[Car HI-FI] Stein ST722

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2725/clipboard02zt8.jpg

Pas geleden heb ik mij een nieuwe auto aangeschaft, namelijk een Audi A4 uit 95 met vrij weinig kilometertjes. Een mooie auto waarbij eigenlijk het enige wat mist een goede auto radio is.

Voor mij eigen gevoel wil ik maximaal € 200,- uitgeven aan een head unit, waarbij er minimaal een USB aansluiting voorhanden moet zijn. Verder is het van belang dat ik later ook uit kan breiden middels versterkers en subwoofer/boxen etc. Je kent het wel.

Ik denk verder dat de meeste radio's dit allemaal ondersteunen die rond die prijs klasse zitten, tenminste dat viel me wel op toen ik in de MediaMarkt stond afgelopen week. Opzicht zijn er veel mooie modellen te krijgen, maar mijn oog viel vooral op het bovenstaand model, de Stein ST722.

Het eerste wat opviel was natuurlijk het schermpje, een gimmick die best vet uit zal zien. Verder viel me de support voor DVD-video en -nog veel belangrijker- DVD-MP3 op. Combineer dit met nog wat extra functies zoals USB, SD/MMC, Video Out (nog een extra schermpje aan sluiten kan) en camera-in (achteruitrij camera is mogelijk) en dan krijg je een zeer interessant product voor een goede prijs (€177,- bij de betreffende MediaMarkt).

Maarja, de vraag is natuurlijk, heeft iemand ervaring met deze auto radio? Ik ben inmiddels al wat uurtjes aan het zoeken naar een review of een pagina van de fabrikant maar veel verder dan wat prijs-vergelijk sites kom ik op dit moment niet. Wie heeft ervaring met dit product en kan mij meer vertellen?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
ik heb mijn twijfels bij de geluidskwaliteit van deze dingen...
De DAC converters zullen niet de beste zijn en de signaal ruis verhouding van de RCA's... ?
Ik kan verkeerd zijn. Maar zoveel functies voor zo weinig...

De HU is cruciaal voor een goede klank. Door mijn Pioneer Avic-HD3 is de kwaliteit omlaag gegaan tov de DEH-P70BT die ik had. Niet dat het nu slecht klinkt, maar minder goed.
Ik werk verder ook wel met losse versterkers en andere speakers.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Ik heb ooit zoiets gehad; niet doen....

De enigste modellen met tft goed werken zijn uit het duurdere segment (denk aan 600-1000 euro).

Koop voor 200 euro een goede clarion/pioneer.

(probeer eens een auto-hifi zaak te vinden en luister eens wat radio's)

/edit: even een onderbouwing

-Het scherm is van een lage resolutie (320x240 haal je niet).
-De software in die radio is als in de 30 euro kruidvat dvd spelers, en totaal onleesbaar op het schermpje.
-Bij mij kraakte het geluid op hogere volumes
-MP3 via USB afspelen werkte bijna nooit
-De afstandsbediening was veel te groot
-De geluidskwaliteit was echt om te janken

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Mocht je er toch zo een willen, zou ik kijken of er iemand in de buurt is met zo'n ding; ik was blij dat ik de mijne weer verkocht had...

[ Voor 51% gewijzigd door LiquidSmoke op 23-02-2008 10:52 ]

Verwijderd

Hallo,

Vorige week heb ik ook zo een autoradio gekocht.
Ik ben er heel tevreden mee. Ik betaalde 159 €.
Het scherm kleurt wel wat rood. Maar ben er héél blij mee dat ik dvd's als die van MArco Borsato mee kan draaien.
Usb doet het ook prima. Zowel muziek als foto's.
En ook sd-card werkt goed.
Mijn vorige was ook een pioneer, maar daar is onlangs de uitgang van het geluid stuk gegaan.
Volume bij hard kraakte wel. Standaard stond die op volume 10.
Van deze Stein is het een andere indelind. Staat nu standaard tussen 35 en 40. Maximum is 63, zonder ruis of kraak.

Al bij al, ik ben zeer tevreden met deze autoradio. Zou hem niet meer willen omruilen.

Cimarose.