Adblock Plus blokkeert te veel.

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 09:37
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met Adblock Plus in Firefox. Het belangrijkste probleem doet zich voor met site van www.hyves.nl. Zolang ik niet ingelogd sta, is er niks aan de hand, maar zodra ik mezelf inlog kan ik alleen nog op de mainpage komen. Sites van individuele gebruikers blijven geheel wit. Ik heb Adblock al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niks. Ik heb zelf geen enkele regel aan de blacklist toegevoegd. Ik heb ook alleen de standaard filterlijst aan staan. Tot een paar dagen geleden heb ik nooit problemen hiermee gehad.

Als ik bij Adblock kijkt wat er geblokkeerd wordt zijn dat 2 van de 159 onderdelen:
- /webads(1)
- #*(id*=skyscraper)(1)
Die andere 157 onderdelen zijn alleen nergens te zien, blijft gewoon een wit scherm.

Enige oplossing schijnt te zijn om Adblock uit te zetten, Hyves toevoegen aan de whitelist helpt ook niks. Iemand een betere oplossing?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Adblocking is verboden op tweakers.net.. Ik probeer je even een warning te besparen.. Ik zou even zorgen dat tweakers.net in de whitelist staat....

• wph
Ow dat wist ik helemaal niet, ik zal tweakers dan eens even vlug toevoegen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:54:
Adblocking is verboden op tweakers.net.. Ik probeer je even een warning te besparen.. Ik zou even zorgen dat tweakers.net in de whitelist staat....
Wat is dat nu voor onzin :?
Ik gebruik al jaren AdBlock Plus (toen het eerst nog gewoon Adblock was).
Sinds wanneer beslist tweakers.net of ik een adblocker gebruik? Als dat zo is moet ik maar eens mijn account op gaan zeggen ;)

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

De adblock-clausule staat in de AV van Tnet als ik me niet vergis.

*zoekt linkje*
Bepaling aangaande advertenties

15. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.

[ Voor 72% gewijzigd door Swaptor op 20-02-2008 15:07 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Tja jou keuze, wat je hier in jou bericht zet is al een warning waard.. Als je die een wil moet je hem vooral laten staan...

Voor je eigen bestwil (a.k.a. Edit mogelijkheid) remove ik even de tekst die je geplaatst hebt uit mijn quote..... ;)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Flappie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Sinds wanneer beslist tweakers.net of ik een adblocker gebruik? Als dat zo is moet ik maar eens mijn account op gaan zeggen ;)
Ik snap het wel, het is voor T.net een vrij grote bron van inkomsten, hoewel ik zelf ook AdBlock plus gebruik O-)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Swaptor schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:
De adblock-clausule staat in de AV als ik me niet vergis.

*zoekt linkje*
OMG, 't is toch niet waar. Sinds wanneer beslist tweakers.net over mijn browser en plugins :?
Ik was altijd fan van Tweakers, maar ik word nu denk ik maar hardware.info fan ;)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Flappie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Zie o.a.:

16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Oftewel, je moet tweakers.net whitelisten. Als je dat niet wilt, maar ook geen advertenties wilt, kun je ook een abonnement nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 20-02-2008 15:10 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Koppensneller

winterrrrrr

Flappie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:08:
[...]

OMG, 't is toch niet waar. Sinds wanneer beslist tweakers.net over mijn browser en plugins :?
Ik was altijd fan van Tweakers, maar ik word nu denk ik maar hardware.info fan ;)
Je kunt ook een abonnement nemen, dan heb je lekker geen advertenties meer!

Waarom verwacht iedereen toch altijd voor een dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten?

Verwijderd

ahhh nooo don't tell em Wolkje :P

• wph
Ik geloof dat ik een levendige discussie gestart heb....
Maar goed, daar is het mij even niet om te doen, ik heb benieuwd hoe ik mijn probleem kan oplossen. Ik blijf het een erg vreemde zaak vinden, vooral omdat het alleen is als ik mezelf inlog op de site.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Heb je al een harde refresh gedaan (ctrl-f5), en/of je lists in ABP geüpdate?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• wph
Ja alles al, Adblock verwijdert, opnieuw geïnstalleerd, lijsten geupdate, harde refresh, browser herstarten, tot nu toe werkt niks.

Verwijderd

wph schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:11:
Ik geloof dat ik een levendige discussie gestart heb....
Maar goed, daar is het mij even niet om te doen, ik heb benieuwd hoe ik mijn probleem kan oplossen. Ik blijf het een erg vreemde zaak vinden, vooral omdat het alleen is als ik mezelf inlog op de site.
Het kan natuurlijk zijn dat de site die jij probeerd te openen niet verder laad als de ads niet gedownload worden.. Ik had dit probleem lang geleden met marktplaats.nl... Ik had toen een adblock systeem in mijn gateway, maar dat blockte ook teveel. Uiteraard stond tweakers in de whitelist.

zouden ze hier op T.net ook moeten hebben denk ik....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 15:18 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Swaptor schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:
De adblock-clausule staat in de AV van Tnet als ik me niet vergis.

*zoekt linkje*

[...]

15. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
bron ;)

• wph
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat de site die jij probeerd te openen niet verder laad als de ads niet gedownload worden.. Ik had dit probleem lang geleden met marktplaats.nl... Ik had toen een adblock systeem in mijn gateway, maar dat blockte ook teveel. Uiteraard stond tweakers in de whitelist.

zouden ze hier op T.net ook moeten hebben denk ik....
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, dat verklaart alleen nog steeds niet waarom ik er geen last van heb als ik mezelf niet inlog.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tja, wat je nu doet is zooi op een site uitschakelen en je dan afvragen waarom het ineens niet meer werkt. Het zo zomaar zo kunnen zijn dat Hyves ervoor zorgt dat je met adblock geen goede pagina's kunt zien (al is dat niet het geval ;) ), ook weet ik dat adblock in Fx3b3 nogal vreemd doet.

Wel apart trouwens, dat mensen denken dat T.net geen beleid kan hebben, en voor een dubbeltje nop op de eerste rij willen zitten. Wel grappig trouwens, naar hw.info lopen dan.. Hun bannerbeleid is toch wel 'anders' dan dat hier :o :X

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Hoe heb je hyves toegevoegd aan de whitelist van adblock? Je kan in de rules @@|www.hyves.nl zetten (of zoiets) of je rechtermuist op het adblock-icoon en kiest uitschakelen voor deze website. Die laatste werkt het best (adblock icoon is dan groen als je op hyves zit).

heb je toevallig ook no-script of cslite als addon? die blokkeren namelijk ook nogal wat, vooral die eerste, die laatste alleen cookies.

Als je inlogt wordt de url daar dan anders van? Dat zou de reden kunnen zijn waarom het anders wordt als je inlogt (ik gebruik geen hyves dus weet ik niet)

[ Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 20-02-2008 15:43 ]

• wph
Nog een keer dan op een rijtje:

- Als ik mezelf niet inlog, is er geen probleem. Maar ja dan heb ik niet zo veel aan die site.
- Als ik mezelf inlog begint de ellende, de mainpage is gewoon bereikbaar maar de pagina's van afzonderlijke gebruikers niet. En dat is pas sinds een paar dagen
- Hyves toevoegen aan de whitelist helpt ook niet! Ik ben echt niet te bedonderd om een paar reclames te zien op een site die ik vaak gebruik. Maar nu moet ik elke keer Adblock uitschakelen om hyves te zien. Dat is irritant want hyves staat vaak lang aan en dan werkt het dus in die tijd ook niet op andere sites.
- Als ik hyves toevoeg aan de whitelist, worden er nog steeds dingen geblocked, te weten de dingen die ik in de eerste post noemde. Deze verwijderen uit de blocklist gaat niet, omdat ik dan mijn hele filterlijst verwijder.
- Ik gebruik geen verdere addons in FF.
- Mijn whitelistregels: @@.hyves.nl/ en @@|http://www.hyves.nl/|

@ Mar2zz: nee de url blijft hetzelfde. Als ik naar www.hyves.nl ga blijft ie hetzelfde en ook als ik naar naam.hyves.nl ga blijft ie hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door wph op 20-02-2008 15:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hyves haalt info van meer domeinen dan alleen Hyves.nl. Met name Hyves-static.net lijkt me belangrijk, maar daarnaast zie ik er zelfs een op IP-adres. En ik heb geen idee of de ads van een lokale server komen of vanaf buiten.

offtopic:
Over T.net: we verbieden niemand om adblockers te gebruiken. Kunnen we ook niet. We verbieden echter wel iedereen toegang tot onze servers als ze onze ads blokkeren. Het is heel simpel: we hebben wat inkomsten nodig om af en toe een biertje te drinken eeuhm *kuch, bijna betrapt* om de servers en de serverbeheerders te kunnen betalen.
Dus hierbij het verzoek om de Tnet ads in de whitelist te zetten (voor zover niet al gebeurd).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wph
Ik heb het probleem opgelost, er draait blijkbaar een of ander javascript dat de webads ergens vandaan haalt. Ik heb nu een speciale uitzondering hierop gemaakt.
(voor mensen die hetzelfde hebben: @@http://cache2.hyves-static.net/precompiled/jsc/webads_smarttag.545f7f8e7381ab2e024eb55d3edd2436.js)

Nu is het probleem over. Waarom ik er geen last van had zonder in te loggen weet ik nog steeds niet. Misschien dat er dan andere webads draaien ofzo, of een ander script.

Maar goed, het is nu opgelost, iedereen iig bedankt voor het meedenken.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

F_J_K schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:48:
Hyves haalt info van meer domeinen dan alleen Hyves.nl. Met name Hyves-static.net lijkt me belangrijk, maar daarnaast zie ik er zelfs een op IP-adres. En ik heb geen idee of de ads van een lokale server komen of vanaf buiten.
Ik dacht dat een whitelist bij het bezoek aan het gewhiteliste (bestaat dat? :P) domein álle blocking uitzet en niet alleen data van het gewhiteliste domein. Oftewel geen blocking ongeacht de oorsprong. Is de functie anders niet vrijwel nutteloos?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• wph
Bij elke andere site dan hyves die ik getest heb is dat ook het geval. Maar bij Hyves blijkbaar niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er niet toch nog iets wordt geblockt, ik heb geen Adblock draaien in Firefox. (Of was dat een strikvraag :D )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oké, dat heeft dan misschien te maken met de (misschien ongebruikelijke) manier waarop Hyves deze external links aanroept.

Nou ja, ben blij dat het opgelost is. :)

edit:
Goed zo F_J_K, u bent geslaagd! })

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 20-02-2008 15:59 ]

• Mar2zz
wolkje schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:53:
[...]

Ik dacht dat een whitelist bij het bezoek aan het gewhiteliste (bestaat dat? :P) domein álle blocking uitzet en niet alleen data van het gewhiteliste domein. Oftewel geen blocking ongeacht de oorsprong. Is de functie anders niet vrijwel nutteloos?
Wat jij bedoelt is adblock uitschakelen voor een website. Dat is anders dan whitelisten volgens mij. Alleen @@|*.tweakers.net blokkeert volgens mij nog steeds ads van bv googlesyndication.com, want die site is niet gewhitelist. Als je adblock uitschakelt op tweakers.net dan krijg je die ads wel. (kijk maar naar het icoon van adblock, die blijft rood als je op tweakers.net surft met @@|tweakers, wat dus betekent dat adblocking aanstaat.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Och ik dacht dat het daar juist ook om ging. Whitelisten is rete inefficiënt als je op een hele site adblocking uit wil schakelen :P

hier staat tweakers.net dus uitgeschakeld!

edit:
@ hieronder, ik dacht ook al! wat een werk :+

[ Voor 33% gewijzigd door Cloud op 20-02-2008 16:12 ]

• wph
Ow ik heb het steeds over whitelisten gehad, maar ik heb die sites steeds uitgeschakeld in Adblock :+

• Mar2zz
hehe, jaja dat zal wel...

De whitelist is bedoeld voor mensen die bepaalde reclame van een bepaalde url wel willen zien...

• wph
Haha ja toch is het zo. Ik heb Adblock steeds voor het hele domein van hyves uitgeschakeld. Dit was alleen niet voldoende en toen moest ik nog een speciale regel maken voor dat javascript.
Hoe je het beestje dan wil noemen maakt me verder weinig uit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door wph op 20-02-2008 16:28 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
Sinds een paar weken is de hele hyves pagina inderdaad blanco! Zelfs als ik kies "alleen op deze pagina uitschakelen" is het blanco. Moet Adblock helemaal uitzetten. Erg irritant. Maar ik begrijp het ook wel, het is gewoon hun inkomstenbron. Wel een slim van ze om hun site zodanig te bouwen datie niet zichtbaar is met Adblock aan.
Volgens mij is het onmogelijk om de regels zodanig aan te passen dat je de hyvespagina gewoon ziet maar de advertenties niet. Ik heb wat zitten stoeien, maar uiteindelijk werkt dit voor mij het snelste: IE Tab addon gebruiken! Gewoon ff klikken op het icoontje en voila daar heb je hyves..
Wel jammer dat gestures niet meer werken dan..

• Mar2zz
Gebruiken jullie adblock of adblock plus? ik heb ff een fake accountje aangemaakt en ik heb geen enkel probleem op Hyves, adblockplus staat netjes aan en de pagina ziet er goed uit. De plekken waar reclame hoort te zitten zijn alleen wit.

Misschien zijn jullie iets te scheutig geweest met filters in het verleden? Of gebruiken jullie kant en klare rulesets? ik heb alleen filterabbo op Easylist en verder wat custom entrys als ik toch nog ads tegenkom.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier werkt Firefox 2.0.0.12 met AdblockPlus nog steeds perfect op Hyves hoor :? Ik heb Hyves ook niet op de whitelist staan, noch staat ABP specifiek uit voor die pagina. Ik gebruik overigens een USA subscription list, volgens mij Easylist o.i.d.

Ik zou toch je blocklist eens nakijken voor iets te ruige filters.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
Bij mij geeft Hyves voortaan ook een blanco pagina weer. Gebruik de filter Easyelement+Easylist en heb eigenlijk nog helemaal nooit last gehad dat hij té veel blokkeerde. Maar in dit geval blijkbaar wel...

Weet iemand of er ergens de mogelijkheid is om te zien welke filters er actief zijn? Ik dacht dat dat wel kon maar ik kan het op het moment nergens meer vinden...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

FabianNL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:37:
Weet iemand of er ergens de mogelijkheid is om te zien welke filters er actief zijn? Ik dacht dat dat wel kon maar ik kan het op het moment nergens meer vinden...
Je kunt het zien d.m.v. van "Open Blockable Items" (of Ctrl+Shift+B).

Rode items worden geblokkeerd op dat moment :)

Pagina: 1