number one enemy of progress is question

• Andros
Je lijkt me vader wel, die loopt ook altijd te zeiken op dingen waar ie zelf geeneens weet van heb (en da's behoorlijk irritant). TS heb betaald voor een videokaart die op een bepaalde manier presteert, ding gaat stuk (elke fabrikantmedewerker heb wel es een slechte dag) en omdat deze kaart nu EOL gaat (of wat voor reden dan ook) biedt de winkel een HD 3870 aan. Deze kaart is NIEUW (dus niet gerepareerd of overschotje waar je bij een andere HD 2900XT tegenaan kunt lopen), presteert gelijk aan de oude, is stiller, zuiniger, koeler etc. Ik neem aan dat de TS z'n black box coupon al lang en breed verzilverd heb maar nu is ie door stom toeval ook ineens van de herrie in z'n case af. Ik noem dit gewoon een geval van beide partijen die het op een net akkoordje gooien. Voor hetzelfde geld zit de TS zes weken zonder kaart omdat er stad en land afgezocht moet worden naar eenzelfde HD 2900XT...

Conclusie: TS is blij, nieuwe gelijkpresterenede kaart met enkel en alleen voordelen. Winkel is blij, geen ellenlange RMA procedure, geen hopen manuren die ze geen cent oplevert etc. WTF is dan het probleem zeg, iedereen blij toch? Kan het de TS wat verrekken of de winkel al dan niet geld in z'n zak steekt? Kan zo nog een verhaal beginnen over een bromfietsongeluk wat verzekerd werd en me vader een gedeelte van die verzekering op wou strijken....

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

waarom zou de TS blij moeten zijn met een vervangende kaart die 160 euro goedkoper is dan wat hij betaald heeft 7 maanden geleden?

The number one enemy of progress is question

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 14:02

Elektronicanet

Leds do it!

Omdat het om een gelijkwaardig product gaat en niet om een gelijke koopprijs. Maar dat had je hierboven ook al kunnen lezen toch :P

Nederlander in België

• Andros
Guumuus schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:59:
waarom zou de TS blij moeten zijn met een vervangende kaart die 160 euro goedkoper is dan wat hij betaald heeft 7 maanden geleden?
Lees mijn post :)

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Mensen in de pc wereld gaat de verbetering heel snel.

Er is maar 1 regel: Men moet een gelijkwaardig of beter produkt afgeven.
hd3870 is sneller, zuiniger.
Klaar.

Geld verhaal is bij de wet onzin en in mijn ogen ook.
Als je nu die 2900xt moest verkopen dan bracht hij ook minder op dan dat jij nu een hd3870 verkoopt.

Bij hardware gaat de waarde heeeeel snel omlaag, dat weet je.
Nu gaat hij kapot, je krijgt een betere nieuwe en toch wil je de volle waarde.
Dus je zou een hd3870x2 moeten krijgen?

Je krijgt een betere en het kost je niks? kom op...
Pagina: 1