Ik heb in .Net 2.0 een COM addin voor Excel gemaakt. Nu werd deze applicatie aldoor ontwikkeld met een tijdelijke naam en is nu besloten hoe hij echt gaat heten. Mijn idee was dus: netjes alles hernoemen om deze naam te reflecteren.
In m'n enthousiasme heb ik ook de ProgID van het ding aangepast, maar nu laadt Excel (2003) de plug-in niet meer. De normale procedure als je wilt gaan ontwikkelen is dit:
- Je maakt een checkout van de source en bouwt de debug-msi van de installer;
- Je installeert deze;
- Als je nu begint met debuggen laadt de plug-in in Excel (en ook als je Excel los start).
Ik heb de msi waarin m'n applicatie met de oude ProgID werkt niet verwijderd, maar gewoon botweg de ProgID veranderd en geprobeerd te gaan debuggen. Toen laadde Excel m'n plug-in niet meer
.
Ik heb het idee dat ik met m'n ondoordachte actie m'n COM registry vernaggeld heb of iets dergelijks. Normaliter zou het stappenplan dat ik gaf moeten werken om de boel weer in Excel aan de praat te krijgen, maar het helpt niet meer
. Hebben jullie een idee hoe ik kan achterhalen wat er precies gebeurd is en hoe ik het kan repareren? Waarschijnlijk was het wel goed gegaan als ik eerst de msi verwijderd had en dan opnieuw gebouwd had met de nieuwe naam en opnieuw geïnstalleerd zodat er geen rotzooi achterblijft.
In m'n enthousiasme heb ik ook de ProgID van het ding aangepast, maar nu laadt Excel (2003) de plug-in niet meer. De normale procedure als je wilt gaan ontwikkelen is dit:
- Je maakt een checkout van de source en bouwt de debug-msi van de installer;
- Je installeert deze;
- Als je nu begint met debuggen laadt de plug-in in Excel (en ook als je Excel los start).
Ik heb de msi waarin m'n applicatie met de oude ProgID werkt niet verwijderd, maar gewoon botweg de ProgID veranderd en geprobeerd te gaan debuggen. Toen laadde Excel m'n plug-in niet meer
Ik heb het idee dat ik met m'n ondoordachte actie m'n COM registry vernaggeld heb of iets dergelijks. Normaliter zou het stappenplan dat ik gaf moeten werken om de boel weer in Excel aan de praat te krijgen, maar het helpt niet meer
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️