Ik wil een tweede geluidskaart in mijn pc installeren, alleen heb ik geen vrije irq's, geen vrije dma etc. Is het dan uberhaupt nog wel mogelijk
je kan irq's sharen zodat 2 devices een irq gebruiken. irq 3 en 4 worden meestal gebruikt door com1 en com2 (wie gebruikt die nog ?) en kan je dus vrij maken in het bios.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Uhm, wat kan je daarmee? 2 geluidskaarten in je PC?
real life stereo?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Nee, goed mixen met MJ Studio.
1 geluidskaart als master out en de andere geluidskaart als "preview" met je kopfoon.
Bijvoorbeeld....
1 geluidskaart als master out en de andere geluidskaart als "preview" met je kopfoon.
Bijvoorbeeld....
If it ain't broken, play with it till it breaks.
twee redenen, ik wil mijn ouwe yamaha wavetable weer gaan gebruiken, en ik wil zonder fouten multitrack kunnen opnemen. Probleempje is dat die kaart die ik heb een oude sb16 is, kan alleen irq 2 5 7 en 10 gebruiken.
2=programmeerbare interrupt controller
5=lpt1
7=geluidskaart
10=usb+tvkaart
dma's zitten trouwens ook allemaal vol
2=programmeerbare interrupt controller
5=lpt1
7=geluidskaart
10=usb+tvkaart
dma's zitten trouwens ook allemaal vol
Kortom je moet zorgen voor een nieuw/ander kaartje wat alles tegelijk kan op het goeie IRQ
Verwijderd
Het is waarschijnlijk niet mogelijk om zonder vrije irq's of dma's een geluidskaart te kunnen gebruiken.
Zoals hierboven al gesuggereerd wordt zou je irq's die je niet gebruikt (bijv com-poorten, irq 3,4) vrij kunnen maken door in je bios de irq-aanwijzing van deze poorten te disablen.
Eventueel zou je een extra hardwareprofiel aan kunnen maken en in het nieuwe profiel de beide geluidskaarten er in op te nemen en eventuele kaarten die je toch niet gebruikt tijdens muziek maken er uit te laten.
Het is zeker mogelijk (spreek uit ervaring, heb zelf een Live! en een EWS64XL naast elkaar lopen)
[ik zal iets sneller proberen te typen]
Zoals hierboven al gesuggereerd wordt zou je irq's die je niet gebruikt (bijv com-poorten, irq 3,4) vrij kunnen maken door in je bios de irq-aanwijzing van deze poorten te disablen.
Eventueel zou je een extra hardwareprofiel aan kunnen maken en in het nieuwe profiel de beide geluidskaarten er in op te nemen en eventuele kaarten die je toch niet gebruikt tijdens muziek maken er uit te laten.
Het is zeker mogelijk (spreek uit ervaring, heb zelf een Live! en een EWS64XL naast elkaar lopen)
[ik zal iets sneller proberen te typen]
Verwijderd
Waarom donderd je die SB-16 niet op IRQ7 en die andere geluidskaart zet je ergens waar compoort zit...
Of je koopt een mooie terratec
Of je koopt een mooie terratec
Je kan ook meerdere hardwareprofielen maken...
Pagina: 1