• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 21:12

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Daag

tijdje geleden m'n 7900GT aangeboden, verkoper gevonden (maatje van me).
in z'n pc gestoken maar het beeld bleef zwart en de PC begon te piepen.
cash terug, kaart weer mee naar huis.

conclusie: een tansistor aan de achterkant is gesprongen (?) en er is een pinnetje losgesprongen.
de printplaat ziet er onbeschadigd uit, maar starten doet ie iig niet. bij het booten zag ik vonkjes van het contactje afspringen, dus met een naaldpunt het losse solderingkje losgewrikt. vonkjes weg, uiteraard geen boot.

is dit nog te fixen of moet ik maar proberen de meuk te verkopen aan een tech'ert die een niet-werkende, wel met doos complete kaart zoekt?

ik zal proberen wat foto's te maken, maar de zaak is zo klein dat dat niet echt al te duidelijk word..

[ Voor 7% gewijzigd door MrKikker op 20-02-2008 15:38 ]

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 11:56
je kan toch opzoeken wat er op die plaats heeft gezeten en even een nieuw componentje solderen?

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
kheb m'n best gedaan
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1072/videokaart002dy7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/5213/videokaart003yg8.th.jpg

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat lijkt me niet meer te herstellen. De PCB is ook aangetast zo te zien. Je kan het op RMA gooien aangezien er geen rare dingen mee zijn gebeurt verder.

[ Voor 35% gewijzigd door TEAMIKKE op 20-02-2008 15:59 ]

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
denk dat de garantie na zoveel tijd wel verstreken is ;)
aankoop zal iets van een jaar geleden zijn, volgens mij had ik maar 3 maanden garantie.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
TEAMIKKE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:58:
Dat lijkt me niet meer te herstellen. De PCB is ook aangetast zo te zien. Je kan het op RMA gooien aangezien er geen rare dingen mee zijn gebeurt verder.
Inderdaad. Als eerste garantie proberen te claimen, zoniet dan kijken of iemand er iets nieuws op kan solderen. Ik heb eventueel nog wel interesse.
MrKikker schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:14:
denk dat de garantie na zoveel tijd wel verstreken is ;)
aankoop zal iets van een jaar geleden zijn, volgens mij had ik maar 3 maanden garantie.
Meeste fabrikanten geven minimaal 1 jaar, meeste 2 jaar

[ Voor 27% gewijzigd door Tomfish op 20-02-2008 16:16 ]

• MrKikker

MrKikker

Kansenjongere

Topicstarter
Gaat zowieso weg, dus als je serieus intresse hebt laat maar wat horen!

verder is mij dat gezwanz met die garantie aanvragen etc het niet meer waard. hij ging zowieso weg, tis dat het een maatje is anders had ik em niet teruggenomen.
Modbreak:Dan zou ik je willen aanraden om nooit dingen aan onbekenden te koop te bieden :o

Als verkoper heb je plichten. Jij geeft hier aan je er bij een ander aan te hebben willen onttrekken. Dat komt in de buurt van criminele zaken die hier op GoT verboden zijn. Los van het juridische ben je dan een van de lamlullen die koop over internet een slechte naam geeft :/
quote: MrKikker
Aangeboden:

mijn zo goed als nieuwe Asus nVidia EN7900GT.

kaart gaat weg vanwege geldtekort, ook omdat mijn computerhobby me niet meer zo trekt als vroeger. Gamen doe ik nauwelijks meer, wat met deze videokaart erg goed ging!

Kaart is nooit overclocked geweest en beschikt over de orginele cooling. kaart draait as we speak nog in m'n computer, gaat keurig in het statisch vrije zakje in de orginele doos (zie fotos!)

je krijgt wat ik heb gekocht; de orginele doos met orginele inhoud, zelfs de software met serials die ik NOOIT heb gebruikt. ook het svideo kabeltje en de DVI verloopjes (2x) zitten hierbij! Handleiding, SpeedSetup handleiding etc zit er allemaal bij.

Doe een redelijk bod, ik ben ook een redelijk persoon en onderhandelen is altijd mogelijk!
kasper_D_thats_me@hotmail.com
Tel.nummer kan je vragen via mail :)
mailen kan altijd, bellen is sneller!
ook voor vragen etc mag je altijd contact opnemen!

Afbeeldingslocatie: http://www.click-computers.com/images/asus_geforce_7900gt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/1448/spma0272kj2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/33/spma0274wl3.th.jpg

[ Voor 144% gewijzigd door dion_b op 21-02-2008 10:41 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Lekkere zaken doe je dan, omdat t een maatje is heb je m teruggenomen. Hoe wou je dat doen als persoon x die jou kaart had gekocht hier hetzelfde topic over aan zou gaan maken...doen of je neus bloedt? :/

Verwijderd

Idd, leker egoistisch ben jij, hoe durf je hier hulp te vragen...

ga weg joh..

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:59

alwinus

Tweaked

2 maanden geleden ging mijn 7900GT ook RMA...er zit 2 jaar garantie op en de dagwaarde was nog iets van 140 euro....heb nu een 8800GT :P

Hoezo niet de moeite waard om te RMA'en...

Verwijderd

alwinus schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:53:
2 maanden geleden ging mijn 7900GT ook RMA...er zit 2 jaar garantie op en de dagwaarde was nog iets van 140 euro....heb nu een 8800GT :P

Hoezo niet de moeite waard om te RMA'en...
Goede ruil, je zou bijna je kaart slopen voor een upgrade..... :P
Pagina: 1