Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Met Vista sinds de release vrij weinig problemen gehad...

Er valt op internet behoorlijk wat te vinden over het NTVDM probleem, maar helaas kan ik alles wat ik hierover lees niet matchen met wat ik ondervind (niet bij installatie drivers e.d., maar bij een Vista bestand genaam logonUI.exe).

Belangrijk is te melden dat ik ook problemen ondervond met de laatste windows update, ter voorbereiding van SP1. De installatie mislukte elke keer bij een reboot. Maar goed bij een reboot krijg ik nu als eerste te zien :

Een zwart scherm met daarop vermeld:
C:\windows\system32\logonUI.exe
16bit MS-DOS subsystem
The NTVDM CPU has encoutered an illegal instruction.
CS:11cd IP:0110 OP:c4
fa 65 c4 f1
Choose close to terminate the application

Ik kom dus Vista niet in (ook niet in safemode), alhoewel ik sterk de indruk krijg dat hij op de achtergrond volledig laadt. Herstelpunten tot 10 dagen geleden maken zelfs niets uit evenals een automatische repair met de bootable DVD van Vista (dat laatste geeft aan dat Vista zonder problemen zelfs is gestart!).

Eigenlijk alle zaken die ik over dit probleem aantref gaan over het zojuist installeren van drivers of iets dergelijks. Dat logonUI.exe is toch onderdeel van Vista?

Enig idee hoe ik dit nu verder moet aanpakken? Specs van mij systeem zijn neem ik aan verder niet relevant aangezien er geen veranderingen hebben plaatsgevonden (hardware / software).

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan verhelpen cq waar het aan kan liggen? Kan ik bijv. die logonUI.exe ergens vandaan halen en overschrijven of heef dit gevolgen? Wellicht is het een kwestie van eroverheen installeren van Vista? Hartelijk dank voor jullie hulp!

Marvic

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 08:51 . Reden: Betere opmaak en spelfouten weg + toelichtingen ]