Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 2710p tablet-pc die ik wil downgraden van Vista naar XP.

Nu heb ik van HP downgrade cd's gekregen, alleen hoe kan ik dat nu installeren, aangezien de tablet geen cd-rom drive heeft. Zou dat bijvoorbeeld via een usb-stick kunnen of weet iemand een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Externe DVD/CD-drive gebruiken, netwerkje maken en data overpompen, iso's maken en via externe harde schijf regelen, booten van USB-stick, zat mogelijkheden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt heel makkelijk allemaal, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Kan ik als ik de iso gewoon op de tablet krijg, deze gewoon runnen? En hetzelfde met een usb-stick?

Verwijderd

Lieve, lieve google :) http://www.google.nl/sear...ll+%22without+cd%22&meta=

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 10:39 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:37:
Klinkt heel makkelijk allemaal, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Kan ik als ik de iso gewoon op de tablet krijg, deze gewoon runnen? En hetzelfde met een usb-stick?
Als je een leek bent, schaf dan gewoon een externe USB dvd-rom aan. Dan kan je de HP cd's gewoon gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:38:
[...]

Als je een leek bent, schaf dan gewoon een externe USB dvd-rom aan. Dan kan je de HP cd's gewoon gebruiken.
Voor een een eenmalige installatie is dat niet echt ideaal (ivm kosten). Gebruik de drive verder nooit.

Wat betreft google, natuurlijk heb ik dat al geprobeerd. Maar dacht dat mensen hier misschien tips of ideeen zouden hebben. Daar is een forum toch voor? (Ervaringen...?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar dat passen we wel aan aan het ervaringsnivo van de vraagsteller :)

We kunnen wel gaan uitleggen dat je dit ook kan oplossen met een PXEboot oplossing als RIS of WDS maar de kans is groot dat je daar
a) de spullen niet voor hebt, en ook niet wil aanschaffen
b) de kennis ontbeert.

Dan is de suggestie om voor een paar tientjes een werkende oplossing te gebruiken geen vreemde.
Bovendien: een USB DVDrom op een machine die er niet eens een heeft is nooit weg als je eens wat anders moet installeren, waarom je zegt dat het weggegooid geld is snap ik niet helemaal :)

Nee, de ISO kun je niet 'runnen vanaf een stick' omdat er al een nieuwer OS geinstalleerd staat.
Jij wil een schone installatie doen.
Daarvoor moet je of de CD gebruiken die je geleverd is, of je moet handig genoeg zijn om een alternatieve manier te beheersen.

De leverancier gaat er (helaas voor jou) over het algemeen van uit dat iemand die tablet PCs beheert ook de knowhow heeft om zo'n ding te imagen.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2008 14:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik heb dit ding. Daar kun je zo een cdromspeler uit een gewone pc op aansluiten (ik neem aan dat je die wel hebt liggen), is goedkoper dan een losse usb cdromspeler en kun je later nog eens gebruiken voor andere dingen. Er zit ook een voeding bij voor de cdromspeler/harddisk.
Eventueel kun je er eentje zonder s-ata nemen, die zijn ongeveer de helft goedkoper.
Pagina: 1