Universele notebook adapter niet universeel?

Pagina: 1
Acties:

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
Kort
Kan het kwaad dat ik een universele adapter gebruik voor een laptop waarvan het exacte model niet in de lijst staat, terwijl daaraan vrij identieke laptops wel worden genoemd (zie onder)?

Lang
Ik beschik over een universele notebook adapter van Trust, te weten de 200NS.

De verschillende formaten aansluit stekkertjes van deze adapter ben ik helaas kwijt waardoor ik deze adapter niet kan gebruiken met een andere laptop waar ik nu graag op werk. Aangezien de aansluit stekkers van deze adapter nogal een afwijkende connectie (naar de apapter zelf) hebben kon ik deze alleen bij Trust zelf bestellen. Overigens ben ik erg tevreden over de service van Trust in deze, ze sturen mij de stekker gratis op.

Je kunt uit deze lijst (edit: klik op systeemeisen) de benodigde stekker kiezen. De bijpassende stekker wordt met een letter aangeduid. Mijn laptop, de Toshiba Satellite A100-683 staat er niet tussen, maar de A-100 en de A100-812 wel. De bijbehorende letter van deze laatste twee laptops is gelijk, dus ik neem aan dat deze stekker ook op de A100-683 past. De aansluitingen van alle A100's zullen namelijk wel hetzelfde zijn...

De medewerker deelt dan mee dat het gebruik van deze stekker op eigen risico is omdat de A100-683 niet in de lijst staat. Een i.m.o. logische aansprakelijkheidsuitsluiting, maar ik begin toch een beetje te twijfelen of het nu inderdaad wel zo verstandig is om deze stekker te gebruiken. Aan de andere kant: als je het juiste voltage instelt, en het past: dan kan er toch niks mis gaan? Het is niet voor niks een universele adapter?

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-02-2008 19:10 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zolang het voltage klopt, en het amperage van de universele adapter gelijk of meer is; dan zou je een passende stekker gewoon moeten kunnen gebruiken ja. Standaard is geloof ik 19V bij 4,74A ofzo - ofwel een 90W adapter :) .

Trucje om het voorzichtig te proberen is laptop aanzetten op accu en dan zachtjes de adapter er een millimeter indrukken - zie je grote vonken en licht effecten (wat ik absoluut niet verwacht), dan schiet je hand vanzelf terug met stekkertje, als je hem er meteen lomp indoet geef je het nog meer tijd om dingen flink te overvolten :P .

De meeste mensen deugen!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 11:20
Voor zover ik kan nagaan is het type Toshiba laptop een A100. De overige drie letters geven een verschil aan in configuratie. D.w.z. de ene is een A100 met een DVD-brander C2D cpu en 1GB ram en de volgende een CD-rom, Celeron en 512mb. Maar allemaal in dezelfde reeks A100.

Je adapter zou probleemloos moeten werken. Uiteindelijk is het ook 't voltage en amperage wat aan de specificaties moet voldoen van de laptop. Als dat klopt, dan is er weinig verschil aan de hand.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
Ok we zullen het zien :).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kan prima

voor mijn Tecra is ook geen passend stekkertje officieel supported plugje,

heb gewoon de best passende er aan en dat werkt prima..

Alleen de overgang tussen het adapter plugje en de 2 polige aansluiting op het adapter snoer is gewoon niet meer wat het is :/ gezien t ding LOEI heet word nu :(

mischien maar eens een vaste plug op solderen :D

[ Voor 95% gewijzigd door SMSfreakie op 22-02-2008 10:13 ]

404 Signature not found