Nieuwe iPod aan zowel PC als Mac te hangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een iPod classic 80 Gb kopen. Ik heb een oudere iPod (2 gen, denk ik). Die laad ik vol via de pc: ik kan 'm niet aan de mac hangen.
Nu vroeg ik me af of het met de nieuwe iPods mogelijk is 'm aan de pc EN de mac te hangen.

Het geval is dat ik thuis een pc heb en op het werk een Mac: op die mac heb gaat het omzetten van dvd's naar mp4 STUKKEN sneller en makkelijker dan op de pc. Ik kan die mac bestanden dan wel weer op een dvd branden en vervolgens op de pc zetten om ze op de iPod te doen, maar ik zou het eigenlijk handiger vinden als ik indien nodig de iPod rechtstreeks aan de Mac kan hangen en alles in 1 keer kan omzetten. ALLEEN aan de mac hangen is minder handig, want thuis wil ik ook wel dingen kunnen wijzigen...

Als ik hier op Google krijg ik heel veel hits maar altijd over mac OF pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft te maken met de file sys indeling. Hij wordt of Mac of Pc geformatteerd. Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En bovendien is je iPod gelinkt aan één enkele iTunes library, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wilko schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:19:
En bovendien is je iPod gelinkt aan één enkele iTunes library, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.
Inderdaad, iPods zijn aan één bibliotheek gekoppeld dus niet uitwisselbaar met andere computers, pc noch Mac. Met programma's als Anapod Explorer of het nieuwe DoubleTwist van DVDJon kun je wel muziek inlezen op andere systemen. Of dat crossplatform werkt weet ik niet, maar dan zou je de iPod kunnen koppelen aan de Mac en dan op de pc Anapod of Doubletwist gebruiken voor het beheer. Op eigen risico ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, da's jammer... Maar goed, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo moet je die bestanden op DVD branden? Je kunt ze toch ook via een netwerk verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:14
windows op je mac zetten met virtual pc ofzo dat gaat natuurlijk altidj dus beide windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Werkt hier met Ipod Video 60gb en Ipod Nano (1g) 4gb.
Onder zowel xp en mac os x.

Gebruik windows indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erwinvz1 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:47:
Werkt hier met Ipod Video 60gb en Ipod Nano (1g) 4gb.
Onder zowel xp en mac os x.

Gebruik windows indeling.
Leuk, maar misschien is het handig om dan ook meteen even te vermelden hoe je dat precies doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je iPod herstellen in Windows: Je iPod wordt geformatteerd in FAT32.
Je iPod herstellen in Mac OS X: Je iPod wordt geformatteerd in HFS+.
FAT32 is lees- en schrijfbaar binnen Windows en Mac OS X, HFS+ enkel op de Mac. Oftewel, als je je iPod hersteld in Windows zal je iPod op beide computers benaderbaar zijn (zowel schrijven als lezen).

Als je instelt dat je je muziek automatisch wilt laten syncen met je lokale muziekcollectie dan zal het alsnog niet goed werken, op beide computers heb je immers een andere Library. Als je je muziek handmatig beheerd heb je kans dat het wel gaat werken... ik heb zelf het nooit getest. Als je op je je iPod (in FAT32) synced met je iTunes op je Mac en onder Windows zoiets als Anapod Explorer gebruikt zou het sowieso wel moeten werken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Anders gebruik je yamipod om er files op te donderen... werkt zowel onder OS X als Win

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Je kan ook gewoon je muziek blijven beheren via die Windows-machine en de mp4-bestanden die je op de Mac maakt op de iPod zetten als losse bestanden (Enable disk use). Vervolgens ga je terug naar die Windows-machine en kopieer je daar die bestandjes heen, gooit ze in je library en laat ze erop syncen.

Voor Windows is er trouwens o.a. Floola, dat kan dingen aan een iTunes database toevoegen, volgens mij zelfs filmpjes. Je zou daar een Mac-variant van kunnen gebruiken om de filmpjes er alvast op te zetten, als je bijvoorbeeld in de trein terug naar huis(?) filmpjes wilt kijken. Ze worden dan wel weer verwijderd als je thuis opnieuw synct maar je kan ze ook dan weer naar de Windows-machine kopieren voordat je ze eraf laat gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Oooookay, dus er zijn wel mogelijkheden! :)
Via een netwerk gaat niet want dat is er niet tussen de beide computers.
Ik was van plan 'm als eerste aan de PC te hangen, dus dan wordt het automatisch FAT32 en kan 'ie dus automatisch aan de Mac...? Ik bedoel: dat 'herstellen' is toch niet nodig als ik 'm nieuw koop...?

Ik was niet van plan automatisch te laten syncen: dat deed ik tot nu toe wel, maar daar wil ik vanaf omdat ik dan meteen alles wat ik op de iPod heb staan ook op m'n computer moet hebben staan (voor zover ik begrijp...), en dat vind ik wat veel worden met een 80 Gb iPod... En onlangs heb ik m'n computer opnieuw geinstalleerd en toen moest ik alles op m'n iPod opnieuw kopieren omdat 'ie 'm niet herkende: daar heb je denk ik ook geen last van als je niet automatisch synced.

Nou, we zullen zien hoe het allemaal gaat. ;)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Of je gooit gewoon Rockbox op je iPod hoewel dat nog niet voor de classic is geloof ik dan kan je je muziek via de schijfmode beheren en heb je geen gezijk meer met die blije library, je kan dan evengoed zooooveel meer met je iPod...

There is no replacement for displacement!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

IEF

Why so serious?

Zijn iPods tegenwoordig niet al direct FAT32 formatted?

Voor zover ik weet was m'n ipod 4g (clickwheel) gewoon FAT32 al direct.

Zou dus leesbaar moeten zijn op een Mac ook.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Gewoon eerst aan je PC verbinden en een naam geven en dergelijke,
NIET automatisch syncen, bestandjes heen slepen,

dan aan je mac, en ook bestandjes heen slepen. werkt prima
(deed het met m'n 1st gen Nano al vanaf t moment dat ik die had, en nu met m'n classic precies hetzelfde)

s geen probleem dus :)

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat wilde ik horen! :) Dank! Ik ga alvast een lading dvd's rippen op de Mac. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update: het werkt inderdaad! Ik heb m'n gisteren aangeschafte iPod eerst aan m'n PC thuis gehangen, werkte prima, en op dit moment hangt 'ie aan m'n Mac en worden er wat films gekopieerd! Prima!

Kleindigheidje: iTunes begon op de iPod zelf opeens een of andere geluidscontrole te doen... :s Dat was dus niet de bedoeling. Ik heb het geannuleerd en ook uitgezet in de iTunes voorkeuren. Ik weet nu echter niet of en welke files hij nu aangepast heeft... Jammer. Let dus op dat de instellingen van iTunes op de Mac en PC een beetje overeenkomen...
Pagina: 1