[Vista]Business EN naar NL, de legale manier

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
We zitten hier met een laptop met daarop een Engelse versie van Windows Vista Business en een Engelse versie van Microsoft Office 2007 smal business.

Beide pakketten moeten veranderd worden naar de Nederlandse taal, de klant gaat er mee akkoord voor deze (dubbele) investering dus dat het probleem niet.

Mijn vraag is, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen en het nog wel legaal houden?

Mag ik een NL-versie downloaden van internet en dan de EN-key gebruiken? Of moet ik een volledige (of upgrade) versie kopen en dan deze installeren?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kun je geen MUI pack installeren? Of roep ik nou gekke dingen?

edit:
Zo op 't eerste oog dus toch :P

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 21-02-2008 15:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
RobIII schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:15:
( * RobIII volgt "het" niet meer zo sinds vista :P )

edit:
Zo op 't eerste oog dus toch :P
Deze werkt alleen op de ultimate jammer genoeg.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51

_Apache_

For life.

Ultimate staat het toe dat je een taalpakket kan downloaden ( via windows update ), rebooten en het staat in een andere taal, kent deze versie die mogelijkheid niet?
Spuit elf.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 21-02-2008 15:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• bartbh
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:15:
( * RobIII volgt "het" niet meer zo sinds vista :P )
Je bent niet de enige die het niet meer volgt, daarom stel ik de vraag ook :P
"MUI" is (afiak) alleen mogelijk met Vista Ultimate. Dus misschien dat een upgrade van Business naar Ultimate wel een optie is?

En dan blijft Office nog open.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
m3gA schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Deze werkt alleen op de ultimate jammer genoeg.
Ok, maar:
bartbh schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:14:
Mijn vraag is, hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen en het nog wel legaal houden?
dan is 'upgraden' van Business naar Ultimate misschien wel het goedkoopst?

edit:

Ook spuit 11 :P
Daar zijn toch ook MUI packs voor?

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 21-02-2008 15:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bartbh
  • Niet online
Licensing requirements state that versions of the Windows Vista operating system can include only a single language, with the exception of the Windows Vista™ Ultimate and the Windows Vista™ Enterprise editions.
Lijkt dus toch dat een upgrade de beste optie is voorlopig... ALS het mogelijk is om te upgraden van Vista Business -> Ultimate. Ik denk het toch?

MUI voor Office zal ik dan ff naar verder kijken, iemand hier ervaringen mee?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Wel overwogen om ff gsprek te voeren met Microsoft? Wie weet zijn ze behulpzaam.

Zie reactie hieronder.

Ikzelf heb nog nooit meegemaakt, het was maar ideetje

[ Voor 37% gewijzigd door Silver7 op 21-02-2008 15:32 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

AFAIK is een licentie geldig voor een product(versie) en taalonafhankelijk. In principe kun je van iemand een nederlandse versie lenen en installeren met je eigen keys. (Is iig altijd geweest)

Ik zou voor de gein Microsoft eens bellen (020 5001500) of via de Online Assistant die vraag eens stellen... :)

edit:
Sneller leren typen... @hierboven, heb ze al eens vaker aan de lijn gehad; erg behulpzaam... ;)
bartbh schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:22:
Lijkt dus toch dat een upgrade de beste optie is voorlopig... ALS het mogelijk is om te upgraden van Vista Business -> Ultimate. Ik denk het toch?
[...]
Upgrade is geen probleem, gebruik Anytime Upgrade in je startmenu, that's all... :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rowdy.nl op 21-02-2008 15:31 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• bartbh
  • Niet online
- Microsoft Office 2007 single language pack “Dutch” : Sub-Totaal: 36,36€
- Microsoft Windows Vista Ultimate,Upgrade, Nederlands€ 342,49

Dat zou de bestellijst worden als ik alles netjes bestel. Maar ik zal ook even kijken als ik contact op kan nemen met Microsoft.
Kosten:€ 72,00 + 21 % BTW per ondersteuningsaanvraag, nadat alle kosteloze ondersteuning is gebruikt.
Pfff, dat is nog behoorlijk aan de prijs. Morgen heb ik de laptop fisiek in beheer, misschien dat ik dan ff kan gaan bellen met ze.

[ Voor 30% gewijzigd door bartbh op 21-02-2008 15:32 ]

Pagina: 1