Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ga (hopelijk) in september beginnen met afsturden. Het lijkt me wel leuk om dit te doen in het buitenland.

Helaas heb ik, samen met mijn vriendin, momenteel een vrij dure woning(350 p.p.p.m) en heb ik weinig inkomen (leen max bij studiefinanciering en werk voor ong. 600 p.m.). Ik zou niet weten hoe ik dan 5 maand moet gaan rondkomen als ik dus geen werk heb, want die woning moet nog wel betaald worden in NL.

Heeft iemand hier ervaring in? Wat kun je eisen van de 'werkgever' (onderdak etc.) en hoe hebben jullie dit opgelost? Stage in buiteland is dezelfde situatie lijkt me.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor vakgebied? Eisen kun je niet zoveel, behalve als je unieke en benodigde kwaliteiten kunt leveren ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MauriX
Technische bedrijfskunde.
Gaat me niet zozeer om het vakgebied. MAW een werkgever zoek ik zelf wel.

Gaat me meer om een financiele oplossing.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Gewoon zorgen voor een stagebedrijf dat goed betaalt. Ikzelf (technische informatica) heb stage gelopen in Engeland en hield daar goed geld aan over (in 2000 300 GBP per week vergoeding terwijl ik 50 GBP per week kwijt was aan huisvesting 8)7). Denk dat met een studie TBK in combinatie met het juiste land en werkgever dat ook moet kunnen. Eisen kun je eigenlijk niks, maar vaak hebben bedrijven vaste regelingen.

edit:
Stel dat je met je vergoeding van het stagebedrijf neutraal uit kunt komen. Dan kun je in NL alsnog maximaal lenen en bovendien je OV vergoeding in geld krijgen afaik.

[ Voor 42% gewijzigd door Rukapul op 20-02-2008 18:57 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MauriX schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:51:
Technische bedrijfskunde.
Gaat me niet zozeer om het vakgebied. MAW een werkgever zoek ik zelf wel.

Gaat me meer om een financiele oplossing.
Zijn geen algemeenheden over. Vragen kan altijd, maar ik zou als werkgever je niet extra gaan betalen omdat je toevallig duur in Nederland woont, behalve als je echt meerwaarde kunt leveren.

Ga er maar vanuit dat de werkgever wel zal bemiddelen met onderdak, maar dat je alles zelf betaald. Je zegt ook dat je het "leuk" vind, daar zul je dan zelf ook voor moeten investeren. Je zou een lening kunnen aangaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MauriX
Hmmm, daar was ik al bang voor.

Verder iemand hier ervaring mee?

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Er zijn diverse extra geldpotjes beschikbaar om in het buitenland af te studeren, zie o.a.:
http://www.nuffic.nl/nede...enten/studiebeurs/beurzen

even informeren bij het internationaal loket op je instelling.

[ Voor 16% gewijzigd door Preatorium op 20-02-2008 19:03 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• MauriX
Kijk, dat is interessant! Bedankt voor de tip.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Die is grappig, en afstuderen, en betaald krijgen? Dat doet men in de Eu niet tot nauwelijks. Als je betaald wilt worden moet je naar de US daar word je betaald tegen hetgeen wat je doet. Maar ik heb zelf in de Italie meegemaakt dat ik dus 0 euro kreeg, daar stond tegenover dat ik meer dan 1200 euro per maand kwijt was aan vaste lasten.
En die potjes mag je wel heel vroeg gaan aanschreven en tevens mag je hopen dat je ouders (indien je jonger bent dan 18) geen hoog inkomen hebt want die letten daar namelijk sterk op.

Verwijderd

Slecht idee. Zeker als je veel doorlopende kosten hebt. Ook al krijg je een vergoeding voor je stage dan heb je toch aanloop- (ticket, visum enzovoorts) en andere kosten (excursies, onvoorziene uitgaven) naast huisvesting / eten enzovoorts op locatie.

Je hebt gekozen voor samenwonen en een relatie en dat betekent dat je medestudenten voor bent maar ook dat je financieel vleugellam bent. Ik zou beslist geen schulden hiervoor aangaan.

• MauriX
n4m3l355 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:08:
Die is grappig, en afstuderen, en betaald krijgen? Dat doet men in de Eu niet tot nauwelijks. Als je betaald wilt worden moet je naar de US daar word je betaald tegen hetgeen wat je doet. Maar ik heb zelf in de Italie meegemaakt dat ik dus 0 euro kreeg, daar stond tegenover dat ik meer dan 1200 euro per maand kwijt was aan vaste lasten.
En die potjes mag je wel heel vroeg gaan aanschreven en tevens mag je hopen dat je ouders (indien je jonger bent dan 18) geen hoog inkomen hebt want die letten daar namelijk sterk op.
Ik ken genoeg voorbeelden dat studenten ca. 300 euro vergoeding krijgen. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik ben 26 en mijn ouders hebben geen flikker meer met mij te doen (financieel gezien). Die potjes ga ik 's even bekijken.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:46

Garyu

WW

Als je binnen de EU blijft: Socrates/Leonardo-da-Vinci beurs regelen. Is gemaakt voor stage/afstuderen bij een bedrijf, en loopt op tot een maximum van 5000 euro voor de hele stage. Hier moet je dan weer een eventuele stagevergoeding van je afstudeerbedrijf vanaf rekenen, maar het werkt best prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 22-02-2008 14:06 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
OV-jaarkaart afzeggen. Heb je toch niet nodig in het buitenland. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik in Zuid-Afrika zat voor mijn afstuderen. Krijg je meer studiefinanciering door.

AULXJMHR

Verwijderd

Ik had een onkostenberekening gemaakt waaruit kwam dat ik ongeveer 400 euro per maand (extra) nodig zou hebben tijdens mijn stage in het buitenland. Dit heb ik voorgelegd aan mijn werkgever, die daar nog eens 100 euro zakgeld bovenop heeft gelegd.
Pagina: 1