Toon posts:

CorelDraw 12 problemen sinds nieuwe videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie:
Op mijn werk heb ik sinds kort een nieuwe videokaart in mijn systeem gekregen: Een GeForce 8400 GS. Hierop zit een VGA naar digitaal dubbele splitter (dus hij maakt van 1 uitgang twee uitgangen) aangesloten welke naar twee schermen loopt.

Probleem:
In CorelDraw 12 zijn een aantal knoppen "verdwenen"; met name de knoppen in de menu's van transformeren, schalen etc. Tevens is het programma langzaam geworden. Ook als er kleine bestanden geopend zijn.

Wat ik gprobeerd heb:
- Nieuwe drivers van videokaart installeren (gek genoeg zijn soortgelijke problemen die ik met Rhinoceros 3D had hier door opgelost).
- Onboard videokaart uitschakelen in bios.
- Kaart opnieuw installeren.
- Zoeken op internet naar een oplossing, maar ik kom er geen tegen.

Overigens, als ik de 8400 GS uitschakel en 1 van de schermen gewoon direct op de onboard kaart aansluit werkt alles naar behoren. Mijn idee is dan ook dat het "iets" met de 8400 GS, of met de splitter te maken heeft. Maar de vraag is wat?

Alle hulp wordt op prijs gesteld zodat ik weer aan het werk kan. :)

Verwijderd

Topicstarter
De computer is afgelopen dagen naar de computerwinkel geweest voor dit probleem. Maar helaas is er niets opgelost. Wat ze gedaan hebben weet ik niet. Het enige verschil is dat er nu bij apparaatbeheer, naast de twee schermen die al geinstalleerd stonden, nog een drietal standaard-monitoren geinstalleerd staan. Ik heb deze verwijderd, maar ze komen na een reboot weer automatisch terug.

Heeft er niemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

De volgende stap zal zijn om er een andere videokaart in te laten zetten en hopen dat die dan niet voor problemen zorgt. :/

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 12:50
heb je de 8400 al geprobeerd zonder die splitter?
Wat voor splitter bedoel je precies? Zodat je een desktop uit kan spreiden over 2 schermen?
heb je corel al opnieuw geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Paulusbrand.
De splitter is er een waarmee je een tweetal VGA-stekkers op 1 digitale aansluiting kan plaatsen. Dus feitelijk maak je de situatie zo dat je op 1 aansluiting twee schermen kunnen. En inderdaad, met het bureaublad verspreid over de twee schermen.
Zonder splitter kan ik hem helaas niet aansluiten, omdat ik geen verloop heb van VGA naar digitaal.
Corel opnieuw installeren helpt helaas ook niet.

Overigens heb ik weer contact met de computerwinkel gehad. En hun letterlijke reactie was "Ik weet niet wat ik er mee aan moet". :/ Volgens hem kon het niet aan de splitter liggen. Dus heb ik de conclusie getrokken dat het aan de kaart zelf moet liggen. Hij gaat nu dan ook een nieuwe kaart (ander type op mijn verzoek) bestellen. Leek me de kortste klap, aangezien het om een werk-PC gaat.

k hoop dat het probleem daarmee opgelost is. Zo niet, dan laat ik wel weer van me horen. :)

In ieder geval bedankt!