Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AJAX/Norton] - Kan Norton bepaalde AJAX requests blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Vandaag heb ik een AJAX-gebaseerde applicatie opgeleverd. Bij iedereen die er tot nu toe mee aan de gang geweest is werkt hij zonder problemen. Bij één iemand echter niet ... die krijgt geen (goede) AJAX responses binnen.

Nu heeft de dame in kwestie een screenshot gestuurd, en daarin zag ik toevallig dat ze Norton heeft geïnstalleerd |:( ... in mijn optiek het grootste virus dat je op je computer kan installeren.

Al vaak heb ik meegemaakt dat Norton van alles blokkeert ... en standaard geeft hij daarvan geen melding. Kan het nu zijn dat Norton er ook voor zorgt dat de AJAX-communicatie niet (goed) verloopt?

Heeft iemand daar heel toevallig ervaring mee? Browser die gebruikt wordt is Internet Explorer 7. Internet Explorer geeft ook een melding dat er ActiveX gebruikt wordt en dat moet eerst toegestaand worden. Wellicht dat Norton ActiveX blokkeert?

Alvast dank voor jullie ervaringen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Het zou best kunnen dat Norton default ActiveX blokkeert, maar waarom gebruik je voor IE7 dan niet de 'native' XHR implementatie en/of heb je geen non-JS fall-back?

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 20-02-2008 23:47 ]

Intentionally left blank

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ik heb nu voor het testen inderdaad weer het "sarissa" framework specifiek uitgezet ... dan zou de native XMLHttp gebruikt moeten worden.

Overigens heb ik in dit geval geen non-JS fallback, dat is voor de omvang van de gebruikersgroep en de beperkt beschikbare ontwikkelingstijd niet opportuun.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Mijn ervaring met Norton antivirus zooi is dat ze inderdaad van alles blokkeren. *inclusief* Ajax request en van alles en nog wat aan random scripts wat er ingeladen kunnen worden. Als norton het niet leuk vindt, wordt het gewoon keihard uitgezet.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

prototype.js google daar maar eens op:)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
Of Mootools...

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1