Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2003]Sectie beveiliging werkt niet zoals verwacht

Pagina: 1
Acties:

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Hoop dat jullie enig idee hebben... Het gaat om het volgende;

Gebruikers zijn hier gewend om in standaard brieven formuliervelden te gebruiken om variabele gegevens in te vullen. Dit deden ze voorheen in een onbeveiligd document, wat op zich prima werkt (velden hoeven niet te blijven bestaan).

Onlangs is er nieuwe huisstijl ontwikkeld. Tussen de document gegevens (onderwerp, datum, kenmerk etc.) en de documentinhoud dient witruimte te staan. Dit is opgelost door de documentgegevens en de 'witregel' in een tabel te plaatsen.

Het gebeurde echter regelmatig dat gebruikers in de laatste tabelrij gingen typen, waardoor er buiten de documentinhoud getypt werd (resultaat; verwarring, want de opmaak staat niet meer dan x regels toe?). Daarop hebben we een doorlopende sectie einde achter de tabel geplaatst en de sectiebeveiliging voor formulieren aangeschakeld. Hierbij is sectie 1 beveiligd, en sectie 2 (en eventueel verder) niet.

Nu wil het echter zo zijn dat in een beveiligd document, dat je niet met F11 naar het volgende veld kan springen in een onbeveiligde sectie. Resultaat; gefrustreerde gebruikers, want ze kunnen geen standaard Word functionaliteit gebruiken....

Wat we dus eigenlijk willen is dat gebruikers wel F11 kunnen blijven gebruiken, maar niet zondermeer overal in de tabel kunnen typen. Document beveiliging blijkt dus niet een gewenste oplossing te zijn. Ik wil eigenlijk ook niet de tabel in de koptekst plaatsen, want dat zou betekenen dat er 1000+ sjablonen aangepast moeten worden. Marge van de koptekst vergroten is ook geen optie zo 1,2,3, dan moet er alsnog verschrikkelijk gekoot worden om de opmaak weer correct te krijgen.

Heeft iemand nog een briljante oplossing?? O+

[ Voor 8% gewijzigd door Raging_Trancer op 21-02-2008 15:44 ]

Verwijderd

opmaakstijl (ihb gedeelte alinea & stijl van opvolgende paragraaf) van de documentgegevens zodanig aanpassen dat de witruimte hier in verwerkt zit (dat is trouwens de standaard werkwijze).
het beveiligen van document zou ik inderdaad zoveel mogelijk vermijden, met vba kan je het geschetste probleem omzeilen, maar dit wordt zeer omslachtig.

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
:$ Zo druk met oplossingen, dat ik vergeten ben dat ik een topic geopend heb... 7(8)7

Document beveiliging wordt nu inderdaad maar opgeheven, geen andere opties. De documentbeveiliging had te veel nadelen.

Thx voor het meedenken _heretic_