Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is dit voor kabel?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een beamer gekocht, en daar zat deze kabel bij.
Ik dacht eerst dat het een VGA verlengkabel was, en heb ook geprobeerd om hem tussen m'n PC en een beeldscherm te hangen, maar dat werkte niet (monitor kreeg geen signaal).

Misschien dat iemand mij kan vertellen of dit wel een VGA verlengkabel is, en hoe ik hem moet gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/oaL97158.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/q3397219.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/jxw97251.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/1nx97316.jpg

Er zit een kabel aan, met een DB15 male, die "LCD" wordt genoemd.

Er zit op het kastje een "MONITOR" aansluiting, VGA female
Er zit op het kastje een "PC" aansluiting, DB15 male
Er zit op het kastje een "SERIAL" aansluiting, mini-DIN met 8 pinnen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Lijkt mij een kabel om extern scherm en projector tegelijkertijd aan te kunnen sluiten.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Is dat geen MBC kabel?
An MBC cable stands for "Monitor Breakout Cable." It is a splitter input cable that allows you to connect a computer to an Extron interface and still use the computer's local monitor simultaneously. Extron offers these as Y cables (up to 1024 x 768) or buffer cables (up to 1600 x 1200).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
Als het het ding zo zie heeft die een voeding nodig om te kunnen werken.. -> is daar die DIN aansluiting misschien voor?

Volgens mij is het ook om 2 schermen aan te sluiten, daarom heet het ws een buffer, die zorgt dat de pc niet ziet dat er 2 schermen aan hangen (moeilijk aan te sturen)

[ Voor 41% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-02-2008 13:53 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• ThinkPad
Ja zoiets denk ik ook, maar het vreemde is:

Als ik "PC" op de PC aansluit, en dan op "MONITOR" een beeldscherm hang, en op "LCD" ook, dan krijg ik op de "MONITOR" aansluiting wel beeld, maar het beeldscherm wat ik heb aangesloten heb op de lange kabel "LCD" blijft zwart, ook als ik het omwissel werkt de "LCD" uitgang niet.

:S

Edit:

Op het printplaatje staat: "DAVIS A/S VGA-BUFFER".

Er zitten wat chipjes op, onder andere de "PHILIPS 74HCT14D V6Z40BME" en nog een waar ik het merk niet van kan afleiden: "56DY LM78L 05ACM"

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2008 13:59 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:18
Werkt de beamer wel op de "LCD" uitgang?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• ThinkPad
WVL_KsZeN schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:57:
Werkt de beamer wel op de "LCD" uitgang?
Nee, maar ik denk niet dat de kabel specifiek bij deze beamer hoort ofzo hoor.

Als ik er nou echt niet uitkom, dan soldeer ik de boel wel om, zodat het gewoon een 1:1 VGA verlengkabel is.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2008 14:01 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die chipjes dat is wel heel basic, de ene is een 74hc14, een stel logische poortjes en de andere is een 78L05, een 5 volt spanningsregelaar. Ik denk dat je aan de lcd aansluiting een apparaat kunt hangen waarmee je de beamer kunt instellen, voor als die bijvoorbeeld hoog aan het plafond in een grote zaal hangt.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
ThinkPadd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:54:

Er zitten wat chipjes op, onder andere de "PHILIPS 74HCT14D V6Z40BME" en nog een waar ik het merk niet van kan afleiden: "56DY LM78L 05ACM"
LM78 is volgens mij, als ik goed heb opgelet bij de lessen electronica, een spanningsstabilsator, denk dat er idd een voeding bijhoort

http://www.alldatasheet.c...f_kor/9049/NSC/LM78L.html National semiconductor

[ Voor 11% gewijzigd door Saab op 21-02-2008 14:18 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

ralpje

Deugpopje

ThinkPadd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:54:
Als ik "PC" op de PC aansluit, en dan op "MONITOR" een beeldscherm hang, en op "LCD" ook, dan krijg ik op de "MONITOR" aansluiting wel beeld, maar het beeldscherm wat ik heb aangesloten heb op de lange kabel "LCD" blijft zwart, ook als ik het omwissel werkt de "LCD" uitgang niet.
Heeft zo'n ding geen stroom nodig om te werken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ThinkPad
Ja dat weet ik dus niet, ik heb alleen de kabel gekregen, verder niks erbij ofzo.

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:32
Geen typenummer/serial no ofzo op de onderkant waar je wat mee kan googlen?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
als er een 78l05 in zit heb je minimaal een supply nodig van 7 volt. Die zou wel eens via die DIN kunnen gaan.
Je kan de leads volgen vanaf de DIN naar die 78L05, die heeft een + een GND en een uitgang. Die uitgang gaat naar het circuit (met exact 5 volt) en op die ingang moet dus gnd en > +7 Volt.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Zou het niet kunnen dat op die serial een bepaalde aansturing zit vanuit de pc?
Speculatie hoor!

[ Voor 10% gewijzigd door R.E. op 21-02-2008 15:15 ]

Vette shit!

• j-a-s-p-e-r
Zou kunnen maar dan zit er ws. wel een MAX232 of iets in die gooi tussen (om het logische voltage van de PC terug te schroeven naar 'chip' niveau)

Ik heb ook een soort kastje van infocus (cablewizard) maar die heeft nog veel meer aansluitingen (ook 2x din etc) om een muis te kunnen gebruiken op je scherm (dus ook als je video hebt ofzo). Dat is dit niet, denk ik.

• ThinkPad
de + van die 78L05 zit verbonden aan pin 9 van de "LCD" kabel.

Volgens http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml

9 KEY - Key (No pin)

Bij mij zit daar dus wel een pinnetje.

Als ik het goed begrijp zou ik dus gewoon +5V op moeten zetten, en de GND aansluiten.

Dan zou de kabel moeten werken toch?

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2008 15:35 ]

• ThinkPad
Denk dat hij nu helemaal niet meer gaat werken O-)

Heb zonet even 2 draadjes aan het chipje gesoldeerd, en toen even aangesloten op de +5V van een ATX voeding, maar de draadjes werden **** heet :o

Scherm en videokaart doen het nog wel goed (thank god dat ik zo slim ben om oude rommel hiervoor te gebruiken, en niet m'n IBM _/-\o_ )

In de vakantie maar even aan het solderen gaan, zodat het een 1:1 vga verlengkabel wordt, zonder extra hardware ertussen.

• j-a-s-p-e-r
omg haha :D

moet ik me nu schuldig voelen? :p

Ik heb hier een VGA -> 15pin dsub kabel gemaakt. Eerst van shielded UTP, maar dat gaat niet echt werken. Mijn tip vd dag; neem mooi afgeschermde (dikke) kabels, scheelt echt veel in beeldkwaliteit

• ThinkPad
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:12:
omg haha :D

moet ik me nu schuldig voelen? :p

Ik heb hier een VGA -> 15pin dsub kabel gemaakt. Eerst van shielded UTP, maar dat gaat niet echt werken. Mijn tip vd dag; neem mooi afgeschermde (dikke) kabels, scheelt echt veel in beeldkwaliteit
Ze zijn al mooi afgeschermd :)
Pagina: 1