Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Heb een dvd speler Yamaha S550 die via component naar een Yamaha receiver RX-V457 gaat, en van daar uit via component naar een Panasonic plasma TH-42PA40E.
Als ik nu de dvd speler op progressive scan zet en je wacht een tijdje, zie je op het beeld diagonale lijnen (soort van golven) verschijnen, die komen en gaan (van links naar rechts en andersom). Is een soort van kleine storing die ik niet kan vinden.
Heb component kabels van Vivanco.
Als je een film kijkt zie je het niet altijd, maar het zit er en dat stoort mij.
Heb de progressive scan nu uitstaan, maar in de beschrijving van de plasma staat dat hij progressive scan ondersteunt.
Nu moet ik wel ook vermelden dat in de beschrijving van de Yamaha dvd speler staat vermeld ;Wij maken u erop attent dat niet alle high-definition televisies volledig compatibel zijn met dit apparaat en dat het mogelijk is dat er storingen in het beeld verschijnen. Bij "525 of 625 progressive scan" beeldproblemen raden wij u aan om over te schakele naar standaard definitie uitvoer.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Heb je het al direct (zonder je receiver ertussen) geprobeerd?

Anders zou je ook eens dikkere kabels kunnen proberen.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Plasma / LCD is per definitie progressive, dus volgens mij maakt dat uitzetten van progressive scan niet uit. Dus als je beeld daar niet slechter (onscherper) van wordt, en je hebt die storing niet, dan zou ik het lekker uitlaten.
Een CRT kan wel interlaced beeld weergeven, dus in dat geval zal progressive scan een verbetering opleveren.

Groetjes, FaceDown.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook een S550 gehad. Deze kon wel degelijk goed overweg met progressive scan. Denk er wel om dat je de componentkabel zoveel mogelijk uit de buurt houdt van andere kabels.

Verwijderd

Topicstarter
EdGnoj schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:23:
Ik heb ook een S550 gehad. Deze kon wel degelijk goed overweg met progressive scan. Denk er wel om dat je de componentkabel zoveel mogelijk uit de buurt houdt van andere kabels.
Dat is een probleem, er liggen zoveel kabels achter de receiver, daar komt alles bij elkaar.
Maar zonder progressive scan is het beeld niet slechter hoor.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Nou dan, waarom schakel je progressive scan dan niet uit? Of doet het probleem zich dan ook voor?

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:18:
Nou dan, waarom schakel je progressive scan dan niet uit? Of doet het probleem zich dan ook voor?
Hij staat nu uit , is geen enkel probleem.
Maar had me laten vertellen dat je met progressive scan het beste beeld zou verkrijgen, maar in mijn geval gaf dat storingen. :P
Pagina: 1