• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 23:11

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Gisteravond mijn nieuwe 8800 GTS 512mb mogen ontvangen en ik vond dat het tijd werd om mijn pc weer eens te schonen + naar ATX te bouwen (BTX opstelling had niet echt voordelen). Alles los gekoppeld etc. weer aangesloten ... CPU koelpasta zat ook overal dus veel moeten schoonmaken, maar dat terzijde.
Na alles weer netjes aangesloten te hebben ging mijn pc niet aan, eerst dacht ik nog dat de pw switch niet goed aangesloten was, maar dat was niet het geval. Toen was ik bang dat er wat artic silver misschien de CPU kapot zou hebben gemaakt, maar na het testen van een oude 3500+ bleek dat niet het geval te zijn.
Toen maar alles loskoppelen etc. ook geen resultaat.
Volgende gebeurd op het mobo... standby lampje brand + Geheugen lampje, zodra ik alles aanzet dan gaat het geheugen lampje uit... + de 4 diagnostic LED's flashen 1x rood, daarna niks.. ja de videokaart koeler spint voor heel even...

Iemand een idee??

Heb cmos gereset + batterij er ruim 7 uur uit gehaald. (stond ergens op dficlub) maar dit doet ook niks.

Antec 480watt true power zit erin!

[ Voor 7% gewijzigd door lawaai op 21-02-2008 10:29 . Reden: xtra info ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Allereerst, Je kan niet van BTX naar ATX ombouwen, wel van r.ATX naar ATX. ( BTX heeft een hele andere layout dan ATX )

Het lijkt alsof het moederbord ergens kortsluiting maakt. Haal alles eens uit de kast en ga hem dan nogmaals testen. Als je zonder geheugen opstart, krijg je dan wel piepjes of diagnostic leds te zien?

edit:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 17% gewijzigd door Tomfish op 21-02-2008 07:27 ]

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
.. ik heb een kast die het hele mobo kan draaien en naar de BTX kant gooit... dat is dan ook het enige wat gebeurd :)

Hoop eigenlijk op iemand die verstand heeft van het DFI mobo.. die link heb ik doorgenomen, maar daar schiet ik niks op gezien het feit dat ik geen enkele stap ver kom.
4 leds zouden moeten gaan branden namelijk... dan zou je kunnen gaan kijken wat er verder mis is, maar zoals ik al zei er gebeurd eigenlijk (bijna) niks.
CPU & Geheugen verwijdert.. ook niks :(

Edit zal dit nog even proberen
Probeer anders de PC handmatig op te starten met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad.

[ Voor 20% gewijzigd door lawaai op 21-02-2008 08:49 . Reden: Added info ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Heb je alles al eens getest buiten de kast om, zodat hij geen kortsluiting maakt met de kast zelf?

offtopic:
Even verhaaltje over BTX, ATX en r.ATX even duidelijk maken. BTX heeft een compleet andere layout dan ATX. Als je het moederbord omdraaid, heet dat reversed ATX en niet BTX. BTX ziet er zo uit

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik sluit me aan bij de kortsluiting-mensen. Het feit dat ie enkel een kick geeft voor een fractie van een seconde lijkt verdacht veel op kortsluiting. Heb het zelfde gehad, toen bleek de (PCI-E connector op de) videokaart de schuldige te zijn.

Ik zou vanaf scratch beginnen buiten de kast, dus moederbord helemaal leeg en dan testen of ie start en piept. Dan langzaam onderdelen er bij steken, en zo deduceren wat het falen veroorzaakt.

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Gisteren geprobeerd te hot starten, maar no go... ter voorbeeld:
Voeding met alleen schijven eraan vast.. niks
Voeding met 4-pins connector op mobo + schijven... 1x flash
Voeding alleen op mobo 1x flash...
Voeding met schijven + videokaart.. the same...

Denk dat kortsluiting dan echt niet van toepassing is....

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Goed, dan is dus je voeding stuk, heb je een andere liggen om mee te testen?

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ik moet beschamend toekennen niet helemaal juist te hebben getest, namelijk mijn HD's zaten bij elke test er nog in... nu blijkt het dus aan de aansluiting van 1 van de HD's te liggen.

Dus hulde mensen het was idd. kortsluiting draai nu weer helemaal :D Kan ik eindelijk genieten van mijn 8800 GTS 512.

Mag op slot mensen!
Pagina: 1