Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Acronis] Boot CD werkt niet op nieuwe PC's

Pagina: 1
Acties:

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
Beste Tweakers,

Ik heb een sloot nieuwe PC's (25 stuks) en heb 1 daarvan klaargemaakt voor het maken van een image met Acronis True Image Enterprise Server Echo, een programma wat hier op het werk al een tijdje gebruikt word, maar dan voornamelijk voor het imagen van de oude PC's. Nu heb ik dus een aantal nieuwe maar als ik hier de gisteren gemaakte boot CD op probeer te draaien en ik in het laadscherm kom, begin ik zoals gewoonlijk met het laden van de "Full Version" in de Acronis Loader, maar daarna blijft het beeld zwart en gebeurt er niets.

Als ik de "Safe Version" start werkt hij wel gewoon, maar dan heb ik geen netwerk mogelijkheden. De nieuwe PC's hebben een Intel Q35 chipsetje (Zijn HP DC7800S systemen) en een Intel 82566DM-2 Gigabit Netwerk kaart. (Onboard dus)

De boot CD is gemaakt met versie 9.5.8018 van Acronis True Image Enterprise Server Echo. Hopende hiermee jullie voldoende informatie te hebben gegeven.

• sn0x0r
Echt niemand die een idee heeft? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien de helpdesk van Acronis? Ik zou ook eens kijken of de nieuwe boot CD soms afwijkt van de oude.

ARME AOW’er

Verwijderd

ik zou de home versie gebruiken van Acronis, die is veel beter en werkt beter dan de enterprise versie.

• sn0x0r
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:45:
ik zou de home versie gebruiken van Acronis, die is veel beter en werkt beter dan de enterprise versie.
Ik ga dan sowieso wel even de Home editie proberen. :)

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Waarschijnlijk dat de bootCD van Acronis nog niet de netwerkkaart ondersteund die in deze nieuwe PC's zit.. Contact opnemen met Acronis, en erbij vermelden om welke chipset het exact gaat... Acronis kennende zal deze onderstussen al bijgewerkt zijn :)

• sn0x0r
Heb net de boot cd die ik heb gemaakt met Home edition geprobeerd maar die werkt dus evengoed niet. Ik ga nu ff contact opnemen met Acronis om te kijken wat hun mij kunnen vertellen.

Verwijderd

sn0x0r schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:17:
Heb net de boot cd die ik heb gemaakt met Home edition geprobeerd maar die werkt dus evengoed niet. Ik ga nu ff contact opnemen met Acronis om te kijken wat hun mij kunnen vertellen.
hey sn0x0r ... is het nog gelukt mat Acronis?
ik heb nu hetzelfde probleem en was al blij dat ik dit forum onderwerp tegen ben gekomen. alleen zie ik helaas nog geen oplossing.

gr,
marcel

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 19:03
probeer versie 11 is dat scheelde mij een hoop problemen

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 13:15
De oplossing die voor mij werkte was de plugin die geleverd werd met Acronis True image home 10 voor BartPE. De handleiding staat online bij Acronis.

Verwijderd

Voor luie mensen, mij zelf inbegrepen: Download en installeer de nieuwste Acronis Trial version, laat dat ding een bootable rescue ISO generen, en deinstalleer de trial version.
Nu branden van de ISO heb je een recente rescue CD die wel overweg kan met recente controllers.

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 13:15
Bij mij kon helaas de trial niet installeren om een of andere redenen. : 8)7
Pagina: 1