Toon posts:

FTP vanaf buiten benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gister een Buffalo Linkstation in huis met FTP mogelijkheid (waar het ook voor moet gaan dienen), alleen krijg de FTP mogelijkheid voor buitenaf niet aan de praat.

Huidige situatie:
Modem - Router (Sitecom WL-176) - Linkstation

In de interface van de Linkstation heb ik de FTP service aangezet, poort 20 en 21 in me router opengezet op het vaste IP van het apparaat. Firewall al uitgezet op de router.

Intern kom ik zonder enkele problemen op mijn FTP en kan ik door de hele schijf bladeren (zowel via explorer als via een FTP programma)

Geprobeerd om andere poorten te openen en zo via ftp://[ip]:[poort] erheen te gaan maar ook dit zonder succes. Gister een telefoontje gedaan naar UPC met de vraag of hun het wellicht blokkeerde, maar ook dat was niet het geval maar technische ondersteuning wouden ze me niet geven.

Tijdens het googlen stuitte ik meermaals op soortgelijke problemen maar zonder oplossingen.

Iemand die hier nog raad mee weet?

Raymond

Verwijderd

Ik moest op mijn ouwe routertje DMZ instellen om dat zoort dingen werkent te krijgen.
Daar al naar gekeken ?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat voor modem heb je? zit er misschien nog een firewall in je modem.
Als je andere services host zoals Web oid. zijn die dan wel bereikbaar?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

FTP is een uitdaging om goed in de lucht te krijgen, tenzij je voor de passive versie gaat. Hierover is enorm veel te vinden op GoT zoals bijvoorbeeld deze.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12 16:37

Nutral

gamer/hardware freak

hoe heb je de poorten opengezet ? als ik in mijn router een portrange instel van 20-21 dan werkt hij niet, maar als ik 20-20 en 21-21 doe werkt hij wel.

• battler
FTP open zetten is helemaal geen uitdaging. Je moet gewoon weten wat je doet.
In het geval dat je 20-20 moet noteren noteer je de port waarop het binnenkomt op de router,
En de port waarop het uit moet gaan op de router.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lier schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:48:
FTP is een uitdaging om goed in de lucht te krijgen, tenzij je voor de passive versie gaat. Hierover is enorm veel te vinden op GoT zoals bijvoorbeeld deze.
FTP is helemaal geen uitdaging als je je server goed configureert (passive idd) en de bijbehorende poorten in je router mapt. Da's dus niet poort 20, want die wordt bij active FTP gebruikt als uitgaande verbinding (in de router van de server tenminste) en vervolgens stuit die op een block bij de router van de client, aangezien de meeste mensen die niet naar hun PC doormappen.

Overigens kan de topicstarter nu wel mooi active FTP in zijn client naar een remote server gebruiken :+ Maar andere PC's in zn netwerk weer niet :P

Verwijderd

Topicstarter
@ Flyingdutch;
Die functie heeft me router niet, helaas.

@ Battler;
Een Arris TM402B
http://www.arrisi.com/pro.../listers/index.asp?id=314 Heb wat pagina's bekeken wat betreft dit modem, niets kunnen vinden over een ingebouwde firewall.

@ lier;
Bedankt voor je link; ik ga het topic meteen even doorlezen.

@ Nutral;
Zowel op jouw manier als 20-21 geprobeerd. Helaas beide zonder succes.

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 07:32
Probeer je zelf je FTP te benaderen op extern IP te benaderen of heb je iemand van buiten die dat doet.
Vanuit je interne netwerk kan dat misgaan als je router/modem loopback niet ondersteunt, je eigen IP benaderen vanaf dat IP gaat dan niet lukken en kun je testen en aanpassen wat je wilt.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 16:35

Sosabowski

nerd

BasKrie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:50:
Probeer je zelf je FTP te benaderen op extern IP te benaderen of heb je iemand van buiten die dat doet.
Vanuit je interne netwerk kan dat misgaan als je router/modem loopback niet ondersteunt, je eigen IP benaderen vanaf dat IP gaat dan niet lukken en kun je testen en aanpassen wat je wilt.
Kuch... dit gaat alleen mis bij passive ftp. Active zou gewoon moeten werken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
BasKrie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:50:
Bedankt voor je reactie BasKrie. M'n collega test het vanaf buitenaf steeds. Maar helaas nog zonder resultaat.

• battler
Misschien een beetje domme vraag maar je connect toch wel naar je uitgaande ip?

Verwijderd

Topicstarter
@ Battler, haha dat gebeurt gelukkig wel ;)

• battler
---> inet --> modem (fw uit, dmz naar router) --> router (Port forward naar pc) --> pc
als je dit doet, wat gebeurdt er dan?

Pagina: 1