FLAC v.s. WAV

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb 2 dezelfde geluidsbestanden van Dire Straits "You and Your friend" en open deze in Foobar.

Het WAV bestand is 1411 kbps op 44100 Hz.
Het FLAC bestand is 737 kbps op 44100 Hz.

Nu is FLAC, losless, dus dat zou in moeten houden dat er geen geluidskwaliteitsverlies is (gecomprimeerd, net als .zip).

Maar aan de kbps te zien lijkt me dat FLAC wel heeft ingeleverd aan kwaliteit. Klopt dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M. Mulder schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:48:
Beste mensen,

Ik heb 2 dezelfde geluidsbestanden van Dire Straits "You and Your friend" en open deze in Foobar.

Nu is FLAC, losless, dus dat zou in moeten houden dat er geen geluidskwaliteitsverlies is (gecomprimeerd, net als .zip).

Maar aan de kbps te zien lijkt me dat FLAC wel heeft ingeleverd aan kwaliteit. Klopt dat? :?
Je zegt het zelf al... 'gecomprimeerd, net als zip'. Programma's en bestanden die uit een zip bestand komen zijn toch ook niet ineens minder goed van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:39

-Stef-

Slainthe!

Beste mensen,

Hoe kan je dat aan de kbps zien?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Niet in kwaliteit. FLAC comprimeert lossless, er worden simpel gezegd identieke stukken gezocht in de nummers, zoals bijvoorbeeld stiltes. Deze zijn prima te comprimeren, waardoor de uiteindelijke bestandsgrootte kleiner is dan bij een WAV-bestand, waarin niets aan compressie gedaan wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Nee, wat je nu ziet is dat FLAC per seconde minder bits nodig heeft om dezelfde informatie als WAV op te slaan. De enige conclusie die je hieruit kan trekken is dat FLAC comprimeert en dat wist je al :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Nou, dat lijkt me duidelijk ! ;)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Lossless is lossless. Lagere bitrate is omdat het minder data is, net als een zipje. Dit had je natuurlijk ook wel simpel zelf kunnen verzinnen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.