Toon posts:

HDMI wegvallen beeld bij overschakelen kanaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand me hiermee helpen. Ik heb sinds
kort een mediacenter in elkaar gezet en daarbij een toshiba LCD tv met
HDMI input gekocht. Alles werkt naar toebehoren alleen heb ik het
volgende probleem.
Als ik de tv en mediacenter (met Sapphire ATI Radeon HD 2900 GT) aan
zet dan gaat alles goed. Schakel ik de tv over naar een ander kanaal en
weer terug dan is het signaal van mijn mediacenter weg en krijg ik geen
beeld meer. Zet ik de mediacenter weer uit en aan dan is het beeld weer
terug. Ook als ik vergeet de tv eerst aan te zetten en hem op het HDMI
kanaal te zetten en ik start de mediacenter op heb ik wederom geen
beeld.
Ik heb al de nieuwe videokaart drivers geinstalleerd maar dit heeft
geen resultaat gehad. Ik gebruik windows media center 2005 die wel up
to date is.
Komt iemand dit bekend voor? Of heeft iemand dit wel eens meegemaakt en
opgelost?

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 18:03
Heel toevallig heb ik ook sinds kort een mediacenter en wilde ditzelfde gaan vragen.
Een gedeeltelijke "oplossing" is gewoon je hdmi-dvi kabel uit je tv op pc halen en er weer in doen dan zal je beeld het weer doen na 5sec maar dit is niet ideaal dus ik ben ook nog steeds op zoek naar een betere oplossing.

Verwijderd

Heb je dit probleem gewoon metteen als je zapt naar een ander kanaal en metteen weer terug? Of gaat er een tijdje overheen voor je weer terug zapt naar je mediacenter?

Heb je je mediacenter aangesloten op de HDMI van je grafische kaart, of gebruik je een DVI > HDMI kabel? Indien dat laatste kun je mischien proberen de andere DVI uitgang te proberen. ?

@ JJFS

Heb jij ook een ATi kaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
JJFS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:48:
Heel toevallig heb ik ook sinds kort een mediacenter en wilde ditzelfde gaan vragen.
Een gedeeltelijke "oplossing" is gewoon je hdmi-dvi kabel uit je tv op pc halen en er weer in doen dan zal je beeld het weer doen na 5sec maar dit is niet ideaal dus ik ben ook nog steeds op zoek naar een betere oplossing.
Dit heb ik ook al geprobeerd. Maar dit werkt bij mij helaas niet :(

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mce. Dit probleem doet zich enkel voor bij ATI kaarten en niet bij nvidia. Heb van ati een 9700pro en een 9250 als vga kaart met allerlei drivers geprobeerd en steeds opnieuw heb ik dit probleem, bij nvidia (7800gt) heb ik dit probleem niet. De fout ligt ergens aan het feit dat bij het veranderen van kanaal de pc een melding krijgt dat de monitor uit ligt. Als je dan terug uw tv kanaal verzet zou de pc een signaal van je tv moeten krijgen dat die terug beeld moet geven, maar sommige tv's doen dit niet zodat je geen beeld meer krijgt.
Indien je nu uw dvi stekker even uittrekt en terug inplugt dan krijgt je pc wel de melding dat die terug beeld moet geven.
Nvidia kaarten hebben dit probleem niet omdat zij steeds beeld blijven geven ook al verzet je van kanaal.
In jouw situatie kan je best een andere vga kaart van nvidia halen of steeds je stekker er even uit halen en dan terug in steken.

[ Voor 4% gewijzigd door 601jean op 20-02-2008 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:50:
Heb je dit probleem gewoon metteen als je zapt naar een ander kanaal en metteen weer terug? Of gaat er een tijdje overheen voor je weer terug zapt naar je mediacenter?

Heb je je mediacenter aangesloten op de HDMI van je grafische kaart, of gebruik je een DVI > HDMI kabel? Indien dat laatste kun je mischien proberen de andere DVI uitgang te proberen. ?

@ JJFS

Heb jij ook een ATi kaart?
Hoi Ik heb dit probleem inderdaad als ik meteen zap en weer terug. Ik gebruik de dvi poort naar HDMI. Ik heb zo'n dvi > hdmi omzettertje en de kabel is hdmi >hdmi. Ik had de andere poort al een keer geprobeerd alleen kreeg ik toen helemaal geen beeld. Misschien moet ik dat nog maar eens proberen. Ik heb Sapphire Ati Radeon HD 2900GT kaart.

Verwijderd

Topicstarter
601jean schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:24:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mce. Dit probleem doet zich enkel voor bij ATI kaarten en niet bij nvidia. Heb van ati een 9700pro en een 9250 als vga kaart met allerlei drivers geprobeerd en steeds opnieuw heb ik dit probleem, bij nvidia (7800gt) heb ik dit probleem niet. De fout ligt ergens aan het feit dat bij het veranderen van kanaal de pc een melding krijgt dat de monitor uit ligt. Als je dan terug uw tv kanaal verzet zou de pc een signaal van je tv moeten krijgen dat die terug beeld moet geven, maar sommige tv's doen dit niet zodat je geen beeld meer krijgt.
Indien je nu uw dvi stekker even uittrekt en terug inplugt dan krijgt je pc wel de melding dat die terug beeld moet geven.
Nvidia kaarten hebben dit probleem niet omdat zij steeds beeld blijven geven ook al verzet je van kanaal.
In jouw situatie kan je best een andere vga kaart van nvidia halen of steeds je stekker er even uit halen en dan terug in steken.
Bedankt voor de reactie :) Heb de kaart pas net gekocht in een aanbieding dus om hem nu al te verpatsen vind ik zonde. Het gekke is tot zover dat het loskoppelen van de kabel nog geen resultaat heeft gehad. Ik ga dit vanavond nog maar eens rustig proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Beeldscherm af en aankoppelen werkt bij mij niet. Mijn pc loopt dan zelfs vast.
Is er dan echt niemand die dit probleem heeft gehad en er ook een oplossing voor gevonden heeft?
Ik zou het raar vinden als Ati dit (probleem) niet zou willen verhelpen.

Verwijderd

Aangezien het een specefiek ATi probleem is zou ik de ATi forums een doorzoeken, desnoods daar een topicje openen....
Pagina: 1