http://www.blikopnieuws.nl/bericht/69718
Ik ga iig proberen foto's te maken als de wolken wegblijven.
Ik ga iig proberen foto's te maken als de wolken wegblijven.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Tsja... same here, komt nog eens bij dat hij aan de verkeerde kant van het huis staatVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:27:
dat is me wel wat te laat (te vroeg) om te gaan kijken.. als ik s morgens niet om half 10 op school zou moeten zitten had het best leuk geweest.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Wist je dat de maan oscilleert?Kwartjuh schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:02:
jammer dattie niet helemaal scherp is. Toch altijd fascinerend, de maan.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 19:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 20-02-2008 19:45 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 7% gewijzigd door AugmentoR op 28-02-2008 01:06 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Verwijderd
1/10e kan ook nog wel, kijkmaar naar dit plaatje (zojuist ff gemaakt)Orion84 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:43:
Waarom schiet je em op die instellingen vraag ik me dan af? f/22 is nergens voor nodig lijkt me? Focus ligt op oneindig, dus je DOF is altijd wel groot genoeg? Pak dan wat meer licht met f/8 en ISO 200 ofzo, dan kan je je sluitertijd terug naar 1/100 of iets dergelijks zodat ie wel scherp is.
Een 'normale' maan is ook niet zo'n kunst, die is licht genoeg. De verduisterde oranje maan van komende nacht is wel een uitdaging, aangezien die zodanig donker is dat je met je sluitertijden al snel zover omhoog moet dat de beweging van maan t.o.v. aarde voor bewegingsonscherpte zorgt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 20-02-2008 22:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2008 22:08 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit is een mooi voorbeeld van piggyback.PilatuS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:07:
Vind het volgende plaatje echt 1 van de mooiste. Is gemaakt tijdens de vorige verduistering. (Helaas niet door mij)
[afbeelding]
Natuurlijk clickable. Geen idee hoe je zulke foto's kan maken maar knap vind ik het wel.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Om het oranje lantaarnpaal licht wat op een paar meter van m'n raam zit niet te vangen, vandaar de f/22.Orion84 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:43:
Waarom schiet je em op die instellingen vraag ik me dan af? f/22 is nergens voor nodig lijkt me? Focus ligt op oneindig, dus je DOF is altijd wel groot genoeg? Pak dan wat meer licht met f/8 en ISO 200 ofzo, dan kan je je sluitertijd terug naar 1/100 of iets dergelijks zodat ie wel scherp is.
Een 'normale' maan is ook niet zo'n kunst, die is licht genoeg. De verduisterde oranje maan van komende nacht is wel een uitdaging, aangezien die zodanig donker is dat je met je sluitertijden al snel zover omhoog moet dat de beweging van maan t.o.v. aarde voor bewegingsonscherpte zorgt.
Sapphire gaat nu lekekr z'n bedje in omdat hij morgen een hoop werk meot doen voor school omdat hij volgende week op vakantie gaatAugmentoR schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:10:
Sapphire, vergeet niet dat de maan net als de zon ongeveer z'n breedte verschuift per minuut.
Op je verkleinde foto verschuift de maan dus zo'n 400 pixels per minuut, da's 6,66 pixels per seconde. Met de belichtingstijd van 1/6 heb je dus een verschuiving van iets meer dan 1 pixel, dus wazig.
Hij was natuurlijk verkleind, als je de maan scherp wilt hebben op op 3000 pixels breed, dan heb je zelfs een sluitertijd nodig van < 1/50 omdat de maan dan 50 pixels per seconde verschuift.
Succes vanavond! (vooral met het weer)
[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 20-02-2008 23:08 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq