Beste mede-tweakers,
Ik moet voor het eind van deze week een systeem samenstellen om de komende tijd mee vooruit te kunnen. Ik heb gekeken naar het gamesysteem van januari en het nieuwe gamesysteem-in-the-making, maar ik heb me al lange tijd niet meer bezig gehouden met computerhardware, waardoor ik erg onzeker ben over mijn nieuw samengestelde systeem.
Het zal in de toekomst voornamelijk gebruikt worden voor games en relatief zware toepassingen als bijvoorbeeld Adobe After Effects.
De door mij uitgekozen hardware is:
cardreader - Apacer Cardreader 16-in-1 Zwart
dvd-rwbrander - Samsung SH-S203N S-ATA, Bulk, Zwart
behuizing - GigaByte ISolo 210 Zwart, Geen Voeding
case fans - Cooler Master Silent Fan 120 SI1 120 Mm
cpu koeler - Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper (socket 775)
geheugen - Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
gpu - 2x Asus Radeon EAH3870/G/HTDI 512 MB, PCI-e 16x
hdd - 2x Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
moederbord - Asus P5E
cpu - Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz, 1333 MHz, 12 MB, Boxed
voeding - Corsair HX620 620 Watt, 24 Pins
ik weet niet of ik de webshop mag noemen waar dit bij mekaar gezocht is, maar de fanatieke google-tweaker zal wel weten waar ik het wil bestellen
Mijn vraag is eigenlijk vrij eenvoudig: gaat dit fatsoenlijk werken? Ik hoor ook negatieve berichten over crossfire, en zou ik dan bijvoorbeeld 1 radeon 3870 X2 moeten pakken? en kan ik in de toekomst dan nog een van die kaarten erbij zetten?
Is dat geheugen het geschikst voor de ASUS p5e (want bij de specs staat dat pc6400 ondersteund wordt (800mhz), maar er is toch ook sneller geheugen? dit staat er niet bij op de website van de fabrikant en de webshop.. hoe zit dat
)?
Adviseert iemand een ander moederbord in dat geval? etc
Ik zag gewoon door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer en durf het spul gewoon niet te bestellen zonder dat ik het op dit forum heb geplaatst.. Ere wie ere toekomt
Ik moet voor het eind van deze week een systeem samenstellen om de komende tijd mee vooruit te kunnen. Ik heb gekeken naar het gamesysteem van januari en het nieuwe gamesysteem-in-the-making, maar ik heb me al lange tijd niet meer bezig gehouden met computerhardware, waardoor ik erg onzeker ben over mijn nieuw samengestelde systeem.
Het zal in de toekomst voornamelijk gebruikt worden voor games en relatief zware toepassingen als bijvoorbeeld Adobe After Effects.
De door mij uitgekozen hardware is:
cardreader - Apacer Cardreader 16-in-1 Zwart
dvd-rwbrander - Samsung SH-S203N S-ATA, Bulk, Zwart
behuizing - GigaByte ISolo 210 Zwart, Geen Voeding
case fans - Cooler Master Silent Fan 120 SI1 120 Mm
cpu koeler - Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper (socket 775)
geheugen - Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
gpu - 2x Asus Radeon EAH3870/G/HTDI 512 MB, PCI-e 16x
hdd - 2x Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
moederbord - Asus P5E
cpu - Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz, 1333 MHz, 12 MB, Boxed
voeding - Corsair HX620 620 Watt, 24 Pins
ik weet niet of ik de webshop mag noemen waar dit bij mekaar gezocht is, maar de fanatieke google-tweaker zal wel weten waar ik het wil bestellen
Mijn vraag is eigenlijk vrij eenvoudig: gaat dit fatsoenlijk werken? Ik hoor ook negatieve berichten over crossfire, en zou ik dan bijvoorbeeld 1 radeon 3870 X2 moeten pakken? en kan ik in de toekomst dan nog een van die kaarten erbij zetten?
Is dat geheugen het geschikst voor de ASUS p5e (want bij de specs staat dat pc6400 ondersteund wordt (800mhz), maar er is toch ook sneller geheugen? dit staat er niet bij op de website van de fabrikant en de webshop.. hoe zit dat
Adviseert iemand een ander moederbord in dat geval? etc
Ik zag gewoon door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer en durf het spul gewoon niet te bestellen zonder dat ik het op dit forum heb geplaatst.. Ere wie ere toekomt