Citrix License Server resulteerd in HTTP 400 Bad Request

Pagina: 1
Acties:

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik weet niet of dit het goede forum is (anders mag hij verplaatst worden).

Ik ben bezig met het installeren van de Citrix License Server op een Domain Controller.
Ik heb alle benodigde onderdelen geinstalleerd: .NET framework 2.0, Java Runtime, J Sharp 2.
de LMC is geinstalleerd op IIS6.0.
Maar als ik de License Management Console (LMC) wil opstarten, krijg ik een fourmelding HTTP 400 Bad Request(IE7.0).

Hetgeen wat ik al gedaan heb:
in de IIS Manager:
- Heb ik de execution permissions veranderd naar Scripts and Executables
- Heb ik het 'jakarta' ISAPI filter opnieuw aangemaakt.
- Heb ik gekeken of de 'virtuele directory'(heet het zo?) Jakarta verwijst naar de goede folder op de C: schijf.

- vanaf een andere machine met IE6 verbinding maken met de LMC op de Domain Controller, zelfde resultaat.

maar hij wil het nog steeds niet doen :X (PS ik ben geen IIS expert)

[ Voor 0% gewijzigd door Dennisch op 21-02-2008 10:04 . Reden: typo ]

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Je hebt om de license server te kunnen benaderen de speciale management console nodig. Ik kan niet opmaken of je deze gebruikt of je nu rechtstreeks met alleen IE de server probeert te benaderen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Akko schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:25:
Je hebt om de license server te kunnen benaderen de speciale management console nodig.
Een license server is gewoon via de website te benaderen en te beheren. Waarom denk je anders dat deze op een webserver draait? Ik kan keurig de management pagina benaderen vanaf welke werkplek dan ook. De shortcut van de management console doet niets anders dan IE opstarten, met de URL van de license server.

@TS:
  • Welke versie License server praten we over?
  • Wat zijn de eventuel errors in de eventlog?
  • Hoe heb je de installatie uitgevoerd (meest eenvoudig is via Autorun, op deze wijze worden alle benodigde 3-party componenten automatisch geisntalleerd).
  • Welke versie JRE gebruik je. Citrix is erg kritisch op het gebruik van de juiste versie.
  • Gebruik je wel de juiste URL? (http://localhost/lmc/index.jsp)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:05
Je hebt toch ook het License management service geinstalleerd, right? Je kunt de license service en de bijbehorende management service apart installeren. Maar uit je startpost maak ik op dat je beide hebt geinstalleerd (wat goed is).

Check even in de properties van de website in IIS de juiste URL(s) opgevoerd is die geaccepteerd moet(en) worden. Bad Request krijg je o.a. wanneer de opgevoerde URL niet overeenkomt met de URL die in IIS ingesteld is.

[ Voor 13% gewijzigd door Abom op 21-02-2008 14:30 ]

• Dennisch
iedereen alvast bedankt voor de reactie, hierbij mijn reactie:

Ik heb zowel de License Server als de License Management Console geinstalleerd.
Dit is de license server voor CTX Presentation Server 4.5

Ik heb alle 3-party componenten rechtstreeks vanaf de Citrix CD geinstalleerd (via autorun.exe).

@Abom:
onder de Default Website is er een virtuele directory genaamd 'Jakarta', deze verwijst naar 'C:\Program Files\Citrix\Licensing\LMC\Tomcat\bin\win32\i386'.
In deze folder staat het ISAPI filter 'isapi_redirect.dll'
de execution permissions heb ik gezet op Sripts and Executables

de URL zou zijn 'http://localhost/lmc/index.jsp',
Ik kan die 'LMC' niet terug herleiden (maar nogmaals ik ben geen IIS expert)

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Tylen
  • Laatst online: 17:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je onder: Web Services Extensions, de volgende twee componenten enabled?

ASP.NET v# (Ik heb versie 1.1)
Tomcat Servlet Engine

Als je bijvoorbeeld de Tomcat niet ebabled krijg je een page nog found error.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dennisch
tomcat ServLet Engine is enabled.
.NET staat niet enabled

maar, als ik deze wel enabled doet de LMC het nog niet (ook niet na een herstart van de IIS services)
Ik heb al geprobeert alle 3 party stukken opnieuw te installeren, zonder resultaat.

Ik heb het idee dat het ergens misgaat met de Java .. maar ik kan de vinger niet op de zere plek leggen

• mutsje
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

met alleen http://localhost/lmc kwam ik er ook niet op. Hele path http://localhost/lmc/index.jsp werkte bij mij toen wel. Dit is ook MPS4.5

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dennisch schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:28:
Ik heb het idee dat het ergens misgaat met de Java .. maar ik kan de vinger niet op de zere plek leggen
Welke java versie heb je geinstalleerd staan? Zoals al vermeld zijn Citrix componenten redelijk kritisch op het gebruik van de juiste versies. In je topicstart maak je ook melding dat J Sharp geinstalleerd staat, dit is de MS implementatie van Java.

Kijk even in de readme/install guide van de license manager welke java versie vereist is, zorg dat deze geinstalleerd is en probeer eens de J Sharp te de-installeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

J Sharp wordt toch standaard door citrix meegeinstalleerd als je de CAC installeert?

• Dennisch
J Sharp wordt automatisch mee geinstalleerd. ik gebruik Java versie 1.5.0 update 9 (degene die is meegeleverd)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Jullie hebben gelijk, ik heb nooit geweten dat het "Microsoft Visual J# 2.0 Redistributable Package" eigenlijk JSharp is.

/me gaat zich lopen schamen in een klein hoekje

Verwijderd

Misschien iets met header instelling in IIS ?
Ik heb dat probleem ook eens gehad. Maar
hoe ik dat nu heb opgelost weet ik niet meer....

Probeer eens
'http://<hostname hier>/lmc/index.jsp'
'http://<domein-naam hier>/lmc/index.jsp'

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 17:22
Ik heb het probleem ook eens gehad volgens mij moest ik localhost vervangen door het ipnr van de server en toen ging het wel goed.
Pagina: 1