• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet vinden wat ik zocht.
Heb net een nieuwe HD-Ready TV gekocht (Samsung LE 26R81) en heb nog steeds een Playstation 2 staan. (I know, makes no sense ;) , broer heeft de PS3 al wel, maar geen HD-TV ^^, maar die PS3 komt ook nog snel).
Wat is nu de beste manier om hem op deze tv aan te sluiten, aangezien ik meerdere dingen gelezen heb over scart en audio/video.
Ik heb de PS2 nu via de 3 losse (rood/wit/geel) in de (jaja) rode/witte/gele aansluitingen links op de tv aangesloten, maar nu heb ik ook nog een Scart-kabeltje liggen, die (volgens mij) bij de PS2 nieuw geleverd word. (deze mist wel enkele pinnen in het midden, wat volgens mij ook niet goed voor de kwaliteit is (vraag)???).
Nu de eigenlijke vraag: met welke aansluiting krijg ik de beste kwaliteit: met de scart-aansluiting of audio/video-aansluiting?
Ik begrijp nog net dat HD-beelden niet haalbaar zijn met de PS2 :P.
Alvast bedankt voor de hulp!

PSN ID: kwaK1983

Verwijderd

Maakt geen verschil.
Dat gele kabeltje is voor het beeld, dat is een composite signaal.
Of je die nou aan de zijkant aansluit of via een scart; het blijgt hetzelfde signaaltje :) (ofwel het is allebei bagger :P )

En dat het scart blokje een aantal pinnetjes "mist" heeft ook niks met kwaliteit te maken hoor. Zo'n scart aansluiting is namelijk gewoon een hele zooi verschillende audio en video in- en outputs bij elkaar.
Aangezien zo'n blokje maar éénrichtingsverkeer is (namelijk input) hebben ze die onnodige output-pinnetjes gewoon weggelaten.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 12:17 ]

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19
en het is ook geen rgb wat ook weer minder is.

beste kwaliteits oplossing is een component kabel halen, als het goed is zijn deze voor de PS3 en PS2 uitwisselbaar dus dan heb je er later ook nog wat aan

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bij een CRT kan je het best een volwaardige scartkabel halen (eentje die alle kleuren apart doorstuurt), daarmee haal je veel betere kwaliteit dan zo'n blokje
Als televisie component heeft: componentaansluiting, aangezien sommige games hierover progressive scan ondersteunen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• kwaK1983
KillaH87 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:27:
en het is ook geen rgb wat ook weer minder is.

beste kwaliteits oplossing is een component kabel halen, als het goed is zijn deze voor de PS3 en PS2 uitwisselbaar dus dan heb je er later ook nog wat aan
Thanks voor de reacties.....
Maar als ik een PS3 heb, dan sluit ik hem aan met een HDMI-kabeltje (2 connectors: in & uit), wat volgens mij weer beter is dan een component kabel?
Niet dat ik het kabeltje daarom niet zal halen, maar even for the record ;o)
Btw het is een LCD-TV, met de volgende ingangen (ff snel gekopieerd):

HDMI 2
Composiet, L/R -
RF Input / PC Input (D-sub) 1/1
Scart / Component (Y/Pb/Pr) 2/1
S-Video -
WISELINK(USB) -
PC Input (D-sub) 1
Audio Out, L/R 1
Optical sound out -
RS232C (for service only) 1

[ Voor 19% gewijzigd door kwaK1983 op 21-02-2008 13:43 ]

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

De manier die ik (en Boeboe en KillaH47) zou gebruiken is om de component kabel te kopen voor de PS2. Die geeft de beste kwaliteit, plus de optie om spellen die er gebruik van maken in progressive scan te spelen. Is allemaal net ietsjes beter.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
L3TUC3 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:17:
De manier die ik (en Boeboe en KillaH47) zou gebruiken is om de component kabel te kopen voor de PS2. Die geeft de beste kwaliteit, plus de optie om spellen die er gebruik van maken in progressive scan te spelen. Is allemaal net ietsjes beter.
Ik ga vandaag ook even kijken voor dat component kabeltje, aangezien mijn TV die ook ondersteund en ik naast jullie, meerdere goede verhalen over hoor.
Stap ook over van een 48 cm tv-tje naar 66 cm LCD en dat is ook een geweldig groot verschil qua gamen =)
Maar als ik de PS3 ga halen en ik heb (2x) HDMI-aansluitingen dan kan ik gewoon voor een HDMI-kabel (2 connectoren) gaan toch (want voor de PS3 heb je ook een component-AV aansluiting) dat is waarschijnlijk weer een treetje hoger op de prestatieladder, correct me if I'm wrong?
Ook las ik dat je met een componentkabel "last krijgt" van groen beeld tijdens het afspelen van DVD's via de PS2, en dat je dit kon oplossen met een switch op de component-AV kabel, maar kan iemand mij vertellen waar ik die kan bestellen (of iig een plaatje hoe dit ding eruitziet, zodat ik er ff op kan zoeken/googlen).

[ Voor 15% gewijzigd door kwaK1983 op 22-02-2008 14:56 ]

Pagina: 1