• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik ben wat aan het OC'en geweest, daarbij heb ik expres m'n voltages van CPU en geheugen op auto laten staan. Kan dit kwaad?

Ik heb als processor Intell E6750 @ 3.2 ghz en geheugen: GeIL 2gb DDR2 geheugen (timing 4-4-4-12 en orgineel = 5-5-5-18)

Ik ging dus in EVEREST Ultimate kijken naar de voltages. Temperaturen waren OK voor en ná dat ik overclocked had.

Echter toen ging ik de voltages checken en toen bleek dat vrijwel alle voltages (te) laag waren. Kan dit kwaad?

Ik heb nog geen ORTHOS gedraait, dat ga ik vanavond doen.

EDIT: M'n mobo is P5KC

Wat details:
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/8373/everestyo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/6786/cpuz2sc5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2686/cpuzil2.jpg

Verwijderd

Wat geeft je het idee dat er iets verkeerd is? Is je systeem instabiel?
Blijkbaar niet, dus er is niets om je zorgen over te maken.
De +5v en +12V lijnen mogen zo'n 5 tot 10 % afwijken, dus jouw voltages zijn gewoon in orde.

Daarnaast is er maar één goede manier om de voltages van je voeding te meten en dat is met een multimeter. Die geeft het juiste voltage aan, terwijl software er nogal vaak naast zit!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
Mijn Q6600 G0 draait stabiel op 1.24v op 3ghz terwijl op auto die rond de 1.35v geeft. Ik denk dat de auto voltages iets te hoog zijn voor matige overclocks.

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:28:
Wat geeft je het idee dat er iets verkeerd is? Is je systeem instabiel?
Blijkbaar niet, dus er is niets om je zorgen over te maken.
De +5v en +12V lijnen mogen zo'n 5 tot 10 % afwijken, dus jouw voltages zijn gewoon in orde.

Daarnaast is er maar één goede manier om de voltages van je voeding te meten en dat is met een multimeter. Die geeft het juiste voltage aan, terwijl software er nogal vaak naast zit!
Systeem is niet instabiel, wordt vaak voor uur of 4-5 achter elkaar gebruikt maar lang niet altijd stressed. Bovendien met Call of Duty 4 is voor mn idee de CPU en/of geheugen ook niet heel zwaar gestressed.

Het idee dat er stond 5+ en 12+ gaf me het idee dat het er overheen moest zitten eigenlijk;)
SlasZ schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:49:
Mijn Q6600 G0 draait stabiel op 1.24v op 3ghz terwijl op auto die rond de 1.35v geeft. Ik denk dat de auto voltages iets te hoog zijn voor matige overclocks.
Bij mij geeft het geen extra warmte ofzo. Processor is gewoon koel hoewel ik me wel afvraag hoe het onder kamertemperatuur kan zijn( ook al is het maar 1 of 2 graadjes). Ik kan echter niet met thermometer bij de CPU komen ;)

Denken jullie trouwens dat mijn geheugen nog verder omhoog kan?
Want wat is belangrijker? de snelheid van het geheugen of de timings?
Processor kan nog wel sneller voor mn idee.

En welke voltages raden jullie aan?

[ Voor 8% gewijzigd door MenaCeNL op 21-02-2008 18:39 ]