Ik zit met een apart probleempje qua het opmaken van een x aantal duizend brieven. Ik heb een export gekregen vanuit een programma waarbij het alleen mogelijk was deze export in plain text te krijgen. Het bestand ziet er als volgt uit:
Het gehele bestand staat zo vol, zeg met 10.000 adressen. Allemaal met hetzelfde vaste aantal witregels er tussen. Alleen het stuk tekst is variabel van lengte.
Nu moet ik in principe het adres en het stuk tekst eruit filteren en vervolgens in een nieuw document krijgen in de juiste opmaak (adres moet op bepaalde hoogte staan i.v.m. venster in enveloppe). Maar ook maar 1 enkel adres per pagina (brief). Heeft iemand enig idee hoe dit goed aan te pakken? Misschien door middel van macro's? Of misschien doormiddel van VBA?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [10 witregels] [1 straatnaam regel] [1 witregel] [1 postcoderegel] [1 plaatsregel] [5 witregels] [stuk tekst, variabel aantal regels] [10 witregels] [1 straatnaam regel] [1 witregel] [1 postcoderegel] [1 plaatsregel] [5 witregels] [stuk tekst, variabel aantal regels] [10 witregels] [1 straatnaam regel] [................................] |
Het gehele bestand staat zo vol, zeg met 10.000 adressen. Allemaal met hetzelfde vaste aantal witregels er tussen. Alleen het stuk tekst is variabel van lengte.
Nu moet ik in principe het adres en het stuk tekst eruit filteren en vervolgens in een nieuw document krijgen in de juiste opmaak (adres moet op bepaalde hoogte staan i.v.m. venster in enveloppe). Maar ook maar 1 enkel adres per pagina (brief). Heeft iemand enig idee hoe dit goed aan te pakken? Misschien door middel van macro's? Of misschien doormiddel van VBA?