[Leopard] Functionaliteit multifunctional over netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier thuis staan we op het punt om een All In One kleuren (laser)printer te kopen. Nu kan ik in reviews niks terug vinden hoe en of dit werkt met Leopard over het netwerk. Iemand die toevallig ervaring heeft met een AIO over het netwerk met Leopard?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Geen persoonlijke ervaring (wel eens een KM-C3232 (was het volgens mij) aan het werk gezien in een macos omgeving), maar of het werkt: dat kun je het beste aan de fabrikant van de beoogde printer vragen/in het handboek kijken, in principe zouden er geen redenen zijn waarom het niet zou kunnen werken.

[ Voor 63% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2008 16:10 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Printen zal wel werkend te krijgen kijken, scannen hoogstwaarschijnlijk niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
breinonline schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:10:
...scannen hoogstwaarschijnlijk niet.
Waarom niet? In ieder geval lijkt het erop dat Kyocera (heb maar even op hun site gekeken) wel een aantal scannerdrivers voor Mac OS heeft.

• Bartjeee
  • Niet online
HP heeft op de site ook staan dat er drivers zijn voor Mac OS X. Maar ik vraag me af of ze er van uit gaan dat je hem via USB aansluit of over het netwerk.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat is inderdaad een goede vraag. even bij het kyoceramodel gekeken, daar is scannen via netwerk naar het schijnt wel mogelijk. Maar ik moet zeggen dat dat model wel overkill is voor het vermoedelijke gebruik. Ik denk eigenlijk dat er wel meer modellen ook van andere fabrikanten zijn die al hun functionaliteit behouden ook op alternatieve OS via het netwerk. Maar wie weet heeft iemand wel echt ervaring met een werkende oplossing.

[ Voor 107% gewijzigd door begintmeta op 20-02-2008 17:36 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

breinonline

Are you afraid to be known?

begintmeta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:14:
[...]

Waarom niet? In ieder geval lijkt het erop dat Kyocera (heb maar even op hun site gekeken) wel een aantal scannerdrivers voor Mac OS heeft.
omdat een scanner vrijwel altijd direct moet worden aangesloten via USB op een computer. Voor printen over het netwerk bestaan protocollen en als de printer dat ondersteund kan je men aansluiten, voor een scanner zijn die protocollen er niet. Ik heb tot nu toe (behalve van de professionele -zoals Kyocera-) all-in-one's nog niet over een werkende scanner via het netwerk gelezen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35
offtopic:
Hier staan een Brother MFC-465CN die dat dus wel kan, ook met OS X. Het werkt helaas alleen via de meegeleverde (not Mac-like) applicatie, maar het werkt opzich prima. En dat is dus een redelijk goedkope all-in-one.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
offtopic:
Als het goed is werkt die Brother MFC-465CN van je ook prima via Bonjour via het netwerk ! Helemaal geen drivers nodig dus :).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik heb de reacties afgesplitst van het Leopard topic :). Specifieke vragen mogen namelijk ook in een nieuw topic. Dan kunnen mensen met dezelfde vraag de informatie makkelijk terugvinden. Zie voor meer informatie ook: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bartjeee
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:17:
Ik heb de reacties afgesplitst van het Leopard topic :). Specifieke vragen mogen namelijk ook in een nieuw topic. Dan kunnen mensen met dezelfde vraag de informatie makkelijk terugvinden. Zie voor meer informatie ook: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Twijfelde al om een eigen topic aan te maken :). Ik heb nog wat verder gezocht ik ben erachter dat de HP l7680 de scans naar een Windows Share kan schrijven. Dit zou betekenen dat er altijd een PC aan moet staan. Dit is wel een inkjet, we zoeken het liefst een kleuren laser, al schijnt de l7680 wel erg goedkoop per afdruk te zijn.
Pagina: 1