• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Sinds enige tijd heb ik een vreemd probleem:

Elders staat een Windows 2003 Server met RRAS geinstalleerd welke pptp-vpn verbindingen accepteerd. Ik zit hier op een laptop met Vista Home Premium welke tijden prima heeft gefunctioneerd in het verbinding leggen met de vpn server. De server functioneert prima, van allerlei locaties kunnen vpn verbindingen worden gelegd en kunnen share's worden benaderd.

Sinds twee weken begint mijn laptop echter kuren te vertonen, na het verbinden met de vpn server lopen alle programma's stuk voor stuk vast, taakbeheer, startknop, explorer etc etc. Enige oplossing is dat de stroom van de laptop gaat en er weer op. Echter in ongeveer 10% van de verbindingspogingen loopt alles vlekkeloos en lijkt er niks aan de hand...

Afgelopen week heb ik in de hoop dat het de problemen op zou lossen Vista SP1 RTM geinstalleerd, maar helaas de problemen zijn gebleven.

In het logboek van Windows wordt keurig beschreven dat de verbinding wordt geopend, gelegd en dat een ip adres wordt toegekend, daarna houden de logboek meldingen op...

Is er iemand bekend met die probleem, of is er iemand die een oplossingsrichting voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Nou, op een of andere manier lijkt het erop dat er iets zit in mijn profiel: In een ander profiel ondervind ik de problemen niet. Bij het uitblijven van een oplossing zal ik dus als laatste optie nog een nieuw profiel kunnen maken, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in :), dus... Wie? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Ik heb uiteindelijk maar een nieuw profiel aangemaakt, alle bestanden overgezet en het oude profiel verwijderd. VPN werkt nu weer prima, geen idee wat het probleem is geweest...