[Apache/Rewrite] Map weghalen en niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wij hebben een site draaien en daar willen we het volgende voor hebben:

site.tld/index.php?bla=x&f=y#zx
site.tld/map/index.php?bla=x&f=y#zx

Die index.php kan veranderen en de query strings en anchors ook (of zelfs niet aanwezig zijn).

Nu willen we dus eigenlijk dat Apache voor ons "map" weghaalt en zorgt dat we gewoon op de normale site komen, maar we moeten in het script wel weten dat die map er stond.

Hoe kunnen we zoiets oplossen? Ik heb al naar RewriteRules gekeken, maar die laten mij alleen de URL naar een andere URL rewriten, dat kan ook, maar dan zou ik die map door moeten geven via de query string?

Het gaat er dus om dat users gewoon in site.tld/map/ blijven browsen, maar dat alles in site.tld/ uit komt.

Ik denk zelf dat het wel mogelijk is om een environment variabele te vullen met de naam van die map, maar ik kan niet vinden hoe.

Zou graag een schopje in de goede richting ontvangen. :) Bedankt alvast.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
l0c4lh0st schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:34:
Zou graag een schopje in de goede richting ontvangen. :) Bedankt alvast.
Ok, een schopje in de goede richting: Waar hoort mijn topic?

PRG >> WSS
*SCHOP* :+

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 20-02-2008 14:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij