Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
RAID 5 voor de kleinere aantal harde schijven, RAID 6 voor als je erg veel harde schijven hebt.
Dan heb je ook nog software en hardware RAID, als je toch al SCSI wilt nemen zou ik gewoon een hardware RAID SCSI controller aanschaffen met 3 schijven en RAID5 gaan draaien.
En dan kijken wat voor jouw situatie (locatie, budget, hardware, performance eigen, redundancy eisen, hotspares etc.) handig is..
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 21-02-2008 11:31 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Over een onderwerp als RAID is online een overvloed aan informatie te vinden.
Begin eens bij wikipedia
Hier zullen al je vragen beantwoord worden.
Kom nog eens terug als je zelf wat uitgezocht hebt, dit hoort niet in PNS naar mijn mening.
Waarom van die loze reacties, neem een voorbeeld aan GH45T waarom kan hij wel normaal antwoord geven?
Bedankt GH45T, het word een raid 5!
Silver7 ook bedankt, daar is het tenminste duidelijk uitgelegd
En raid 10?? leer is lezen ik heb 3 schijven ter beschikking.
[ Voor 9% gewijzigd door pennenlikker op 21-02-2008 11:37 ]
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Werkt het systeem dan door of moet ik daar een extra spare voor kopen?
Ik begrijp het nut van je topic gewoon niet. Als je op die Wikipedia site hebt gelezen dan had je kunnen zien dat je opties waren raid 0 of 1 dat kost je een harde schijf. De enige oplossing is dan raid 5. Omdat je voor raid 6 meer harde schijven nodig hebt.pennenlikker schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:35:
Volgens mij lezen jullie mijn post niet goed, ik zeg dat ik op wikipedia heb zitten lezen.
Waarom van die loze reacties, neem een voorbeeld aan GH45T waarom kan hij wel normaal antwoord geven?
Bedankt GH45T, het word een raid 5!
Silver7 ook bedankt, daar is het tenminste duidelijk uitgelegd
En raid 10?? leer is lezen ik heb 3 schijven ter beschikking.
Je snapt het nut niet?TrailBlazer schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:44:
[...]
Ik begrijp het nut van je topic gewoon niet. Als je op die Wikipedia site hebt gelezen dan had je kunnen zien dat je opties waren raid 0 of 1 dat kost je een harde schijf. De enige oplossing is dan raid 5. Omdat je voor raid 6 meer harde schijven nodig hebt.
Ik denk ik vraag het voor de zekerheid aan mensen die hier al ervaring mee hebben, maarja das misschien stom van me he.
Op Wiki word keurig uitgelegd wat RAID is, hoe het werkt en welke vormen er zijn.
Welke jij vervolgens kiest is aan jezelf.
als je vervolgens helpende gebruikers nog af gaat snauwen, maak je je helemaal niet geliefd.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()