Ik maak vaak gebruik van bestaande Photoshop brushes en af en toe zijn sommige brushes gedeeltelijk transparant.Maar wanneer ik die transparantie wil bewerken is het niet mogelijk in Photoshop.
Een goed voorbeeld zijn deze half transparante bubbels:

(deze bubble brush is hier gratis te downloaden)
Werkwijze:
Ik selecteer de bubble brush, plaats dan zo'n bubble in mijn Photoshop werkveld met volledige opacity & hardness en deze komt dan in de gewenste kleur in mijn werkveld terecht.
Máár als ik deze bubble volledig wil vullen (met andere woorden geen transparantie) is dit niet mogelijk in Photoshop.
Probleem in deze situatie:
Ik kan de bubble niet lichter of donkerder invullen/maken.
Wat heb ik al geprobeerd:
Deze tutorial over transparantie gevolgd, maar ik kan de bubble canvas niet selecteren bij stap5 (Holding down CTRL, left click on the "Black" layer within the thumbnail window), omdat de bubble brush minder dan 50% opacity heeft...
Een goed voorbeeld zijn deze half transparante bubbels:

(deze bubble brush is hier gratis te downloaden)
Werkwijze:
Ik selecteer de bubble brush, plaats dan zo'n bubble in mijn Photoshop werkveld met volledige opacity & hardness en deze komt dan in de gewenste kleur in mijn werkveld terecht.
Máár als ik deze bubble volledig wil vullen (met andere woorden geen transparantie) is dit niet mogelijk in Photoshop.
Probleem in deze situatie:
Ik kan de bubble niet lichter of donkerder invullen/maken.
Wat heb ik al geprobeerd:
Deze tutorial over transparantie gevolgd, maar ik kan de bubble canvas niet selecteren bij stap5 (Holding down CTRL, left click on the "Black" layer within the thumbnail window), omdat de bubble brush minder dan 50% opacity heeft...