Toon posts:

Netwerkje aanleggen,2 comps,printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gezocht met de zoekoptie (O.a. deze link ) maar ik heb toch een iets andere kwestie. In het kort,

Betreft een winkel, computer 1 vooraan de balie, computer 2 achterin kantoor.
Computer 1 is voor de klantenlijst en kassa.
Computer 2 is boekhouding e.d. plus printer.
Beide hebben Windows XP.

Nu is de bedoeling dat het een netwerkje wordt. allebei op internet en als het kan met computer 1 ook te kunnen printen, achterin bij computer 2.

Kan iemand mij vertellen wat er voor nodig is, en eventueel een link naar een nuttige text..?

Bij voorbaat dank!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou met de FAQ - Netwerken beginnen. Dit is namelijk gewoon een zeer standaard simpel netwerkje, waar zelfs een wizard voor in Windows XP zit :) . Gewoon draadloos netwerk aanleggen met beveiliging.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 20-02-2008 18:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik kan met een crosscable dit al aan het werken krijgen? Zo ja, heeft de 2de computer dan ook internet?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 13:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

www.schoonepc.nl is altijd handig voor dit soort basicjes.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
nadeel van internet delen via een Windows PC is dat diezelfde windows PC steeds aan moet zijn :)
Voor een paar tientjes koop je een router, met daarop een aansluiting voor internet, en een paar aansluitingen voor pc's (kort door de bocht, maar dat lijkt me hier wel op z'n plaats)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad gewoon een router kopen en daarmee een simpel netwerkje opzetten :) Draadloos kan (wel goed beveiligen dan) maar als draden trekken makkelijk gaat zou ik altijd voor draden kiezen aangezien dat gewoon veel sneller en stabieler is.

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 20-02-2008 19:18 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Eventueel routertje met directe printer-aansluiting ?

Of gewoon een router met alle poespas en dan een wireless printservertje (of met draad, whatever turns you on ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hartelijk bedankt allemaal!

Ik zal het proberen met een router, en dan de printer achter computer 2.
Pagina: 1