Computer start met netwerk niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn computer wilt niet opstarten. Dat wil zeggen niet gewoon, dan blijft hij namelijk lang op het XP opstart scherm staan, met het laadbalkje. Safe mode met netwerk mogelijkheden werkt ook niet, blijft hij haken bij een zwart scherm met in het wit wat hij allemaal wel niet aan 't laden is. De gewone safe mode werkt wel, en als ik hier in mijn draadloze kaartje eruit gooi bij de device manager, start hij wel gewoon op. Maar dan herkent hij weer het netwerk kaartje, hoewel hij geen verbinding wilt maken, ik krijg het hele draadloos internet icoon niet te zien, en als ik hem opnieuw opstart krijg ik het hele gezeik overnieuw.

Wat hier aan vooraf ging: Ik heb nu al langer dan een jaar in mijn desktop pc een wireless kaartje, van digiconnect, met de AMIT PCI ... lan pc card driver. Dit ging steeds prima, lang mee geinternet. Maar eergisteren lag de verbinding er opeens uit, en vond hij geen enkel netwerk meer. Ik heb hem laten herstellen, maar toen dit ontzettend lang duurde, heb ik uiteindelijk de computer opnieuw opgestart. Toen hij 10 minuten op 'shut down computer' bleef staan, heb ik hem maar afgesloten door lang op de uit knop te drukken.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Nouja het netwerk kaartje er dus uitgooien bij de device manager, werkt even, maar zodra hij hem weer vind begint het gezeik opnieuw.
- Drivers van kaartje opnieuw geinstalleerd, de originele van het cdtje, deed niks.
- Systeemherstel van 3 dagen terug ofzo, deed niks.
- Virusscan, hij vond wel wat, maar na dit verwijderd te hebben geen verandering.

De computer is een Dell Dimension 5150
Iemand die goede raad kan geven?

• zzzimon
  • Niet online
Ik heb een heel klein beetje meer over dit probleem gevonden, maar dan in Windows 2000, en dan was het een onvoltooide install, met foute register gegevens. Maar die register gegevens heb ik niet gevonden, en ook register cleaner mocht niet baten. Is er niemand die hier meer van weet?

• zzzimon
  • Niet online
Niemand? :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een ander PCI slot, en evt. de kaart in een andere PC indien beschikbaar. Houdt ook rekening met de kans dat het kaartje simpelweg de geest gegeven heeft :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
zoek eens met welke files hij stopt bij laden
(die witte lijst op die zwarte achtergrond waarover je spreekt)
en zoek daarmee eens op het internet.

waarschijnlijk een foutje in de driver - of zoals bij mijn mini-itx bleek - te zware belasting op de voeding, waardoor windows vastliep op een driver (bij mij die voor het netwerk);
zwaardere voeding (eigenlijke 2de voeding om een aantal schijven apart te voeden), en pc starte wel netjes door.

• zzzimon
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Kaartje in een ander PCI slot doen heeft niet geholpen. De driver waarbij hij vast loopt is de driver NDISRD.sys. Volgns Google kan dit een virus zijn, is het verstandig deze dan te verwijderen? Ik heb al AVG laten scannen, en ook McAfee draait altijd mee, maar zouden deze er dan overheen hebben gekeken? Of moet ik echt een nieuw kaartje kopen, en hopen dat dat het probleem oplost?

• zzzimon
  • Niet online
schop :$

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:16
Gewoon de drivers van het kaartje en die NDISRD.sys verwijderen en opnieuw installeren. Baat het niet, dan schaadt het niet en een nieuw kaartje kan altijd nog.

PV Output

Pagina: 1