Ik heb begrepen dat Darwin op het idee van zijn theorie is gekomen omdat hij er achter kwam dat het bouwplan van de gewervelde dieren min of meer steeds hetzelfde is. Ze hebben allemaal de zelfde opbouw met 4 poter, een ruggengraat, tentakels met 5 vingers, een uit twee botjes bestaande arm/been en ga zo maar door.
Bij de ene soort is de lengte van de individuele botten langer dan bij de ander, maar in principe zijn ze gelijk.
Bij de plantenwereld is het compleet anders. Sommige planten hebben een centrale kolom (de stam) en anderen weer niet. Sommigen hebben een harde stam en andere weer niet. Sommigen hebben bloemen en of vruchten anderen niet. De enige overeenkomst is dat ze groen zijn en aan fotosyntese doen.
of zit ik er naast en hebben bijvoorbeeld grassen wel een centrale kolom?
Bij de ene soort is de lengte van de individuele botten langer dan bij de ander, maar in principe zijn ze gelijk.
Bij de plantenwereld is het compleet anders. Sommige planten hebben een centrale kolom (de stam) en anderen weer niet. Sommigen hebben een harde stam en andere weer niet. Sommigen hebben bloemen en of vruchten anderen niet. De enige overeenkomst is dat ze groen zijn en aan fotosyntese doen.
of zit ik er naast en hebben bijvoorbeeld grassen wel een centrale kolom?