Meerdere pc's automatisch aan zetten met WOL

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21
Ik heb een WSUS geistalleerd op een Windows Server 2003, op de Windows Server 2003 DC heb ik ook alles.
De test computer gaat nu sávonds om 8uur update via de WSUS.
Nu wil ik dat de computer aan gaat rond half 8 en afsluit om bijvoorbeeld 10uur.
Ik heb al gezocht hier op GOT en met google maar vind veel tutorials hoe je de computer insteld dus dat moet geen probleem zijn.
Ook vind ik veel tools, ook 1 waarbij je meerdere pc kan toevoegen want dat kan met veel niet maar dan moet ik handmatig de computer laten ontwakken en laten afsluiten.
Is hier een tool of een script voor?

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Batchfile met WOL opdracht welke pc's gestart moeten 2 uur later batchfile laten lopen die de pc's uitschakelen.

Beide uitvoeren vanaf de server

• DJ-Promo
Das een makkelijk antwoord :P
Ik moet dus een batch file maken met een wake-on-lan script en 1 waarmee die afsluit?
Deze voeg ik dan toen bij geplande taken op de WSUS of DC server?

• Misluct
Inderdaad wel een kort antwoord.

in de opstart batchfile zet je de WOL opdrachten met de pc's die gestart moeten worden. dan stel je in wsus in dat 5 -10 minuten later de updates worden geinstalleerd. en 1 - 2 uur later start je een script die je computers weer afsluit.

Maakt volgens mij niet uit vanaf welke server je die pc's aanzet als die pc's maar aangaan. Daarna zorgt WSUS ervoor dat de updates geinstalleerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Misluct op 20-02-2008 13:22 ]

• DJ-Promo
Ok dan snap ik hem, ben nu bezig met een batch file ik zal me bevinden hier posten.
Alvast bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heel veel BIOSsen hebben de optie om de PC in te schakelen op een bepaald tijdstip. uitzetten kan via Scheduled Tasks.

• DJ-Promo
Ik heb een script waarmee ik via een mac-adres een pc kan aanzetten dus dat is gelukt.
Het uitzetten heb ik ook in een batch bestand en werkt maar dan moet je Windows firewall uitstaan anders doet ie het niet |:(
Ik heb geen idee wat ik kan toevoegen bij de Windows vuurmuur om hem toch te kunnen laten afsluiten.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 18:11
Misschien met een policy de firewall uitzetten? Dan kun je altijd overal bij, en de PC's zijn al beschermd door de corporate firewall neem ik aan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DJ-Promo
Dat is een optie staan alleen alle Windows firewalls uit.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
En vormt dat een issue?

Je hangt toch achter een router of je w2k3 is je router?

• DJ-Promo
Hangt achter een router, en elke internet lijn gaat via een ISA server.

• Misluct
Mischien heb je iets aan deze info:

The target computer was running, but I got this error "The network path was not found".
A. There are four possible reasons. On the target computer, (1) Microsoft Files And Printers Sharing is not installed and enabled. (2) The server service is stopped. (3) The SMB (TCP 445) and NetBIOS (TCP 139) protocols are blocked. (4) At most time you will get this error if the target computer has a firewall program running.

[ Voor 21% gewijzigd door Misluct op 21-02-2008 20:05 ]

Pagina: 1