DVD-brander defect? of zijn er meer opties te bedenken?

Pagina: 1
Acties:

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
sinds een week of 2 krijg ik als ik een dvd-tje probeer te branden met nero de melding (laten we zeggen 29/30 pogingen, dus heel af en toe lukt het wel)
Could not perform end of Disc-at-once
de brandsnelheid maakt niet uit (16x,12x,8x,6x,4x)
ik heb meerdere versies van nero geprobeerd
ik gebruik al 3 jaar lang de zelfde schijfjes dus dat lijkt me ook niet het probleem
ik heb de nieuwste firmware al een tijdje erop draaien (mijn oude type wordt uiteraard niet meer geupdate :) )

graag jullie wijze feedback

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Schijfjes van hetzelfde merk kunnen uit verschillende fabrieken komen. Probeer dus een ander merk schijfje met een andere mediacode dan die je nu hebt.

• Mili
misschien was het niet helemaal duidelijk uit mijn eerste post maar de schijfjes worden niet onbruikbaar
omdat de fout optreed eigenlijk voor het branden

en ik kan de schijfjes gewoon blijven gebruiken en na soms 30x proberen brand ie eindelijk

wat ik trouwens ook vanmiddag merkte toen ik het schijfje op 16x branden had staan een volledige dvd branden ongeveer 12 minuten duurde
wat volgens mij gelijk staat aan 6x, of ben ik nou gek?

edit : ik stop er net een dvd-rw in en die schopt die er ook uit
zowel een wat oudere sony (dus in het verleden misschien 5 keer gebruikt) als een paar weken oude nog ongebruikte philips

[ Voor 17% gewijzigd door Mili op 21-02-2008 18:52 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
disc at once is toch dat je een brondvd vanuit een dvdspeler kopieert naar de brander ineens? Dan heeft je melding misschien te maken met de leessnelheid van de bronspeler of met leesbaarheid van de brondvd.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Track at once is: 1 track branden, even stoppen, dan 2 e track branden, dus de hele dvd branden met pauzes(kleine) branden.

Disk at once: de hele dvd branden zonder te stoppen.

Vroeger waren de branders niet zo goed dan kon je bij het branden van audio cd's een tick tussen de liedjes krijgen met track at once branden.

Brander in ander pc inbouwen?
Andere merk dvd's proberen?
Schoon installeren, zo min mogelijk?

• Mili
ik heb na veel zeuren de brander van me broer mogen lenen
en die brand perfect
zelf als ik tijdens het branden extra programma's opstart waardoor de leesbuffer even wat terug loopt (dit komt omdat mijn pc op leeftijd is en hij dat eigenlijk dus niet aan kan) blijft de brander gewoon door gaan dus mijn veelste dure plextor had er eerder mee op dan me broers NEC

in ieder geval bedankt voor de suggesties en hulp en op zoek naar een nieuwe brander voor mezelf dan maar
Pagina: 1