Toon posts:

Asus T2-R; kat in de zak of....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond een nieuw speeltje gekocht, een Asus T2-R Barebone met slechts een klein defect. Bij loshalen van de 220 zou de batterij de bios settings niet meer onthouden; nou ja, als dat alles is...
Ook de voorheen gebruikte P4 1.8 CPU gekocht, ik kon dus fijn aan de slag.

Afijn, long story short: geheugen, schijf en CPU erin gezet maar no go. De fans en alles gaan draaien, groene lampje op board brandt maar geen beeld en geen piepjes. Het geheugen (PC2100) vervangen door Kingston PC3200 (beide types mogen) maar geen verschil. Andere batterij: idem.

Heb de CMOS al gereset, was trouwens al zo wegens ontbreken van de jumper aldaar. Staat nu goed op 1 en 2 maar maakt niets uit. Ander detail is dat de PC de eerste keer wel weer uit te krijgen is met de power button maar een tweede keer trapt-ie er niet in, dan moet de 220 eraf. En dit alles nog steeds zonder beeld (dus ook geen bios) en zonder error codes.

Zie ik nog iets over het hoofd wat zou kunnen helpen - ik neem aan dat een defecte CPU ook beeps geeft - of kan ik beter mijn geld maar terughalen bij de verkoper? Die heb ik overigens al gemaild.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het lijkt me dat als je een systeem koopt wat gewoon werkt, los van dat kleine effect, dat deze dat dus niet zoals voorgeschreven doet. Heb je hem bij de verkoper zien werken? Zo ja en hij ging zo mee de auto in, dan is er dus onderweg of thuis iets niet goed gegaan. Zo niet, dan zou ik gewoon even langs gaan en overleggen.

De meeste mensen deugen!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Weet je wel zeker dat die CMOS reset jumper goed staat? Heb je een 1 2 3 combi aan pins op het moederbord, of alleen een 1 2 pin combi?

Soms moet er nml. juist geen jumper opzitten :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Er zat inderdaad geen jumper op (3 pinnen). Volgens de handleiding moet er standaard juist wel een jumper op pin 1 en 2 zitten, om de CMOS te resetten even zonder netspanning of batterij op 2 en 3 (ook gedaan). Overigens deed het systeem het zonder jumper ook niet.

En nee, ik heb het systeem niet (kunnen) zien werken, het was gedemonteerd. Op zich geen enkel probleem wanneer verkoper te goeder trouw is en er geen extra euvels aanzitten die verzwegen worden. Heb laatst nog een leuke Shuttle op die manier gekocht waar na montage werkelijk niets mis mee was.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Het klinkt als een relatief klein defect ja, maar misschien was het onderliggende probleem toch wel groter. Ik weet niet precies wat voor mobo er in zit (ook Asus neem ik aan?).
Het lijkt er een beetje op alsof de BIOS corrupt is geraakt. Vaak kun je op Asus-mobo's met CTRL-F2 (ingedrukt houden tijdens opstarten) de BIOS recoveren via een nood-procedure.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad ook een Asus mobo in en wel de P4R8T. Hier is geen rechtstreeks support voor, er moet gezocht worden via T2-R (de barebone).

Ik zal die toetscombinatie vanavond ook nog eens proberen, dank je voor die tip. Andere CPU erin is een volgende stap.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, weer iets verder alhoewel nog steeds geen beeld. Wel een piep. Een lange, dan is het even stil, weer een lange, weer stil enzovoort. Dit nadat ik de meegeleverde 1.8 CPU had vervangen door een andere (P4 1.7) uit een oude Compaq sloper. Nu even uitzoeken wat 1 lange piep inhoudt bij dit board.

Verwijderd

Bij een Awardbios is dat de memorycontroller. Bij AMI ben ik het even kwijt, een Phoenix is het ook memorycontroller. Kat in zakje want mogelijk defect mainboard.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Deze heb ik ook te koop zien staan, was dat op marktplaats?

Gebruik je toevallig Willamets? Sommige modernere chipsets ondersteunen deze stokoude P4's niet.
Chipset:
ATi 9100 IGP (ATi RS300 / IXP200)

Processor:
Pentium 4 Socket 478 Northwood/Prescott
Ik heb dat ook eens gehad, kon me toen niet voorstellen dat dat allemaal niet backward compatible was, maar dat was toch zo.

Maar heb je de verkoper nog even gevraagd of hij iets kon bedenken?

[ Voor 25% gewijzigd door neanderthaler op 22-02-2008 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de verkoper nog benaderd, bel hem vanavond even. En inderdaad stond deze op marktplaats; ik vond het wel een leukie. Jammer alleen dat-ie niet 1 2 3 wil meewerken.

Hum, goeie opmerking over de mogelijk te oude CPU, maar eens zien welk type het ook alweer was.

De verkoper kon zich niet voorstellen dat er iets mis zou zijn maar ja, dat is lastig als je iets verkoopt in gedemonteerde staat. We zullen zien.

• EvilVoiceZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Batterij al vervangen? Ik had net zo'n soort situatie, batterij vervangen en (bijna) klaar. Helaas moet ik de pc nog altijd 4x aan en uit doen als die een tijdje uit is geweest..

[Grappig detail: bij mij is het een P3 setje welke in een T2-R gepropt is :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad al eens een andere batterij geprobeerd, zij het geen nieuwe. Die heb ik ook wel maar die is net een slagje dunner, maar ook 3V. Dat maar eens proberen nog.

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, probleem opgelost, hij werkt. Die lange piep ging inderdaad over het geheugen, plaatsing van een stel PC3200 modules (die i.c.m. de 1.8 ook geen verschil hadden gemaakt) deden het met de 1.7 CPU prima. Kan die CPU terug naar de verkoper en de 2100 latjes weer in de reservelade.

Bedankt voor alle input!
Pagina: 1